F5B, 4 juni, MVC Valkenswaard

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 19 mei 2016.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    De weer de derde wedstrijd. Gaat snel dit jaar. Dit keer in Valkenswaard. Bij mijn eigen club en op het eigen veld. Eens zien of ik mijn PR kan halen. En ook nu wordt het weer lekker weer. Weet ik zeker.

    Mais staat 10cm hoog, dus geen issue dit jaar. En de vliegers en rakkenzitters kijken daardoor niet meer in de zon. Hoezee!
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Kijk eens aan, toppertje!

    En voor wie eens lekker door wil vliegen, zondag is er dan een wedstrijd in Belgie.. Er is al belangstelling uit Engeland en Duitsland, dus kon nog wel eens een leuk startveld worden :)

    Maar eerst dit weekeind nog een Eurotour (Gommersheim).

    Gerben
     
  3. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Succes in Gommersheim!
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    We zijn weer terug :)
    Pieter worstelde wat de met afstellingen van zijn nieuwe aandrijving en lipo´s, mede waardoor hij twee keer te vroeg landde. Dat kost natuurlijk heel veel punten, anders had hij zeker een mooier plaatsje dan de 28e kunnen bezetten in dit sterke deelnemersveld. Groot ook, totaal 37 deelnemers uit heel Europa.

    Luc 3x een strakke 47 rakken en plek 7, Willy verrastte zichzelf met een ronde met 48 rakken en wist plek 14 op zijn naam te zetten.

    Ik begon matigjes met 46 rakken (en 3 cuts ofzo), maar wist me daarna met iets meer rust in het hoofd (en wat geluk) te revangeren met 3x 49 rakken goed voor een tweede plek, net achter Christian, net voor Wolf :).

    Nu nog een weekeindje rust, en dan mogen we alweer naar Valkenswaard. Diverse Duitsers uitgenodigd, ben benieuwd hoeveel er ook echt zullen komen :)
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Het lijkt een heerlijk vliegweekeind te worden.
    Ondertussen zijn er al diverse aanmeldingen binnen, ook uit de buurlanden. Naast de 'vaste' NL piloten komt Marc ook weer, natuurlijk Belgie met Luc en Willy, Duitsland met Ilya maar ook Patrick en Jurgen en ook Engeland met Greg en Jos. Ik heb nu 11 man op de startlijst staan voor zaterdag.

    Voorlopig lijken de weersberichten goed, als we niet te laat stoppen houden we het droog. Komt helemaal goed toch?

    Groetjes,
    Gerben
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    O Ronald, hoe laat ben je er en heb je de opbouw gepland?
     
  7. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Gerben,

    De vorige wedstrijd konden we eigenlijk iets eerder beginnen. Wedstrijdleiding vindt het ook goed om 30min eerder te starten. Maar moeten we nog rekening houden met piloten uit den verre?

    MvG Ronald
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De piloten uit den verre overnachten vrijdagavond in een hotelletje, die zittten effectief dus dichterbij dan de NL piloten ;)

    Wat denk je ervan om er 09:30 in ieder geval te zijn, eventueel nog iets eerder?

    Gerben
     
  9. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Dat is mooi, dan kunnen we op tijd beginnen. We kunnen alle tijd gebruiken!

    9:00u start met de opbouw

    9:45u registratie (10 euro)

    10:15 Briefing pilots

    10:30 Start van de wedstrijd

    Er zijn broodjes en er is drinken vanuit de club!

    Geen 12V of 220V helaas. En ik zal een party tent mee nemen. Kunnen we opzetten indien nodig.
     
