F5B seizoen 2016

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 22 feb 2016.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik merk dat ik meer moeite krijg met alle voorbereidingen dan vroeger..zou dat de leeftijd zijn of gewoon teveel drukte op het werk?


    Inmiddels wel 3 nieuwe 10S packs klaar, tx Gens Ace 1800 (aluminium platen uit de lipo's gesloopt etc), en een Turnigy 40C pack (de 6S opgebouwd uit 2x3S en een standard 1x4S pack).

    De BF2 heft een 32mm neus, apparatuur zit ingebouwd. Ben ook begonnen aan een motor, wordt een 40$ china motor op een 150Euro Neu gearbox, eens kijken of dat werkt. Vanavond de gearbox erop schroeven en een regelaar solderen, dan schiet dat weer aardig op. Hopelijk ook het model programmeren, als het weer meerwerkt en met wat mazzel kan hij dit weekeind vliegen.

    Ondertussen nog wat Sunrise ICE150 regelaars gemodificeerd, klaar voor hotliner gebruik. Eentje voor mezelf, 2 gaan naar Duitsland en eentje naar een Nederlandse piloot.

    Gisteravond alvast score briefjes geprint voor Vught, en een nieuwe portable printer getest (Canon Pixma IP100). Cartridges waren uitgedroogd, nieuwe zijn onderweg, met wat mazzel zijn ze morgen binnen.

    O ja, Ronald/Pieter, de Leomotion motoren komen als het goed is eind volgende week binnen.

    Als ik tijd heb zal ik dit weekeind ook de gasboxen nalopen, even kijken of de LiFePo's in de kastjes niet bol staan en goed functioneren.

    Lekker aan het hobbyen dus, ben trouwens ook benieuwd hoe het met het nieuwe model van Pieter gaat...


    Gerben
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  2. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Ah, mooi motoren komen binnen!!!:koud: Moet ik de 10s accu gaan maken. Eerste keer 10s. Ben benieuwd. Zal de truuk met de weerstand gelijk toepassen om vonken te voorkomen.

    Inmiddels de 12V accu's vervangen door 2 maal lipo 4S 16000 van hobby king. De gel accu's liepen op hun einde. (toch een paar keer leeg getrokken denk ik, vinden ze niet leuk). De 16000 lipo kan tzt ook in mij Klem35. En de Avionic ontdaan van zijn neu 1512/1.5d en ben deze in een tweede romp aan het zetten. Kan ik net even meer oefenen. Gaat mijn hacker in de Avionic. (ja de hacker blijft een goede motor).

    Ronald
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gerben, Urs staat op Prowing.
    Kan iemand ze daar niet ophalen?
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Motoren worden morgen in Hitnau opgehaald door een bevriende piloot, die ze dan weer meeneemt naar de F5F Eurotour in BB :)
    Maandag komt er ook eindelijk een doos uit Rusland deze kant op..

    Ronald, kan alles wat je op die 4S packs aansluit tegen 16V? Sommige laders en wellicht ook je heaterbox zouden dat mogelijk minder grappig kunnen vinden, even vooraf controleren.
     
  5. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    ja, op gelet, voor de Wisent heiz koffer was dat even googlen op component/uitzoek werk. Mogelijk geeft het ventilatortje nog een probleemje maar dat is dan snel opgelost.
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Dan is het een ideal oplossing, lekker compact en licht :)

    Inmiddels heeft de Backfire 2 gevlogen, gister 3 vluchten, vandaag 3. Het motortje loopt mooi, hoewel de eindsnelheid eigenlijk wat te laag is. Maar het werkt, dat is het belangrijkste. Gisteren totaal 9 vluchten gemaakt, vandaag 8, het gevoel wordt steeds beter...

    Groetjes,
    Gerben
     
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De cartridges zijn binnengekomen. Na een rondje of ´deep cleanen´met de reinigingcartidge het nieuwe patroon erin gestopt en hoera, er kwam zowaar een mooi printje uit de Canon Pixma. Meteen de startlijstjes geprint, en nadat ik de datum en locatie aangepast had (gebeurd me iedere keer), nog een keertje geprint.

    De laptop een rondje ontladen, vanavond is hij weer vol en staat die ook weer klaar voor zaterdag. Porto´s liggen nog te ontladen, zullen morgen wel leeg zijn denk ik.
     
