F3J (voorbereidende) vliegersvergadering

Discussie in 'F3J' gestart door Alpha21, 14 okt 2016.

  1. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Hi allen,

    NK F3J 2017 zal heel waarschijnlijk niet meer hetzelfde zijn als de voorgaande jaren, want we verwachten een aanzienlijke reductie in het aantal deelnemers (wegen overstap naar andere klasse, wegens ...)
    Zoals ik het nu een beetje inschat, komen we volgend jaar op ca. 20-tal deelnemers uit. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de opzet: het heeft weinig zin om teams van 5 man aan te houden en dan met slechts 3-4 man per groep een wedstrijdvlucht te houden. Heel waarschijnlijk dus dat we naar kleinere teams moeten gaan om toch nog met 5-6 man competitieve wedstrijdrondes te vliegen.
    Voorlopig wacht ik nog ff de inschrijvingen 2017 af, maar het is mijn bedoeling om de nieuwe situatie in een voorbereidende vergadering te bespreken. Idee is deze vergadering ergens midden November te houden (regio Arnhem - ik kan het op dit moment ff nog niet nader preciseren omwille van persoonlijke omstandigheden).
    De nieuwe opzet biedt IMHO een prima kans aan instappers: ieder team zal een nieuw lid goed kunnen gebruiken en door de kleinere teams wordt je meteen vol in de actie gezet.

    Verdere details omtrent de (voorbereidende) vergadering volgen zodra ik de zaken geregeld heb.
     
  2. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Alvast 1 topic voor volgende vliegersvergadering: vaststelling NK F3J eindscore.

    Momenteel wordt de eindscore vastgesteld op basis van de scores in de individuele wedstrijden (met 1 schrap wedstrijd), Het is mijn voorstel om de NK F3J eindscore terug vast te stellen op basis van rondescores met een nog nader te bepalen aantal schraprondes (vergelijkbaar met EK/WK selectie).

    Motivatie:
    * De NK score wordt nu vastgesteld als de som van een aantal genormaliseerde wedstrijden. Of het hier een weekendwedstrijd met 8-10 rondes betreft of een dagwedstrijd met slechts 4 rondes maakt na normalisering niet uit. Een NK score op basis van gevlogen rondes geeft IMHO meer recht aan de duur van een wedstrijd.
    * Veiligheidspenalties zijn niet te handhaven in een gewogen wedstrijdresultaat.
     
  3. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Hengelo
    Dat zou een verplichting geven om aan elke wedstrijd deel te nemen als je mee wilt strijden om NK te worden. Het is m.i. meer in het belang van de klasse om vliegers die flexibel ( d.w.z. niet alle wedstrijden per se) mee willen doen toch een doel te geven dat je met één gemiste wedstrijd nog steeds hoog in de NK stand kunt eindigen.
     
    bobt vindt dit leuk.
  4. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Ik lanceer het voorstel omdat het F3J programma 2016 gereduceerd is tot 3 wedstrijden (5 dagen). Het invoeren van rondescores laat je toe 1 wedstrijddag te missen (mits we voldoende schrap toelaten). Of we moeten weer naar meer wedstrijden.
    Ik zet het op de agenda en dan bediscussiëren we dit wel. Trouwens: overige voorstellen zijn welkom!
     
  5. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Zomaar nieuwsgierig.. zijn er dringende verzoeken om zaken aan te passen?
    Het vertrek van een aantal vliegers lijkt me over het algemeen niet veroorzaakt door onvrede over afspraken tot nu toe.. Althans da's mijn gevoel. Ruimte om een wedstrijd te missen lijkt me wel wenselijk!
    Overigens kom ik meevliegen, niet het eerste jaar gelijk met voorstellen 'voor verbetering' aankloppen :D
     
  6. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Hengelo
    Redenen om een wedstrijd te missen kunnen verschillend zijn, het kan dus ook zo maar een weekend wedstrijd zijn !

    In een weekend vliegen we toch gauw 10 rondes (misschien meer) en om dan op een totaal van 25 tot 30 rondes per jaar 10 schraprondes te hebben lijkt me niet goed.
     
  7. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Op dit moment heb ik 14 bevestigde deelnemers en nog 4 maybe's.
     
  8. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Hengelo
    Nog even ter herinnering, de NK f3J (voorbereidende) vergadering vindt plaats op het clublokaal van de ELC te Ede op Zaterdag 19 November 13:00 uur.

    Hier worden de plannen en kalender voor 2017 besproken, het zou mooi zijn als we veel vliegers mogen begroeten.
     
    funpeter7823 vindt dit leuk.
  9. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    En dan is het zover... en valt alles best mee :)

    it giet oan!

    Met 5 teams van 4 man zoals het er nu uitziet! .. geeft mij ook nog eens per dag 2 extra de kansen om te laten zien waar de slechte lucht te vinden is :D
     
    Lyckele, funpeter7823 en F3J-Karel vinden dit leuk.
  10. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    @bobt ho ho hoo zegt de kerstman, ooh zo ver zijn we nog niet. Maar je hebt dit jaar prima laten zien dat je ook de goede lucht kan vinden zelfs als het pack ergens anders z'n rondjes doen.
    Beetje meer zelfvertrouwen hebben.
     
  11. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
  12. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    @bobt

    ;)
    Bescheidenheid is de wens om 2 keer geprezen te worden.

    :p

    Johnny
     
    bgo vindt dit leuk.
  13. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Hengelo
    De "echte" vergadering is morgen in Harderwijk www.modelvliegsport.nl/ , laten we een vervolg geven aan de positieve vergadering van November door een goede opkomst.
     
  14. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Helaas zegt mijn gezondheid NEE ... :(
     
  15. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    Er was in ieder geval een prima opkomst wat betreft RB Zweef - moet ze nog natellen maar ergens rond de 20. Vooral F3K, F3F - in mindere mate F3B, F3J.
     

Deel Deze Pagina