FG monstertruck competition 4wd wb535

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door boukekoppejan, 8 jan 2017.

  1. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Goedemorgen Bigscale rijders!

    Ben op dit moment met een projectje bezig om een monstertruck competition 4wd wb535 te bouwen en ben eigenlijk nog op zoek naar een Carbon radioplaat. Nu zie ik heel veel 2wd Carbon radioplaten maar 4wd kom ik nergens tegen. Weten jullie of dit überhaupt wel bestaat?

    Tevens zoek ik naar een gebruikte maar wel in goede staat een aluminium vooras behuizing voor 4wd, iemand dit toevallig op de plank?

    En heb ongetwijfeld meer vragen over de bouw ik hoop dat ik dat hier mag vragen

    Bedankt alvast!
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zelf maken uit een plaatje carbon?
     
  3. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Kon ik dat maar ben daar helaas niet zo handig in
     
  4. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    https://rc-car-online.de/
    Ik weet dat ze alu versie hebben voor de wb535 maar of ze carbon hebben........
    Is soms even zoeken op de site, staat niet altijd bij type's.
    Of bij de pitstop-shop.nl
     
  5. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik kom er grappig genoeg niet uit met de montage van de radioplaat 4wd voor mijn monstertruck. Wat doe ik in vredesnaam verkeerd? Of is de radioplaat niet goed? Zoals ik dacht dat de plaat minimaal moet zitten zitten voor de steunen geen gaten in chassis?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ik denk dat ik er uit ben, volgens mij bij een wb535 versie is er geen radioplaat maar doen ze het zo:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Weet even niet wat de nieuwste is met radioplaat of zo als de laatste twee foto's?
     
  8. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Ik had ook een wielbasis 535. Wel 2wd, maar ik had mijn radioplaat tegen de tank aan staan, dus verder naar achteren.
     
  9. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Het schiet al aardig op!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoek alleen nog een goede sterke/snelle motor iemand?

    Fijne dag verder
     
  10. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Wauw :feli:
    Dat ziet er super uit !!!
    Wat dacht van elektro motor........8S 10 PK:hammer:
     
  11. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ben er ook wel erg blij mee!

    Moet eerlijk zeggen daar zat ik ook over te twijfelen of elektro of benzine. Maar ga eerst even benzine weer proberen gewoon vanwege het geluid en kan altijd nog overstappen naar elektro:)

    Gisteren een gebruikte 26cc falcon 3 blok gekocht nog even een mooie filter en uitlaat en dan.................. knallen maar:)
     
  12. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
    Dat ziet er zeer netjes uit zeg!
    Even over de radioplaat.
    Ik heb een electrische wb535 4wd en volgens mij zit daar ook geen radioplaat op.
    Deze heb ik afgelopen zomer nieuw gekocht. Dus dan kun je er wel vanuit gaan dat dat het nieuwe model is.

    [​IMG]
     
    toostbeek vindt dit leuk.
  13. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Puur uit nieuwsgierigheid, bouw je alles op uit losse tunings delen?
    Ik was van plan om mijn 510 4wd om te bouwen na alu.....maar prijs kaartje is prijzig te noemen :hammer:
     
  14. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ja klopt en probeer ook veel uit 2e hands te verkrijgen maar is moeilijk te vinden zodoende zonder elektronica nog rond de 1800 kwijt en moet nog een kap 535 versie en wil nog een set hydro remmen dus verwacht 2200 euro uit geven
     
  15. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Dus ja prijzig is het wel ja
     
  16. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Is ook wel even goed opletten want officieel bestaat een fg monstertruck 4wd competition niet maar gelukkig wel alle aluminium onderdelen!
     
  17. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Officieel bestaat een fg monstertruck 4wd wb 535 niet dus dit kan alleen maar uit losse aluminium onderdelen is wel even goed uitzoek werk hopelijk passen de banden en de body, dan heb ik het goed gedaan zeg maar
     
  18. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Morge! Ik twijfel alleen even over de dempers die ik gebruikt heb gekocht. Kan iemand mij vertellen wat de afstand is tot hart gat van boven tot onder bevestiging van de demper van een fg 4wd versie? Klopt het dat ze aanzienlijk stugger zijn als de eerste monstertruck versies (2wd)?
     
  19. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
    De standaard monsters worden geleverd met dubbele schokbrekers.
    Maar beter is het om met enkele schokbrekers aan de gang te gaan. Dat is namelijk makkelijker afstellen.
    Waar je op moet letten is dat de wagen als het ware een beetje in de vering hangt.
    Dus op het moment dat je hem op de grond zet, moet hij al een deel in de vering naar beneden zakken.
    Zo heb je offroad beter contact met de ondergrond en zal de wagen minder stuiteren.
    De veren kun je naar eigen smaak in hardheid uitwisselen.
    Dit moet je uiteraard pas gaan afstellen als de motor op de wagen zit ivm het gewicht.
     
  20. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Dank "Big-Danny" voor je uitleg.

    Weet jij toevallig ook de lengte van de dempers hart maat gat van boven tot onder?

    Weet iemand hoe het systeem heet op je zender dat als je voor en achter hydroremmen hebt en dat je dan kan instellen dat bijvoorbeeld de achterremmen zachtjes mee remmen met de voor remmen(instelbaar)? zit niet op iedere zender volgens mij, maar weet even niet meer hoe dit heet.

    bedankt.
     

Deel Deze Pagina