FAQ voor botengedeelte - Work in Progress

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Indoorvlieger, 6 jun 2012.

  1. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    De eer gaat helemaal en geheel naar Henk en de mensen die input hebben geleverd (daar zat ik beslist voor niets tussen).

    Toont enkel aan dat er nog veel forumleden aanwezig zijn die ook hun steentje willen bijdragen en daar wordt iedereen beter van :thumbsup:

    De brandstofjongens en meisjes mogen ook wakker worden (kleine hint aan Pompebled op aangeven van iemand :)

    Stevo
     
  2. Vincent1979

    Vincent1979

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.253
    Locatie:
    Dolhuis
    Zal wel mooi zijn als er ook een stuk bij komt over nitro/bezine motoren,
    Alleen 1 nadeel daarvan is dat er niet in iedere gemeente met brandstof boten gevaren mag worden, BV hier in goes staat er een flinke prent op als ze je betrappen..



    Koop je maar een donald duck, kan je plaatjes kijken.. :rolleyes:
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Als ik goede plaatjes zie die echt wat toevoegen, gaan die zeker nog erbij komen. De FAQ is nog steeds Work in Progress, dus eigenlijk niet echt klaar, maar het leek me wel een goed moment om wat er tot nu toe is samengebracht, alvast in het FAQ gedeelte te laten zetten.


    Pompebled is meer van electro speed, dacht ik. Maar er zijn inderdaad ook nog wel personen met veel kennis van brandstof die misschien wat kunnen opzetten.


    Ik zie trouwens dat ik de inleiding nog even moet aanpassen, de opmerking over dat het geen gewoon bouwverslag is, is bijvoorbeeld niet van toepassing meer als het in het FAQ gedeelte staat. Zodra dat is aangepast, zal ik Stevo vragen om de inleiding te vervangen door het aangepaste stukje.


    Edit: inleiding aangepast, plus afsluitende opmerkingen, en Stevo gevraagd het aangepaste stuk in de FAQ te zetten.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Typefout gecorrigeerd, vraag over laders toegevoegd, en de volgorde van de vragen in het elektronica-hoofdstuk veranderd.
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    [mod] FAQ in die zin aangepast, dank... [/mod]
     
  6. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    :oops: ik kom er net achter dat in het alternatief voor de omrekeningen bij elektronica een wachtwoord zit. Weet iemand die?
     
  7. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dat heb jij helemaal niet nodig.
    klik maar op "alleen lezen" dan kun je de pagina's gebruiken.

    Of wilde je de formules gaan veranderen?
     
  8. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Nee,ik kon geen maten veranderen. Maar ik ben erachter gekomen dat, dat ligt aan office 2010. Op 2007 doet hij het gelukkig wel gewoon :)
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik heb gehoord dat die versie niet meer met macro's kan werken.
    Wellicht dat het daardoor komt.
    Heb zelf op de laptop de openoffice versie, maar nog niet met macro's getest.
    Anders zou je die excel kunnen installeren.
     
  10. Montega

    Montega

    Lid geworden:
    11 apr 2004
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Omg Rotterdam
    Ik zet net even de FAQ door te lezen en ik zie daar een foutje in staan bij het punt mbt draairichting van de prop/schroef

    Er staat dat we in NL vanaf de achterkant naar voor kijken. Dat klopt. Echter het lijstje van fabrikanten en welke richting ze op moeten draaien is dan precies verkeerd om.

    Het zou moeten zijn:
    Voor de metalen props:
    Propshop = links om
    ABC = Links om
    Octura = Links om
    Tenshock = Links om

    Plastic/Carbon:
    Graupner = Rechtsom
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Sorry dat ik me er ook mee bemoei, maar drie versie's schiet ook niet op in één FAQ-draadje.

    Mogelijk een mod voorstellen de laatste versie in post 1 te zetten en de rest zo veel mogelijk te vegen?


    Wat een verwarring.
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik krijg de indruk dat het nu meer over speedbootschroeven gaat. En dat valt toch wat buiten de reikwijdte van deze algemene FAQ. Speedboten is een vak apart, en ik hoop dat iemand die daar goed in thuis is daar een FAQ draad voor zal starten.

    Wat misschien de verwarring veroorzaakt is dat het lijstje weergeeft hoe een fabrikant een schroef noemt die bij rechtsom (dus met de klok mee, van achteren gezien) draait. Zoals onderstaand plaatje laat zien is Raboesch daar net contra aan, en de Propshop zou deze Raboesch schroef rechtsdraaiend noemen.

    [​IMG]


    Het is een beetje een discussie die je kan vergelijken met, je rechterhand is de hand waar je duim links zit (als je de hand met de rug naar boven bekijkt) maar draai je je handen met de palmen naar boven, dan zit bij je rechterhand je duim weer rechts. En wie heeft nu gelijk? ;-)


    Goede tip trouwens, Harm. Ik zal Stevo vragen het wat te verduidelijken, zodat de tussenversies van de FAQ niet voor verwarring meer zorgen.
     
  13. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Bedankt voor je reactie nog Baggeraar :oops:

    Ik wil me er niet mee bemoeien ofso hoor :oops: maar als je je hand omdraaid zit je duim de andere kant. Maar hoe je een rechtse schroef ook draait, de rechterkant zit altijd het verst van je af is mij verteld. Of is dit mij nou verkeerd uitgelegd?
    Als ik mezelf indenk dat je de schroef opzijnkop legt zit de rechterkant nogsteeds het verst weg.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2012
    ron hoogerwerf vindt dit leuk.
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    1 van de spreadsheets om motorberekeningen te doen, blijkt niet meer beschikbaar, dus heb ik deze als bijlage toegevoegd aan dit bericht. Is wel een zip-bestand, xls bestanden zijn niet toegestaan als bijlage.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    Dekt G4 ook alle voegen? Omdat er staat dat G4 in het hout trekt waardoor je voorkomt dat water dat nog kan doen. Als ik het goed begrijp! ;)
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    G4 is geen plamuur, dus echt spleetvullend zal het niet zijn, denk ik.
     
    Jarvin vindt dit leuk.
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Nee. G4 is zo dun als water, trekt in het hout, maar vult geen spleten.
    Daarvoor heb je plamuur. Of je moet nauwkeurig bouwen...
     
    Jarvin vindt dit leuk.
  18. beagle

    beagle

    Lid geworden:
    8 okt 2014
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Antwerpen- Belgie
    is het mogelijk dat men de aangebrachte links even bekijkt.
    er zijn er veel die 404 fout geven of het onderwerp niet terugvinden...
     
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Werk aan de winkel, de verwijzingen werken niet meer.
    Die wijzen naar het oude forum!
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zal er binnenkort naar kijken. Een aantal plaatjes stond waarschijnlijk op de hosting site die al maanden "down for maintenance" is, en zeer waarschijnlijk niet meer online zal komen.
     

Deel Deze Pagina