Film en TV rij, vaar, vliegtuigen, enzovoort.

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Robbie TPC, 6 dec 2007.

  1. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Flying wing concept, heb ik toch liever het gevaarte uit de Indiana Jones film, Raiders of the Lost Ark. Het 1/1 model is bijna volledig van hout gemaakt, de flying wing uit Captain America is in de meeste shots een CGI model.

    [​IMG]

    Harrison Ford heeft tijdens het gevecht in deze scene een blessure opgelopen aan zijn knie, hij werd overreden door één van de wielen van het vliegtuig.
     
  2. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Meningen verschillen ... :D

    Ik ben ook van de Moore-generatie en moest vroeger altijd de Bond films in de bioscoop zien, maar etalagepop Roger Moore is mij op den duur toch mateloos gaan vervelen. Ik vind het echt een ongeloofwaardige acteur en Bond-vertolker.


    Ik kan wel meegaan in je mening dat Craig geen Bond is. De Bond films hebben niet meer het oude Bond-karakter. Maar ik vond ze een verademing na de flauwe Moore-humor. En misschien zijn ze wel meer in de geest van Fleming's boeken?

    Qua Bond-films-sfeer vond ik Pierce Brosnan ook veel meer Bond dan Moore.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De films van Roger Moore zijn gedateerd, ze hebben voor mij een nostalgische waarde.
    Timothy Dalton heeft een nieuwe toon gegeven aan 007, harder, sneller, menselijker en niet zo stijf als Roger Moore. Dalton heeft slechts twee keer Bond vertolkt, na een stille periode van 6 jaar nam Pierce Brosnan de fakkel over.

    Brosnan is de meest geloofwaardige Bond naar mijn mening, zijn eerste drie films waren fantastisch. Bij de vierde zijn ze te ver gegaan met sommige effecten waardoor het te ongeloofwaardig werd om naar te kijken.
     
  4. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Ah, dan zijn we het toch eens met elkaar! :D
     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De eerste teaser trailer van 007 Skyfall is een feit,

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Nieuwe Superman film in de maak, "Man of Steel" word geproduceerd door Christopher Nolan, de regisseur van de laatste 3 Batman films.
    Nolan heeft met groot succes Batman opnieuw tot leven gebracht, of dat ook gaat lukken met Superman....

    Regisseur Bryan Singer heeft met de eerste X-Men films een geweldig product afgeleverd en de toon gezet voor de Marvel film producties die erna kwamen.
    Singer dacht dat hij in 2006 het zelfde kunstje kon doen met "Superman Returns", de film werd een grote flop. Slecht script en aan het kostuum van Superman waren subtiele veranderingen aangebracht.

    Regisseur Tim Burton heeft eind jaren '80 begin '90 twee Batman films gemaakt, 2 blockbusters. Wat weinig mensen weten is dat Burton begin jaren 90 benaderd is om Superman opnieuw tot leven te wekken, de pre-productie was in volle gang. Clark Kent zou gespeeld worden door Nicolas Cage en het kostuum was al in een laat stadium van ontwikkeling, de film werd op het laatste moment gecanceld.

    Nu "Man of Steel", het roer lijkt compleet omgegooid te zijn. Ander logo en een ander kostuum.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben erg sceptisch over de veranderingen aan het kostuum, het schijnt dat Clark ook geen bril meer draagt maar contactlenzen. Man of Steel - Wikipedia
    Ik vrees het ergste voor deze film, als dit niet lukt dan word het de nekslag voor het personage Superman.

    Christopher Reeve is voor mij de enige echte Superman.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    heb hem zo nog niet gezien in dit draadje, en gezien ik deze zelf nog eens zou willen maken. [​IMG]
    Why don't you knock it off with them negative waves?

    Oddball's Sherman tank uit de film Kelly's Heroes. :) (geluidseffecten zouden in dit geval uiteraard een sleutelrol hebben. )

    dan is er nog de Red October (hoewel hier al wel modellen van gemaakt zijn)
    [​IMG]

    en dan als laatste de Firefox.
    [​IMG]

    zijn naar mijn mening allemaal erg mooie voertuigen. :)
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    "The only way to keep a Tiger busy is to let him shoot holes in me!"

    Alleen het personage Oddball is het vermelden al waard....heerlijke mafketel en heerlijke film!

    Justus
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    O ja, de 1 persoons duikboot uit Captain america: the first avenger

    [​IMG]

    Die vind ik ook erg gaaf.
     
  10. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De originaliteit in Hollywood is weer ver te zoeken, 25 jaar na Paul Verhoevens film 'Total Recall' (met Arnold Schwarzenegger) hebben ze een remake gemaakt met Colin Farrell in de hoofdrol. Ze hebben weer flink uitgepakt met CGI effecten...



