Heren,
Bij F3K wedstrijden worden voor het timen van de vluchten stopwatches gebruikt. Eigenlijk is een stopwatch onvoldoende, naast het timen van de vliegtijd moet je ook nog de totale werktijd in de gaten houden. Je ziet ook wel dat piloten 2 stopwatches hebben. Ook wil je eigenlijk meerdere tijden op kunnen nemen zonder ze steeds te hoeven opschrijven.
Nu ben ik wel handig met java en ik heb wel meer applicaties voor de mobiele telefoon geschreven. Ik dacht dat een F3K timer voor een mobiele telefoon wel makkelijk zou zijn. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon waar Java op kan draaien.
Ik zit te denken aan de volgende functionaliteit:
Leon
(Deze applicatie wordt een winter-projectje, dus als je belangstelling hebt zul je nog even moeten wachten)
Bij F3K wedstrijden worden voor het timen van de vluchten stopwatches gebruikt. Eigenlijk is een stopwatch onvoldoende, naast het timen van de vliegtijd moet je ook nog de totale werktijd in de gaten houden. Je ziet ook wel dat piloten 2 stopwatches hebben. Ook wil je eigenlijk meerdere tijden op kunnen nemen zonder ze steeds te hoeven opschrijven.
Nu ben ik wel handig met java en ik heb wel meer applicaties voor de mobiele telefoon geschreven. Ik dacht dat een F3K timer voor een mobiele telefoon wel makkelijk zou zijn. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon waar Java op kan draaien.
Ik zit te denken aan de volgende functionaliteit:
- Van te voren, invoer van de totale werktijd van de taak (geldt dan voor alle taken, tenzij deze wordt gewijzigd)
- Dmv. een knop 'Start Werktijd' start de taak.
- Daarna kun je dmv. het indrukken van een knop steeds een timer starten en stoppen, weer drukken start een volgende timer, en zo verder. Je hoeft dan steeds maar een knop in te drukken.
- De resterende werktijd wordt altijd in de display getoond, naast de huidige vliegtijd (ook dmv. een balkje wat steeds korter wordt)
- Als er nog 3, 2, 1 minuten resteren klinkt er steeds een piepje
- Als de werktijd verstreken is, worden alle tijden onder elkaar getoond (in hele seconden) om over te schrijven. Ik moet nog wat verzinnen voor een totaalscore. Alle tijden optellen of alleen tijden die geselecteerd zijn of zoiets. Ik wil niet mogelijke F3K taken gaan inbouwen, da's onzin.
- Het gebruiken van de werktijd is niet verplicht. Bijvoorbeeld tijdens een 'all up, last down' meet je gewoon 3 tijden, waarbij er wel een maximale vliegtijd is die weer met piepjes aangegeven wordt.
- Als de telefoon gaat blijft de applicatie gewoon doordraaien. Niet opnemen! Je bent aan het vliegen, kletsen kun je straks wel :wink:
Leon
(Deze applicatie wordt een winter-projectje, dus als je belangstelling hebt zul je nog even moeten wachten)