Film kijken met de fatshark 922 aviator ?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door u4eake, 19 mei 2010.

  1. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Hoi,

    Ik overweeg momenteel om een stap verder te zetten in het fpv vliegen. Tot hiertoe heb ik al gevlogen met een CCTV 10mw 2.4Ghz Cmos cameraatje (zo'n suikerklontje) op mijn twinstar, gecombineerd met een ontvanger met zelfgemaakte patch en een laptop met capture kaart.
    Goedkope combinatie (vermits ik de laptop al had en de rest 50 euro gekost heeft) en werkte redelijk, geen schitterend beeld en bereik (400-500m) maar voldoende om meer te willen :)

    De fatshark 922 aviator lijkt veruit de geprefereerde videobril te zijn in de lage landen, maar om de relatief hoge prijs wat te verantwoorden zou ik hem bvb ook willen gebruiken om films te zien (bvb in het vliegtuig) met mijn laptop als videosource.
    Ik lees wel dat de fatshark een zeer grote field of view heeft, maar vermits hij dezelfde resolutie heeft als andere brillen vraag ik me af of de beeldkwaliteit daar niet onder lijdt ? Op filmjes zie je wel de kwaliteit van de camera, maar niet wat er in de bril te zien valt.
    Is het beeld in de bril vergelijkbaar met een oude CRT televisie ? Of eerder met een LCD ? Of met een HD plasmascherm ? Of krijg je een bioscoopgevoel ? Of lijkt het voor een film helemaal nergens op en kan je beter op je laptop kijken ?
     
  2. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Ik zou nog ff een maandje wachten totdat 5,8Ghz FatShark brillen beschikbaar zijn.
    Momenteel als iemand anders z'n splinternieuwe 2,4Ghz besturing aanzet verziekt het je beeld.

    Over de beeldkwaliteit: pak een camcorder en kijk door de zoeker :)
    Volgensmij is de FatShark 640x480 resolutie en is dat bijna het beste wat er te krijgen is op dat gebied.

    Als je het beeld van je laptop op je bril wilt bekijken, heb je wel een analoge video uitgang nodig op je laptop, aangezien de bril geen DVI/VGA ingang heeft.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  3. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Ja, dat verziekte beeld had ik ook met het 10mW 2.4Ghz suikerklontje... Ik wachtte dan gewoon tot er niemand anders nog vloog.
    Maar ik ben niet zeker over de rijkweidte van de 5.8Ghz en de legaliteit in België ?

    Bedankt voor de tip van de zoeker van een camcorder. Ik heb net eens door de zoeker van mijn sony PCR-DC3E handycam gekeken en snap nu hoe het beeld eruit ziet door zo'n bril. Lijkt me wel doenbaar om er films mee te zien.

    ik heb een tv-out op mijn laptop waar composiet video uit te halen valt, dus dat moet lukken denk ik.
     

Deel Deze Pagina