    Tijdje terug de remake gezien van 'Fright Night' ook met Farrell in de hoofdrol, waardeloze film vergeleken met de verfilming uit de jaren 80.
    RoboCop word ook nieuw leven in geblazen, die remake word verwacht in 2013.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Acteur Ernest Borgnine is afgelopen weekend op 95 jarige leeftijd overleden, de meeste mensen zullen hem kennen van de serie 'Airwolf' als Dominic Santini, de side-kick van Stringfellow Hawk.

    [​IMG]

    R.I.P. Ernest Borgnine 1917 - 2012
     
  12. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Misschien is die beter dan die van Verhoeven? Het is een goed verhaal, maar ik vond een aantal dingen in Verhoeven's film nogal stupide uitgevoerd (ook voor destijds) en daardoor afbreuk doen aan de spanning ... zoals die 'dikke mevrouw vermomming' die zo raar ging doen en die 'chauffeur-automaat' en ...
     
  13. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De dikke vrouw vermomming word door sommige gezien als één van de meest memorabele momenten in de geschiedenis van Hollywood, de effecten zijn wat achterhaalt maar voor die tijd waren ze het neusje van de zalm. Tegenwoordig zouden ze die effecten met CGI hebben gedaan.

    Hier de scene, (insluiten is uitgeschakeld)

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XY5KTVA_2ys

    Het schijnt dat de twee films niet helemaal hetzelfde zijn, in deze video worden ze naast elkaar gelegd en besproken.



    Belangrijkste verschil tussen beide, is dat de remake zich niet op Mars afspeelt.
    Misschien is de film meer een reboot van het origineel dan een remake.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Wie?

    Ik bedoel ook niet de techniek, die was wel goed voor die tijd. Het was het acteerwerk c.q. de regie daarop, die voor mij te aanstellerig was, overdone. Het zal een kwestie van smaak zijn.

    De techniek maakt niet of iets geloofwaardig is. En geloofwaardig betekent dan niet realistisch, maar dat je het accepteert en meegaat in het verhaal. Een heel simpel decor dat slechts een suggestie van de werkelijkheid is, kan bijvoorbeeld beter werken dan een perfecte nabootsing.
     
  15. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ik vond het een memorabel moment, net als degene die het fragment ge-upload heeft, en de 204 mensen (tegen 3) die het gemarkeerd hebben als leuk :-D
    Denk dat een goed script belangrijk is om een film geloofwaardig te maken, de techniek zorgt er weer voor om een beeld te geven aan dat verhaal.
    Het één kan niet zonder de ander, een verhaal kan nog zo geloofwaardig zijn, als de techniek slecht is, word het moeilijk om een verhaal realistisch en geloofwaardig over te brengen.

    Grootste fout die ze in Total Recall hebben gemaakt is de atmosfeer van Mars, die is in de film veel te roodkleurig vergeleken met de echte "lucht" van Mars.

    Slecht nieuws voor de mensen die Daniel Craig graag zien verdwijnen als 007, na Skyfall (die eerdaags uitkomt) gaan ze nog een Bond film met Craig doen :-(
    (Geloof dat hij voor 5 films getekend had, dus verlopig zijn we nog niet van hem af)
     
  16. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Nieuwe 007 Skyfall trailer,



    Weet iemand toevallig wat van merk en type vliegtuigen dit zijn ?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Eerst denk ik een lockheed jetstar, en de andere een MD80 of 82...
     
  18. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ik geloof dat je gelijk hebt, ben zelf niet zo bekend met vliegtuigen.
    Lockheed JetStar - Wikipedia, the free encyclopedia
    De McDonnell Douglas is wat lastiger identificeren via de screenshot, het lijkt idd op een MD80.
    McDonnell Douglas MD-80 - Wikipedia

    Tegenwoordig kun je hele films bekijken op youtube zonder onderbreking, waaronder Cliffhanger. De vliegtuig scene begint na 20 minuten, even doorspoelen.



    Wil een keer een diorama maken met de twee toestellen zoals in de scene, moeten de vliegtuigen wel verkrijgbaar zijn in de zelfde schaal. (1/72 oid)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. paulsheli

    paulsheli Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Zeewolde. flevoland
    Nog twee om niet te vergeten.

    De Argo jeep uit startrek nemesis.

    [​IMG]

    En de corvette uit startrek 2009.

    [​IMG]
     
  20. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Die Star Trek film met de jeep was vorige week nog op TV, snel overgeschakeld naar een ander kanaal :)
    Tijdje terug was ook de film FanBoys te zien, leuke film voor de Star Wars kenner, Star Trek komt ook een aantal keer aan bod, in negatieve zin :D

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina