F5B, 2e wedstrijd van 2017, zaterdag 10 juni, MVC Valkenswaard

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 3 jun 2017.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Hallo allemaal,

    De tweede wedstrijd van het jaar, met al weer een leuk deelnemersveld. Alles zelf meenemen!! 12V, eten en drinken!!

    9:00u start met de opbouw

    9:45u registratie (10 euro)

    10:15 Briefing pilots

    10:30 Start van de wedstrijd

    Zie http://www.f5b.nl/agenda/ voor de details!

    Geen mais!! Dus alle ruimte rondom het veld.

    MvG Ronald
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Altijd gezellig in Valkenswaard :)

    Ik heb er weer zin in! Dit weekeind zowaar even pauze na 5 weken wedstrijden, dus volgende week weer vol energie.
    Zal eens kijken of het nieuwe LED display ook mee kan nemen, leuk voor de toeschouwers.

    Naast de aanmeldingen via de site, komt er ook nog een Duitse piloot (Christian) meevliegen. Hij vliegt voor het eerst mee in een F5B competitie, dus hem een beetje op weg helpen kan geen kwaad :)

    Groetjes,
    Gerben
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Afgelopen dagen zowaar nog een beetje kunnen trainen, 23 vluchten :)
    En wat dingetjes kunnen testen. Nieuwe prop van Sergey (die werkte niet), een andere nieuwe Sergey prop op Duitse spinner (redelijk) en iets gesleuteld aan de setup van 2 modellen.

    Vooral zondagavond met heel stabiel, windstil weer was perfect om de diverse modellen en setup tegen elkaar te testen.
    Met dezelfde setup waren de rakkentijden door de vlucht heen heel constant (24.9, 25.0,25.1 etc voor 6 bijvoorbeeld) en was iedere verandering merkbaar. Een probeersel met 3% meer uitslag op het hoogteroer kostte bijvoorbeeld bijna een seconde per 6-rakker.

    Wel weer eens lekker om na de 4 Eurotours op rij, weer eens wat dingen te kunnen proberen en de vliegstijl weer strakker te krijgen. Op een of andere manier wordt dat met alleen maar wedstrijden vliegen toch minder.

    O ja, tussendoor nog begonnen aan een nieuwe B16, met een beetje mazzel kan die zaterdag de eerste vlucht maken.

    Groetjes,
    Gerben
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Gerben, Heb je mijn nieuwe prop van Sergey mee gekregen met jouw laatste levering?
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Rick, wel een doos binnen gekregen uit Rusland, maar daar zat helaas geen prop bij voor je. Mogelijk dat hij via België binnen komt?

    Welke maat heb je nodig, 17.5x21 in de oude ´banaan´?

    Groetjes,
    Gerben
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ik had volgens mij 17.5x21.2 van Willy, of het bananen waren weet ik niet meer zeker.
    Heb nog wel 17 x 18 rood en blauw liggen gaat ook wel omhoog en 1e wordt ik toch niet.
     
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ben je er zaterdag bij Rick?

    De banana had een vrij rechte voorlijst. De nieuwere S-props zijn wat gebogener.
    Ik zal eens kijken of ik nog iets heb wat ik missen kan..

    Groetjes,
    Gerben
     
  8. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ja, zaterdag zal ik er bij zijn, en mee vliegen.
     
  9. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De weerberichten gaan ondertussen de geode kant op, graadje of 20 en wat zon, perfect!

    Opbouw van de nieuwe B16 gaat weer langzamer als gehoopt (zoals altijd), maar komt nog goed geloof ik. Gisteravond de zender ingesteld, altijd een tijdrovend klusje. Ik gebruik een hoekmeter uit de heli-wereld en probeer alle roeren in de diverse vliegfases zo exact mogelijk in te stellen, tot op 0.1graad nauwkeurig. Vroeger deed ik dat met een lineaaltje, maar dit werkt toch een stuk nauwkeuriger en gemakkelijker.
    Zwaartepunt nog even gecontroleerd en het model gewogen. Zit nu op 1098gram vliegklaar maar zonder aandrijflipo.
    Vanavond nog de roerenspleten tapen en dan moet hij klaar zijn (en hopelijk nog onder de 1100gram).

