ff een vraagje

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door breezah, 8 aug 2009.

  1. breezah

    breezah Guest

    zoals het onderwerp als zegt ik heb een vraagje.
    als ik met mijn nitro auto rij gewoon rustig en dan ga ik de bocht om dan heb ik soms dat hij vol gas geeft het is niet zo erg want dan spint hij een paar rondjes maar ik rij naast ons huis en ik ben bang dat hij daar eens tegen klapt ik denk dat er iets met de gas servo is
     
  2. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Failsafe kopen en monteren of een andere/betere zenderset 40mhz FM bv. De 27MHZ zijn erg gevoelig voor storingen.
     
  3. Superpikkie

    Superpikkie

    Lid geworden:
    21 aug 2008
    Berichten:
    290
    Of niet vlak naast je huis gaan rijden. ;)
     
  4. Martijnz

    Martijnz

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    84
    Een failsafe zorgt ervoor dat de auto bij een storing op de rem springt, als jij die positie programmeert.

    Zoals hierboven al is gezegd is 27 mhz erg gevoelig voor storingen. Een failsafe kost je 20 euro en is waarscheinlijk een van de beste investeringen die je kunt doen in je auto. Het zal je een hoop kosten gaan besparen, hoe dan ook.
     
  5. Kappie1972

    Kappie1972 Guest

    Probleem met failsave cq. gas/remservo ? HELP !!!!!

    Ik heb net 2 failsave`s aangeschaft. De ene ,die in m`n Graupner Leopard Truggy zit werkt gewoon naar behoren. Alles ingeplugt en klaar is kees. Als ik mijn zender afzet dan gaat de failsave in werking en gaat ook gewoon netjes naar ''neutraal''.

    Het probleem is de failsave die ik in mijn Kyoso Fazer zit........
    Als ik hiervan de zender afzet om te testen of ie het doet ,dan gaat ie juist gas bijgeven. Dan gaat ie naar het middelste stand van de servo.
    Het is dan alsof de servo ""verkeerd om'' zit zal ik maar zeggen. Deze servo is onlangs vervangen. Heb ik hem verkeerd gemonteerd of is er iets anders mis ?????? ------------------------------------------------------->
    Want als ik gas wil geven met de zender van de Fazer ,dan moet ik de gashandle als het ware ook van me af duwen. Als ik hem intrek remt ie. En dan is bij mijn Graupner net omgekeerd. Op de zender van de Graupner zit wel servo-reverse zal ik maar zeggen.

    Weet er iemand wat deze onbenul verkeerd heeft gedaan of wat er mis is ?????????
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Je moet de failsafe ook instellen!
     
  7. Kappie1972

    Kappie1972 Guest

    Heb ik ook gedaan. Eerst de zender aangezet ,toen de ontvanger. Daarna de rem ''ingeknepen'' en op het knopje van de failsave geduwd. Met het hieronder gegeven resultaat tot gevolg........
     
  8. breezah

    breezah Guest

    bedankt jongens ga mischien morgen failsave kopen of natuurlijk nieuwe zender set

    maar dan heb ik wel sponsering van mijn pap nodig

    hoe duur is een goeie zender zet
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Een Acoms Hayabusa 2.4GHz (geen failsafe nodig) voor 99 euro bij oa. de Conrad.
     

Deel Deze Pagina