  10. MarcS73

    MarcS73

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Uden
    Ik neem ook een partytent mee (3x3m). Kan eventueel een tweede meenemen. Laat maar weten. (met maar één F5B toestel in auto heb ik plek genoeg voor andere dingen...:))
     
  11. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Helaas, wij komen niet. Greg heeft een ziek family lid en wil liever niet zo ver weg van huis. De tunnel had hij nog niet geboekt. Zou nu £173 kosten en dan nog 2x hotel / b&b. Ook behoorlijk ver met de auto dan wel verspreid over 3 dagen. In mijn eentje is dat toch een beetje te veel en de vrouw thuis achter laten met de baby voor zo lang was al een beetje een punt. Vindt het erg jammer gezien het met z'n tweeën best te doen is. Ik ga nu dingen voor Geilenkirchen boeken en dan hoop ik jullie daar te zien. Vlieg vrijdag laat naar Dusseldorf en zondag avond weer terug, lekker makkelijk van Southampton.
     
  12. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    @ Jos, logisch besluit
    @ Marc ja graag een party tent meenemen! een tweede als reserve is ook fijn.
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Jammer Jos, hopelijk een volgende keer beter!
    Luc kan helaas ook niet komen (rug werkt niet mee..).

    Wel komt er een Duitse delegatie, Jurgen, Ilya en Patrick.

    Hier al weer lekker bezig met de voorbereidingen. Gasboxjes nageladen na de twee wedstrijden. Ging gemiddeld maar liefst 140mAh in. Met de 1600mAh LiFePo´s die erin zitten betekent dat dus dat ze eigenlijk een heel seizoen meegaan zonder te laden :) Porto´s zijn ook weer ontladen en geladen. Gasboxje 4 nagekeken, accutje zat niet helemaal vast, en het display een paar keer in en uit de stekker gehaald, hopelijk is dat afdoende en doet hij het weer zoals het hoort (verder niets kunnen ontdekken).
    Zal morgenavond de startvolgorde weer updaten, de startlijst van gisteravond is helaas wat korter geworden.

    Waarschijnlijk zaterdag een nieuwe aandrijving testen, die het afgelopen zaterdag bij een training heel aardig leek te doen. Ben benieuwd wat er gebeurt als ik er echt mee op de rakken vlieg, is toch weer anders. Als er een gaatje is ook het F-model testen, waar ik twee nieuwe props voor heb.

    Groetjes,
    Gerben
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik hoor trouwens dat er ook weer wat blauws richting Nederland komt, iets met Leo ofzo ;)
     
  15. MarcS73

    MarcS73

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Uden
    @Ronald. Doe ik. Liggen al klaar.
     
  16. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Als ik de weersberichten een beetje inschat, met mogelijk wat buiten in de na-middag, zou het niet onverstandig zijn om te proberen een beetje op tijd te beginnen. Ik probeer er rond 09:00 te zijn, als er dan meer mensen zijn kunnen we zoetjes aan gaan opbouwen...

    Hugues en Stefaan komen ook, daarmee heb ik 10 man op de startlijst staan. Wordt gezellig!
    Voorlopig kom ik tot de volgende startlijst:
    Pieter
    Stefaan
    Jurgen
    Ilya
    Marc
    Willy
    Ronald
    Patrick
    Hugues
    Gerben

    Zoals te zien zullen Pieter en ik zoveel mogelijk in de rakken coachen. Als Willy, Stefaan en Hugues ook een beetje bijspringen, komt het helemaal goed.
    Dan kan de rest elkaar helpen met de thermiektaak, kan iedereen optimaal vliegen.

    Als er nog iemand zich last-minute aan wil melden, geen probleem, graag zelfs, dan zet ik je er nog bij :)
     
  17. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    De wedstrijd gaat door.:koud:
     
  18. v-willy

    v-willy

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    118
    Kan ik met de mobile home op het terrein.

    Willy
     
  19. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Ja dat moet lukken, de laatste 100m is zandweg. Maar de voorzitter zegt dat de weg nog goed begaanbaar is. Die is nog even lang het veld gegaan.
     
  20. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Ben er morgen bij voor Pagani productions om video's en foto's te maken voor internet/youtube/ etc.
     

Deel Deze Pagina