FG monstertruck competition 4wd wb535

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door boukekoppejan, 8 jan 2017.

  1. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Kleine update weer blok is aangepast en past nu netjes, vrc uitlaat ook gelijk gemonteerd. Dit was wel even lastig, is allemaal net aan en heb even steuntje aan bovenkant van uitlaat wat moeten verbuigen zodat plastic rolbeugel nog enigszins zou passen. Staat wel een beetje onder spanning allemaal maar het lijkt allemaal netjes te zitten denk ik

    Wat foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben er wel blij mee eigenlijk haha
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Zou je de foto's eerst willen verkleinen tot een 800x600? Dat scheelt in de weergave want in IE zie ik nu grote en ook halve foto's.
     
  3. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
    Netjes! Ik moet zeggen dat mijn uitlaat ook onder spanning staat. Er wordt gezegd dat deze uitlaat speciaal voor de FG monstermodellen is gemaakt. Maar om eerlijk te zijn hebben ze dan een beroerd product geleverd wat de passing betreft.
    Ik adviseer je wel om de siliconenslang te gebruiken die er bij is geleverd. Even vastzetten met ty-wraps en daarna de spanveer eroverheen. Voor de koppeling aan de achterkant hebben ze er geen siliconenslang bij geleverd, maar ik adviseer je wel 1 te gebruiken en op dezelfde manier vast te zetten. Anders krijg je geheid lekkage en loopt de zwarte olie eruit. Een slang van een standaard uitlaatje heeft een goede passing. En je moet ook die plaatjes die erbij zitten gebruiken om je einddemper vast te zetten. Kijk even naar de foto die ik in dit draadje heb geplaatst. Even een gaatje extra bij boren en achterop de rolkooi erbij monteren. Ty-wraps door de grote gaten en om de einddemper. Ik heb voor de bescherming van de demper ook nog een bumper geplaatst.
     
  4. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Hoi Danny,

    Dank je wel! Ga ik ook zeker doen. Moet wel zeggen dat de achterkant met uitlaat nu best een kwetsbaar stuk is


    Weet jij waar deze beugels voor zijn? Zaten bij de uitlaat:

    [​IMG]


    Heb het idee dat de t splitter ook niet echt op een ideaal plekje zit, iemand een beter idee?

    [​IMG]

    Fijne avond!
     
  5. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
    Die beugels moeten achterop de rolkooi zoals ik zei. Even een extra gaatje erin boren en dan erbij monteren. Zie de foto's van mijn auto in dit draadje.
     
  6. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ok zag alleen die beugels op jouw auto niet zitten vandaar
     
  7. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ik heb ze gezien hoor haha! Keek er echt overheen
     
  8. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
  9. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Heb het toch even anders geprobeerd
     
  10. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    [​IMG]

    [​IMG]

    Zit aardig vast
     
  11. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
    Helemaal goed dan
     
  12. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Zo vandaag eens even een klein test rondje gemaakt en ik moet zeggen WoW wat een vermogen heeft dat blok zeg echt direct vermogen en volop wielspin haha! Erg leuk!

    Nu nog de kunst om hiermee te kunnen rijden

    Iets algemeens klopt het dat de vering erg stug is denk het wel maar weet niet zeker! En de kunst om geen lucht in de remleiding te krijgen
     
  13. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
    Vering moet niet te stug zijn. Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de stabilisorstangen die erop zitten. Die zou ik er eerst eens afhalen en nog een proefritje doen. Hou er wel rekening mee dat je een nieuw blokje moet inrijden. Weet niet of jouw blok nieuw is. Maar als dat wel het geval is, zou ik me daar even in verdiepen. Dat is namelijk van essentieel belang voor delevensduur van je motor.
     
  14. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ok, heb ze juist gemonteerd volgens de tekening zal het er eens afhalen. Nee blok is gebruikt en rijd echt super twee keer trekken en gaan
     
  15. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Ik heb weer een vraagje. Mijn stuurservo van savox werkt op de 7,4v alleen beide gas en remservo's op 6v. De stuurservo werkt nu op 6v, is er een mogelijkheid om alleen stuurservo op 7,4v te laten werken en andere twee op 6v? Fijne avond!
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
  17. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Dank je wel Roelof!

    Hier nog even een afbeelding met kap

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Zo vandaag voor het eerst naar buiten haha. Zo nieuw alles er uit zag is nu geen sprake meer van haha. Iemand nog gouden tips om snel en veilig schoon te maken?
     
  19. boukekoppejan

    boukekoppejan

    Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Berichten:
    200
    Dit idee zeg maar

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Danny de Ruijter

    Danny de Ruijter

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    76
    Locatie:
    IJmuiden
    Zo hoort het eruit te zien! Een teken dat je er plezier aan hebt beleefd.

    Schoonmaken doe ik zo:
    Eerst de boel laten opdrogen en dan met een harde borstel het ergste vuil wegvegen. Dan met een harde kwast de kleine hoekjes en gaatjes. Dan (als je daarover beschikt )met perslucht.
    En dan poetsen met wd40.
     

Deel Deze Pagina