F5J Clinic Terlet 18 of 25 Februari 2018

Discussie in 'F5J' gestart door funpeter7823, 22 jan 2018.

  1. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Drenthe
    En de laatste
     

    Bijgevoegde bestanden:

    funpeter7823 en bobt vinden dit leuk.
  2. Frns

    Frns

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nederland
    Een hele mooie dag met een hoge opkomst en veel informatie uitwisseling.
    Ik heb veel geleerd.
    Frans
     
    J.B en funpeter7823 vinden dit leuk.
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Een prachtige dag, bedankt Jeroen en Peter voor de organisatie. En Bob voor het geven van landingtips en Peter dank voor de uitleg over thermiek, ik ga weer een oud cassettebandje opzoeken ;).
    Rest van de foto's zijn hier te zien.
    IMG_1511.JPG
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2018
    funpeter7823, J.B en bobt vinden dit leuk.
  4. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    @jve, zonder live.com account niet te zien :oops:
     
  5. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Eea aangepast, en nu?
     
  6. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Jaaa!
     
  7. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ziet er mooi uit mannen, moet een leerzame topdag geweest zijn!
    @jve ik heb nog wel een stukje cassette band voor je (op rol)
     
    jve vindt dit leuk.
  8. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Wat een ongelofelijk mooie dag op Terlet, en een voorrecht om op zo'n mooie locatie te mogen vliegen!

    De voorspellingen zagen er de hele week al aardig uit voor de Clinic maar uiteindelijk hebben we meer gekregen dan beloofd!
    Onderweg vroor het een graadje of 3 en de hele weg van Dordrecht naar Terlet zag het er berijpt maar helder uit. Bij de briefing waren er zo'n 20 man aanwezig en al snel waren de eerste kisten - incusief ondergetekende - in de lucht. 10 minuten vliegen was wel het maximun voor de vingers maar om deze vol te vliegen was geen enkel probleem.

    Tussen 11 en 12 uur ging het even wat lastiger maar daarna waren vluchten van een kwartier of langer geen probleem.

    De Thermiek clinic had een aardig aantal geinteresseerde toehoorders en mijn afspraak om een medevlieger te helpen om zijn Xplorer beter te laten vliegen is volgens mij ook met goed gevolg nagekomen.

    Na de lunch vooral veel gevlogen, 15 minuten of meer met de wind mee en boven de bossen. Iets wat ik van nature moeite mee heb. Dit heeft te maken met het terrein waar ik heb leren vliegen of beter de plekken waar niet gevlogen mocht worden. 'Opvoeding' is lastig af te leren ;-)

    Daarnaast heb ik eindelijk uitgevonden dat ik teveel rudder stuur met de Perfections. Mijn vorige Xplorers moesten bijna volledig met rudder worden gestuurd en het omschakelen is voor mij iedere keer weer lastig blijkt.. Dit is het mooie van een clinic, je bent aan het vliegen maar er hangt niets van af zodat je relaxed wat kan uitproberen maar je toch kan spiegelen aan de andere zwevers in de lucht.

    Al met al weer een fantastische dag! In het verleden ben ik op Terlet geweest voor een paar DLG clinics maar helaas kan ik dit niet meer doen. De F5J variant was een mooie gelegenheid om daar weer te zijn.

    Dank voor de organisatie!
     
    jve, funpeter7823, Lyckele en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    :yes:
     

Deel Deze Pagina