FG marder wil totaal niet starten...

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door ex-treme hexcopter, 23 jun 2018.

  1. ex-treme hexcopter

    ex-treme hexcopter

    Lid geworden:
    24 aug 2013
    Berichten:
    6
    Locatie:
    -
    heey allemaal , ik heb een vraag ik heb van de week een FG marder gekocht met een G260RC1 blok , toen ik hem op ging halen startte die gewoon , optrekken deed die niet heel snel (soort dip) maar dacht dat ligt aan de afstelling , hij had er ook net een nieuwe zuigerveer ingezet.

    nu had ik hem meegenomen naar huis en de volgende dag wou ik een stukje rijden , maar kreeg hem pas naar 30 mins trekken aan. klein stukje gereden (wel rustig) op hogere toeren ging het goed ,maar optrekken was nog steeds niet super , beetje aan de L schroef gedraaid maar veel beter was het niet, dus weer naar huis gegaan . De volgende dag dacht ik ik ga het weer eens proberen , maar nu deed die helemaal niks meer, en tot nu toe doet die gewoon niks!

    -----------------------------------------
    wat ik geprobeerd heb om hem te kunnen starten:

    - andere bougie
    - de bougie vonkt
    - L en H naar fabrieksinstellingen : dus 1,5 slag en 1,25 slag
    - bougie in de benzine gedipt , geen reactie van de motor
    - heel even 1 spraytje remreiniger , dat werkte altijd bij me brommers als de niet startte , maar reageerde die ook niet op.
    - heb de tankdop uitgeblazen zodat die niet tankvacuüm zuigt,
    - hij krijgt benzine
    - nieuwe benzine 1:25 verhouding

    verder tussendoor elke keer de bougie schoon gemaakt bij een nieuwe poging.
    ik ben helemaal ten einde raad , en ben kapot van al dat trekken, maar hij wil gewoon niet meer...

    wat moet ik nu doen , of wat kan ik nog doen ?
    ik hoop dat jullie raad hebben , alvast bedankt :)
     
  2. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    lijkt op een kromme isolator of lekke pakking
     
  3. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hoe is de compressie van de motor. Als je het koord niet te snel aantrekt moet je de compressie flink voelen dit moet je horen als een “plop”in de uitlaat.

    Is dit niet het geval is de cilinder/zuiger versleten. Wat Phoenix zegt is ook goed mogelijk.
    Carb er af halen en daarna de zwarte kunstof isolator.

    Deze op een vlakke ondergrond schuren met fijne schuur papier. Als je de isolator 4 of 5x heen en weer gehaald hebt kun je wel zien of deze krom is. Doorgaan met schuren tot deze vlak is. Wel aan beide zeiden schuren.

    Zaakje weer inelkaar zetten en de isolator vast zetten maar niet hard aandraaien. Door de themp van het blok word de isolator soepel en is hij na afkoelen weer krom. opnieuw proberen te starten.

    Starten doe je als volgt.
    1.
    brandstof balletje op de carb 5x indrukken of tot deze gevuld is.

    2.
    Choke er op

    3.
    Trekken tot de motor start. Geen gas geven of door trekken.

    4.
    Choke uit.

    5.
    Motor starten en laten warm draaien. Daarna kan de fun beginnen.

    Motor wel zo afstellen dat deze op volgas bijna verzuipt. Dan de H naald een kwart of iets meer terug draaien. Als hij niet lekker oppakt de L naald iets meer geven.

    Gr eddy
     
  4. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    zal wel niet belangrijk zijn geweest , hij reageert niet eens
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  5. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Of te moeilijk,lastig,te veel werk. Komt cast binnen kort te koop.

    Ik heb mijn best gedaan.
     
    phoenix2096 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina