Ferm MD 350 met opties

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door speedy bob, 14 feb 2017.

  1. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl Belgiƫ
    Hallo,
    Ik heb vandaag een mooi valentijnscadeau gekregen, wel een tweedehands maar een mooie en volledig uitgerust
    Met een splinternieuwe 4-klauw een schuif vol met beitels, zowel met plaatjes als de gewone. Een micrometer, een magnetische voet met een comparateur , een vaste bril ook nog 2 werkbanken en een autogeen lastoestel bij gekregen enz...
    De motor is al vervangen door een grotere met een traploze regeling. Hoe dit werkt moet ik nog uitzoeken.
    Ook heeft de machine 2 schakelaars vooraan, de rechtse is de aan-uit, maar wat de linkse doet weet ik ook nog niet.Tussen de 2schakelaars staat de traploze regeling. Dan het kastje bovenaan waarop staat SINUS/ISB full digital IGBT inverter met 2 toetsen up en down, een groene E en een rode M. Kan er iemand daar meer over zeggen. Ik heb hem voor een belachelijke prijs gekregen.
    Ik moet er bij vertellen dat dit een nalatenschap is van een onlangs overleden persoon.
    Het moest gewoon weg! Me Happy !!!

    Ferm MD 350 draaibank 002.JPG Ferm MD 350 draaibank 003.JPG Ferm MD 350 draaibank 011.JPG Ferm MD 350 draaibank 007.JPG
    Ferm MD 350 draaibank 012.JPG
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2017
    Bert V vindt dit leuk.
  2. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Ik denk dat de "gewone motor" is vervangen door een 3-fase (380V) en die kun je traploos regelen via de frequentieregelaar. Het kastje rechts op de bovenste foto. Verder gewoon ff googelen op Ferm 350 en dan vind je vast heel veel info en misschien nog wel een gebruiksaanwijzing in PDF-format. Deze banken zijn in Nederland geleverd dus er moeten nog genoeg gebruikers/liefhebbers van zijn.
    Uiteraard ook ff Googelen op de naam van de frequentieregelaar. Vind je ook vast nog wel info over.
    Kijk wel uit.............als je eenmaal aan het verspanen begint...........het kan verslavend werken ;):rolleyes:

    Succ6
     
  3. Tjalldeboer

    Tjalldeboer

    Lid geworden:
    22 mrt 2016
    Berichten:
    51
    Locatie:
    NL
    Ik vermoed dat de schakelaars links voor aan-uit, en voor links- en rechtsom draaien zijn. Knoppen op freq regelaar inderdaad even googlen
     
  4. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl Belgiƫ
    Ik heb nu alles aangesloten en inderdaad de linkse schakelaar is links-en rechtsom draaien en de rechtse aan-uit.
    De knoppen op de freq.regelaar daar kun je blijkbaar verschillende programma's in stoppen, maar ik laat het zoals het nu is, ook kun je het toerental aflezen.
     

Deel Deze Pagina