Flaperons instellen easy glider werkt niet????

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Paul van Ulft, 9 jun 2018.

  1. Paul van Ulft

    Paul van Ulft

    Lid geworden:
    17 mei 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Rotterdam
    Vliegtuig multiplex easy glider 4
    Zender Spektrum dx6 G3
    Ontvanger Spektrum ar 500

    Beide ailerons apart aangesloten op de ontvanger (ail en aux)
    Ik moest wel de airelons inversen. Wat ik al opvallend vond was dat wanneer ik alleen ailerons (kanaal 2) inverse beide ailerons goedom draaien. Kanalen gecontroleerd en inderdaad ze staan goed.
    Wanneer ik nu wingtype instel als flaperons en ik wil spoilerons instellen dus ik gooi het persentage omhoog werkt het als trim. Oftewel de ene ailerons gaat omhoog de ander omlaag.
    10 YouTube filmpjes gekeken of ik de instellingen wel goed doe. Volgens mij echt geen voor de hand liggende fout. Ligt het aan de servo’s van de easy glider. Of aan de ar 500?
    Iemand zoiets soortgelijks meegemaakt?
     
    marcivo vindt dit leuk.
  2. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    Volgens mij heeft de AR500 de aileron functie op zowel de ail als de aux uitgang. Dit is dus maar één kanaal maar met twee uitgangen. Je kunt deze dus niet als flaps programmeren.
    Als je geen Gear functie nodig hebt kun je wel in de zender kanaal 6 omwisselen met kanaal 5. Dan is flaps wel mogelijk met een AR500.
    Ik weet alleen niet zeker of een dx6 de functie heeft om kanalen anders toe te wijzen.
     
  3. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.231
    Locatie:
    Nunspeet
    Je kunt in de DX6 bij Channel assign een tweede kanaal als aileron aanwijzen. Dan hoef je in principe niet ingewikkeld te doen met reverse.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Paul, flaperons vergroten het risico op overtrekken van een vleugel. En aangezien je ze in landing gebruikt, laag bij de grond, niet veel tijd/hoogte om te corrigeren.

    @Rick NL
     

Deel Deze Pagina