Tja, wat moet je hiervan zeggen? In de vergelijkingstest wordt alles al gezegd. Daarnaast verbaast zo'n kopie natuurlijk niet, want Futaba is nu eenmaal het meest gekopiëerde merk.
Om toch een paar opmerkingen te maken:
- als de kunststof behuizing zo glimt is het een minder taaie kunststofsoort.
- het geluid, dat een tandwielset produceert is vaak al maatgevend voor de kwaliteit van de gehele servo. Bij deze servo heeft het eindtandwiel inderdaad een dwaas grove vertanding, zoals al wordt opgemerkt en dat maakt ook mij benieuwd hoe deze servo zich onder belasting houdt. Overigens had de eerste generatie S3003 servo een wit kunststof eindtandwiel, tegenwoordig is dit zwart.
- de elektronica van de kopie ziet er inderdaad matig uit. Zelf zou ik op z'n minst de bedrading met kontaktlijm fixeren en de soldering van het motorhuis in orde brengen (dient voor de ontstoring). Op de laatste foto is te zien, dat er een soldeervlak is waarmee het motorhuis verbonden behoort te zijn. Er zit wel wat soldeer op de behuizing, maar de gebruikelijk grote kwak zijn ze vergeten. Bij de Futaba servo zit er in plaats daarvan een ring om de behuizing, die met één van de aansluitpootjes is verbonden.