  8. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Jeti motor weer goed in elkaar gezet, kan op 4 of 5s dan met pensioen in de B95 Marine Edition. Unilog2 voorzien van de nieuwe firmware zodat ik vario en energie beschikbaar heb. En de ontvanger accu in de lijn gesoldeerd. Deze nog weer in de romp terug zien te plaatsen en dan is 1 model weer vliegklaar. Nu de piloot nog.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Gewoon van storage af, en een keer opladen. :banana:

    Rick
     
    JohanvG vindt dit leuk.
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  11. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Avionik is weer af. Motor draait zowaar ook nog gewoon de juiste kant op. Vliegaccu's zullen vast nog wel goed zijn dus ik kan binnenkort met telemetrie de lucht in. (En nee niet volgend weekend op de wedstrijd ;-) )
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    En waarom niet dan? :p

    Vandaag op de vliegshow in Enkhuizen wat demo-vluchtjes gemaakt. Die reactie van mensen die het nog nooit gezien hebben blijft leuk. En met wat mazzel raken er wat piloten geinteresseerd in het spelletje :)

    Groetjes,
    Gerben
     
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... maar je vliegt ook als de wiedeweerga met die kisten... Daar verbaas ik me zelf weer keer op keer om.
    Je weet het hé... september heeft de OLC weer de FlyIn ;)

    Overigens... gisteren stoute schoenen aan... sinds jaren weer een vluchtje gemaakt met de Wilco F5B.
    Had weer vertrouwen na flink wat vlieguurtjes gemaakt te hebben.
    En dat ging eigenlijk verdomd leuk. (Motorpower is vergelijkbaar met wat jullie in 2009 opstarte.)
    De 14,4 x 14 smal bijt goed en geeft mooi tractie. Gewicht zo een 1450 gram. Landing mooi weten te doseren tot een 'eitje'.
    Het is thans mooi bewolkt en geen felle zonnepit. Straks even een paar baantjes trekken.
    Alleen m'n linker schouder is een beetje uit het gareel. Een beetje worp is dus een nogal bijterige 'AUW!' Haha!
     
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Tja, Bas, voor mij is het de komende jaren voorlopig over met wedstrijd vliegen.
    Het rakken vliegen gaat nog wel met mijn raketenwurm met 3000 watjes, maar daarna de thermiek taak red ik niet meer. De concentratie en het zicht is daar nu nog niet goed genoeg voor. vluchten van 10 minuten zijn nu voorlopig echt de max wat de concentratie betreft.

    Maar, ja, dat is ook niet zo gek. Heb vanaf september 2014 al 6 operaties gehad waarvan 3 van ruim 8 uur narcose, dat geeft heel wat nawerking en dat duurt jaren voordat het allemaal weg is, en de 30ste komt operatie nummer 7 eraan, gelukkig een korte operatie van 1 of 2 uur. En hopelijk is dan mijn gezicht weer helemaal hersteld, maar helaas niet het oude vertrouwde.
    Ik ben heel blij dat we in het MUMC te Maastricht zo een goed team plastische chirurgen hebben onder leiding van Professor van Hulst. Die gaat ook zelf de voorlopig laatste operatie doen..........
     
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gisteren een valse start gemaakt... spoilerons stonden uit... dat gaat natuurlijk niet.
    Listige van de 'kleppen' op de gashevel... Daar ik zelf gooi... dat moet namelijk van mezelluf, gaat de schakelaar via het been langs aan. De gasknuppel beroerd, en niet doorgehad. Beroerde landing, geen schade... checks... daarna weer even vrolijk weggeschoten en een accu tot 40% leeg gezogen.
    Nette landing. Maar echt vlot... nee, dat gaat het ook weer niet. Maar goed voor de reflexen. Nu maar eens flink vliegen er mee, knikkende knietjes weg oefenen.

    Theo hou je haaks. 'Ieder huisje heeft wel z'n kruisje'. Breken altijd weer betere tijden aan. Zo veel mogelijk positieve dingen doen!
     
  16. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Theo sterkte in het vervolg en herstel.

    Bas, naast de knikkende knietjes toch ook wel weer een kick neem ik aan?

    Ik ben net terug van de Eurotour in Geilenkirchen. Een hele spannende wedstijd, er zaten 6 puntjes (op 3000) tussen plaats 3-7. Iets te vroeg landen kon je al een plaatsje kosten, de cirkel uitglijden kostte Jos helaas een podiumplaats (maar wel een hele mooie 50 gevlogen!).
    Ik wist ronde 1 Christian net voor te blijven, ronde 2 crashte ik een B14 nadat een aileronservo de geest gaf en ronde 3 weer te winnen, al was het nipt. In de vierde ronde bij traag weer hard moeten strijden voor 48 rakken, die net voldoende waren om de F5B te winnen. Als kers op de taart ook nog F5F gewonnen, twee Contest-vleugeltjes mee naar huis :)

    Gerben
     
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Whow! :worship:

    Dat knikkende knietjes moet minderen, het is slechts de zelfstandige start/afworp, maar eenmaal in de lucht is dat direct weg. Heb natuurlijk ook maar een lief vermogen. Snelheid is ook snel weg. Wellicht instelhoeken nog even verbeteren. Maar de Enigma moet gevlogen gaan worden.
    Ja, de kick is daar, het model vliegt gewoon erg mooi.

    Gr Bas
     
  18. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Goed werk Gerben en nogmaals dank voor het lenen van de spullen. Heb jij bij toeval nog een foto gemaakt van de uitslag? Waren er naast Christian en ik nog meer 50's?
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  20. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Mijn trailer voor de komende video series met video's van dag 1 van de wedstrijd in Geilenkirchen NRW
     

Deel Deze Pagina