Fg marder stuurt automatisch

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door rutgerh333, 7 mei 2018.

  1. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    hallo,

    Ik heb een fg marder en als ik de ontvanger en de zender aan doe is alles perfect dan start ik de meter en gaan de wielen van links en naar rechts de hele tijd door en de gas Servo gaat de hele tijd op de rem staan heen en weer van de rem af op de rem en als ik zelf ga sturen naar Regts blijft ie daarop hangen of hij stuurt tegen weten jullie miss wat het is?
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Bougie ontstoren.
     
  3. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    En hoe doe ik dat?
     
  4. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Weet iemand dat toevallig?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik wil niet brutaal zijn maar als je een tip krijgt lijkt het mij dat we het niet verder hoeven voor te kauwen, dan ga je zelf aan de slag:

    http://lmgtfy.com/?q=bougie+ontstoren
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  6. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Oké ik Google altijd eerst maar er staat niks van rc auto’s en zo op en wat je moet doen Enzo dus drm vroeg ik het ff
     
  7. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Google weet alles! (zelfs hoe je moet googelen)
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom zou het ontstoren van een bougie in een RC auto anders moeten zijn dan bij een brommer, auto en andere voertuigen en machines?

    Er wordt veel op het ontstoren gehamerd maar is het geen probleem in de ontvanger, batterijpack of bekabeling dat door trillingen naar voren komt?

    Even met het handvat van een schroevendraaier tegen de accu, ontvanger, servo's en eventueel schakelaar tikken als het aan staat, kijken wat er dan gebeurt.
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tien tegen een, dat je nog een ouderwetse zender met "uitschuif antenne", en kristallen hebt.... Met een beetje pech zelfs nog op 27 MHz.

    Goed kans dat het ontvangerkristal beschadigd is als het al een oudere auto is, of de ontvanger is door veel gehots en gebots ontregeld.
    De meegeleverde zenders uit die tijd deden het zelfs in nieuwstaat al niet zo heel erg geweldig.

    ALS dat zo is (als je zo'n oude zender/ontvanger hebt) dan is de beste remedie om gewoon een nieuwe 2,4 GHz zender te kopen. Dan ben je er vanaf.
     
  10. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Hoi Brutus ik heb een 2.4ghz flysky zender en ontvanger met zoon klepje die kennen jullie denk ik wel.
     
  11. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb jaren wedstrijden gereden met bigscale offroad en nog nooit een bougie hoeven ontstoren.
    Probleem ligt vaak bij je electronica. Ik denk eerder aan een slechte servo of ontvanger.
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vergis je niet: een los zittende bougiedop (slecht contact) stuurt ook 2,4 gieg in de war....
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik snap dat ook niet helemaal waarom er mensen zijn die de 27 en 40mhz als probleemzenders zien en 2.4ghz niet. In bede gevallen blijven het zenders die gestoord kunnen worden. Dat door een digitale informatie met foutcorrectie een 2.4ghz minder problemen geeft is deels waar maar als die foutcorrecties nodig zijn geeft dat wel een hogere latency (vertraging) of inderdaad even een dropout naar de failsafe. En laten we het maar niet hebben over de groeiende klachten over SpektrumRC systemen

    Men vergeet ook dat we decennia's lang probleemloos op de 27, 35 en 40mhz hebben gewerkt en dat toen alleen de meeste problemen van opgefokte zenders, foute kristallen (bewust illegale frequenties) en verlopen kristallen kwam.
     
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.837
    Locatie:
    Nootdorp
    Maar heeft de vraagsteller hier iets aan ? Ik heb nog nooit zwabberende servo`s gezien op een 2,4 setje. Tenzij er iets met de voeding aan de hand is. Dus de vraag, gebeurt dit alleen met werkende motor ?
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  16. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Ja alleen met werkende moter alleen de lader gaf aan dat hij vol was maar was ie niet dus hij ging in de kliko
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als het om een NiMh pakket gaat bestaat er ook iets als een false peak wat heel vaak voor komt. Warmte is een goede vol-indicator dus als je lader afslaat even de warmte voelen. Is de accu koud gewoon het laden weer starten.
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is ook een manier, maar werkt alleen als je er bij blijft staan (als de lader een uur geleden afgeslagen is terwijl je even op de WC zat of zoiets, is de accu al weer afgekoeld).
    Ik herstart de lader gewoon een paar keer, en als hij meerdere keren binnen een paar minuten afslaat, is de accu vol....

    Een andere manier om valse delta-peaks te voorkomen is door met minimaal 0,4C te laden, dan heb je er ook geen last van.
     
  19. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    Daar ben ik weer nu ik alles heb doorgemeten is alles goed het stroom komt bij de ontvanger alleen de ontvanger doet niks en als ik een andere accu probeer dan doet ie het 5 min en dan niet meer maar ligt het nou aan de ontvanger of de accu miss geeft de ontvanger wel iets af dat het stuk gaat ofzo iets?
     
  20. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat de spanning bij de ontvanger komt, is duidelijk. Anders zou de servo niet kunnen bewegen. De vraag is alleen, hoeveel spanning komt er bij de ontvanger/servo's. Als de servo beweegt, verbruikt deze stroom. Bij een slechte of ontladen accu gaat de spanning dan dalen. Als die te veel daalt worden de servo en de ontvanger onstabiel en gaan onvoorspelbare dingen doen.

    Een ontvanger maakt geen accu's stuk.

    Je hebt een goede, volledig geladen accu nodig om een goede test uit te voeren.
    En tot slot, "alles doorgemeten" is een nogal vaag begrip.
     

Deel Deze Pagina