goedenavond allemaal Sinds zondag heb ik een nieuwe servo op mijn fg monstertruck gemonteerd , Maar nu heb ik helaas een probleem... Als ik mijn zender uitzet gaat me servo gaat dan op gas inplaats van neutraal . Wat moet ik doen om dit te verkomen ? Weet iemand hoe dit komt , Hopelijk kan iemand me helpen..
En ik heb de fullsave enz geinstaleert zelfs een nieuwe voor gekocht maar zelfs dat helpt niet namelijk ..
Wat voor een zender heb je? Met een beetje zoeken kan je makkelijk een manual online vinden bij of de fabrikant of via google wel bij een site van een winkel of een manual library. Als de zender een failsafe heeft heeft het geen nut om er nog een failsafe bij te zetten. Indien de zender geen failsafe heeft zal je de externe failsafe moeten instellen, ook hierbij geldt dat je met een klein beetje zoekwerk zo een manual moet kunnen vinden. Maar als die nu op vol gas gaat, klopt de functie van je gas/rem nog wel of heb je nog dingen moeten aanpassen? (ik vermoed een reverse functie)
Eerste zoekresultaat https://www.google.nl/search?q=manu...droid-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 en dan pagina 3.
En dan kom je ook niet op het idee om bij de site van de fabrikant te kijken? https://www.spektrumrc.com/Support/Manuals.aspx Geldt voor alles van koffiezetapparaten, tot TV's en RC apparatuur dat je bij de fabrikant altijd wel een support pagina met manuals hebt. Maar welke DX3 is het? De DX3, DX3.0 of een DX3S ? In ieder geval bij een DX3 moet je de ontvanger opnieuw binden waarmee ook met het gas half op de rem houdend ook die positie als failsafe mee wordt geprogrammeerd. Maar als je dus een extra failsafe gekocht hebt mag je die er weer tussenuit halen, die doet niets en kan alleen meer ellende veroorzaken.
Veiligheid !! Beetje jammer als je model er volgas vandoor gaat als het signaal wegvalt. Bij mijn besturing wordt het moment van inschakelen als failsafe beschouwd. Dus gas dicht en alles neutraal.
Is een failsafe geen noodoplossing, waarbij die remt als het signaal wegvalt? Lijkt mij dan niet nodig om de auto telkens in 'failsafe modus' te laten gaan, als je gewoon eerst de ontvanger kan uitschakelen, en dan pas de zender... dan is er géén moment zonder zendersignaal.
Je moet hoe dan ook de failsafe programmeren want je wilt niet dat je auto op vol gas gaat bij een storinkje. En de failsafe moet ook nooit op vol rem, vindenn de personen achter je en dus ook je eigen auto niet leuk.....
Dat weet jij wel.... Maar dat zeggen wij ook altijd tegen elke klant die auto koopt. Een lid van onze club. Ook opgegroeid in de 2.4g wereld had een auto opgeknapt zat 40 mhz bij. Alles klaar ff testen, ook eerst zender uit en kon veger en blik halen voor de auto. Vaak gaat het goed maar soms.
Veer voor de gas hevel en veer achter de remhevel. Das ook veiligheid. Maar brandstof auto's kun je licht laten remmen. Electro's moet alles neutraal.
Als het goed is heeft je zender een "bind" optie in het menu. Je hebt ook een bindplug nodig die je in je ontvanger steekt. Tijdens bindproces houdt je je zender in de rempositie en druk je tegelijkertijd op "bind" Daarna haal je de bindplug weer uit je ontvanger. Nu moet je servo op de rem gaan wanneer je je zender uitschakelt.
NOOIT vol op de rem. Altijd licht laten remmen. Ik word daar niet gelukkig van als jij je ontvamgst kwijt raakt en ik er met 60 aan kom.....