    Toen het eigenlijk al bedttijd was nog een shunt voor Willy gecalibreerd en zo werd het toch weer (te) laat..
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    O ja, nog iemand interesse in een nieuwe, ongebouwde Avionik B16? Heb er twee liggen...

    Groetjes,
    Gerben
     
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Weer een drukavondje voorbereidingen achter de rug..gasboxen laden, software klaar maken voor zaterdag inclusief de startlijst, porto´s ontladen (en zo aan de lader) en een aansluiting op het rakkensysteem gemaakt voor het LED display. Weliswaar een beetje geimprovideerd, maar het lijkt te werken.

    De nieuwe B16 is ook klaar, gewicht komt uit op 1097gram zonder lipo. Een stukje lichter dan de normale modellen die rond de 1625-1700gram uitkwamen, dus ben benieuwd.

    Misschien zo nog even lamineren, maar dat zal hem wel niet meer worden gezien de tijd.

    Groetjes,
    Gerben
     
  12. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Ik moet me helaas afmelden voor de wedstrijd wegens wegens wat opgelopen averij aan mijn romp... Het positieve nieuws is dat een fijne handige clubgenoot dit voor me gaat repareren, dus het komt weer helemaal goed. Ook een nieuwe romp besteld, maar daar zit altijd wat levertijd op.

    Wel ben ik natuurlijk aanwezig als toeschouwer / helper.

    Groeten,
    Jan
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Spijtig Jan, we hadden natuurlijk op je vliegkunsten gerekend. Maar des te leuker dat je toch komt!

    Ik heb trouwens nog een nieuwe BF2 romp liggen (rood), interesse?
    Bij mij vliegen de gerepareerde modellen trouwens sneller...
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    O ja Rick, heb wat props gevonden, zal ze meenemen.
     
    Rick NL vindt dit leuk.
  15. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Hoi Gerben,

    Zeker interesse in de romp! Daar hebben we het morgen wel even over.
     
  16. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ook maar meenemen dan? Komt goed..
     
  17. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Hallo allen,

    net terug uit Dietsland, mooi om te melden dat de wedtrijd door gaat!!

    Ronald
     
  18. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    En het wordt goed weer:

    upload_2017-6-9_19-41-43.png
     
  19. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Kijk mooi weer, mooi aantal vliegers en veel hulp en support!! maakte een mooie wedstrijd. Gerben is redelijk onnavolgbaar, echt top en het frequente vliegen van Pieter werpt zijn vruchten af (bijna een 1000-er op 1 seconde). Voor Luc en Willy is Valkenswaard bijna een thuis wedstrijd. Heeft ook zijn voordelen. Christian liet prima vliegwerk zien. De zuiden wind die aankwam over de bomenrij creëerde een extra uitdaging. Ben nog nooit zo vaak op de limiter gevlogen (3 van de 4 vluchten). Heb er toch 2 uit kunnen vliegen. En daarmee weer mijn puntjes gepakt.
     
  20. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    MVC Valkenswaard bedankt voor de geweldige gastvrijheid, we voelen ons vereerd bij jullie te gast te mogen zijn.

    Was weer een gezellige en interessante vliegdag. Interessant om lekker bij te praten, en interessant om thermiek te vliegen bij hele uitdagende condities. Vooral op lagere hoogte waren de belletje klein en van korte duur, je moest blijven vechten en verloor dan soms nog.. spannend!
    Christiaan was lekker onderweg bij zijn debuut. Een steile leercurve, maar hij bracht het er goed vanaf. De ervaring in F5D-limited was te zien. En volgens mij had hij het flink naar zijn zin gehad, smaakte naar meer zei hij me nog.

    Hopelijk zien we volgende keer Jan, Johan, Joris, Mark en Dennis (en Bas?) aan de start, dan hebben we zomaar ineens een prachtig deelnemersveld.
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina