F
fredje
Guest
Hallo Iedereen,
In deze topic zal ik mijn tests rond de flightpower 25C 3s2170mah en de kongpower 25C 3s2200 mah reporten.
Deze lipo's zijn min of meer identiek, enkel de capaciteit verschilt maar dit is te verwaarlozen.
Het echte grote verschil ligt hem in de technologie en de prijs tussen deze 2 lipo's.
Ik heb deze lipo's getest met een DPR 100 in de Dragonous II Pro.
De prijs van deze flightpower lipo ligt rond de 80€ verschillend van site tot site, terwijl een kongpower lipo maar 67 USD$ kost. In euro is dit 45.2€, maar zal hier in onze conterijnen iets duurder liggen. Toch blijft het prijsverschil aanzienlijk tegenover de flightpower lipo.
En het is niet alleen de prijs die opmerkelijk is aan deze kongpower lipo.
De lipo is gemaakt in Taiwan en niet zoals de meeste chinese lipo's met de hand maar met uiterst preciese machines gefabriceerd.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de lipo beter zal presteren, maar we nemen de proef op de som:
Zaterdag 24 november was D-day. De eerste lipo die ik teste was de flightpower. Ik had deze lipo mooi opgewarmd tot ongeveer een temperatuur van 30°C.
Wat de prestaties van een lipo aanzienlijk verhoogt. De temperatuur op het vliegveld was 4.5°. Nadat Raf Putman mij zijn DPR leende en we hem samen hadden geïnstalleerd in de Dragonous konden we beginnen met de tests. Eén klein probleem we kregen de canopy er niet meer op door de iets te lange draden tussen DPR en regelaar waardoor de weerstand tijdens de vlucht waarschijnlijk iets hoger lag dan normaal. Maar geen getreur en of we go zonder canopy. Alles verliep vlot en ik vloog ongeveer 5.30 minuten.
Een uurtje later stak ik de Kongpower lipo in de heli. Deze was NIET voorverwarmd en had dus niet veel warmer dan 10°. Ik had toch wel het gevoel iets meer power te hebben maar de wind was ook iets afgenomen waardoor de vliegeigenschappen wat verbeterden. Hier zijn de uiteindelijke resultaten:
Flightpower EVO25 3s1p 2170mah (link)
Kongpower 25C 3s1p 2200mah (link)
Wanneer je de links volgt kun je de testresultaten per lipo downloaden in groter formaat!!!
Hier nog even de testresultaten per lipo op een rijtje:
Flightpower EVO25 3s1p 2170 mah:
Charge: 1407 mah
Battery Efficiency: 78%
Current Max: 32.23A / Avg: 9.76A
Voltage Max: 12.39V / Avg: 10.93V / Min: 9.36V
Power Max: 323.69W / Avg: 101.35W
Kongpower 25C 3s1p 2200mah
Charge: 1482mah
Battery Efficiency: 79%
Current Max: 31.49A / Avg: 10.28A
Voltage Max: 12.12V / Avg: 10.60V / Min: 9.49V
Power Max: 306.12W/ Avg: 105.11W
Ziezo hier zijn dus de harde feiten dat deze kongpower niet moet onderdoen voor de flightpower lipo en toch een stuk goedkoper is.
Dan nog een voordeel dat iedereen die voordien twijfelde om over te schakelen op lipo toch te doen vliegen op een lipo die betrouwbaarder is dan een andere lipo. De kongpower lipo's zijn zo gefabriceerd dat je de lipo kan ontladen tot 0.0V en dan zonder problemen kan terug opladen. Dit is een VEILIGHEID en het is dus niet de bedoeling dat je dit iedere vlucht doet. Maar wanneer je toevallig je lipo zo ver leegvliegt, laat je hem gewoon even rusten. De lipo zal vanzelf terugkeren naar ongeveer 2.5V/ cell. Hierna gewoon je lipo met 1C laden en hij is weer helemaal gezond. Wanneer je om het even welke andere lipo zo zou ontladen tot 0.0V zou hij gewoon opbranden. Dit is dus geen overbodige luxe.
Men heeft ook al test gedaan met een kongpower van 5000 mah. Men heeft deze met 120A geontlaad en de lipo werd slechts 59° warm en functioneerde nadien weer perfect.
Het enige minpunt is dat hij iets groter is dan de flightpower maar hij past nog steeds in mijn heli.
Voor mij is de beslissing al gemaakt. KONGPOWER RULEZ
Deze lipo zal binnenkort verkrijgbaar zijn via eRcmarket
Laat gerust je stem horen. Ik beantwoord met plezier al jouw vragen.
Greatz,
Fréderic
In deze topic zal ik mijn tests rond de flightpower 25C 3s2170mah en de kongpower 25C 3s2200 mah reporten.
Deze lipo's zijn min of meer identiek, enkel de capaciteit verschilt maar dit is te verwaarlozen.
Het echte grote verschil ligt hem in de technologie en de prijs tussen deze 2 lipo's.
Ik heb deze lipo's getest met een DPR 100 in de Dragonous II Pro.
De prijs van deze flightpower lipo ligt rond de 80€ verschillend van site tot site, terwijl een kongpower lipo maar 67 USD$ kost. In euro is dit 45.2€, maar zal hier in onze conterijnen iets duurder liggen. Toch blijft het prijsverschil aanzienlijk tegenover de flightpower lipo.
En het is niet alleen de prijs die opmerkelijk is aan deze kongpower lipo.
De lipo is gemaakt in Taiwan en niet zoals de meeste chinese lipo's met de hand maar met uiterst preciese machines gefabriceerd.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de lipo beter zal presteren, maar we nemen de proef op de som:
Zaterdag 24 november was D-day. De eerste lipo die ik teste was de flightpower. Ik had deze lipo mooi opgewarmd tot ongeveer een temperatuur van 30°C.
Wat de prestaties van een lipo aanzienlijk verhoogt. De temperatuur op het vliegveld was 4.5°. Nadat Raf Putman mij zijn DPR leende en we hem samen hadden geïnstalleerd in de Dragonous konden we beginnen met de tests. Eén klein probleem we kregen de canopy er niet meer op door de iets te lange draden tussen DPR en regelaar waardoor de weerstand tijdens de vlucht waarschijnlijk iets hoger lag dan normaal. Maar geen getreur en of we go zonder canopy. Alles verliep vlot en ik vloog ongeveer 5.30 minuten.
Een uurtje later stak ik de Kongpower lipo in de heli. Deze was NIET voorverwarmd en had dus niet veel warmer dan 10°. Ik had toch wel het gevoel iets meer power te hebben maar de wind was ook iets afgenomen waardoor de vliegeigenschappen wat verbeterden. Hier zijn de uiteindelijke resultaten:
Flightpower EVO25 3s1p 2170mah (link)
Kongpower 25C 3s1p 2200mah (link)
Wanneer je de links volgt kun je de testresultaten per lipo downloaden in groter formaat!!!
Hier nog even de testresultaten per lipo op een rijtje:
Flightpower EVO25 3s1p 2170 mah:
Charge: 1407 mah
Battery Efficiency: 78%
Current Max: 32.23A / Avg: 9.76A
Voltage Max: 12.39V / Avg: 10.93V / Min: 9.36V
Power Max: 323.69W / Avg: 101.35W
Kongpower 25C 3s1p 2200mah
Charge: 1482mah
Battery Efficiency: 79%
Current Max: 31.49A / Avg: 10.28A
Voltage Max: 12.12V / Avg: 10.60V / Min: 9.49V
Power Max: 306.12W/ Avg: 105.11W
Ziezo hier zijn dus de harde feiten dat deze kongpower niet moet onderdoen voor de flightpower lipo en toch een stuk goedkoper is.
Dan nog een voordeel dat iedereen die voordien twijfelde om over te schakelen op lipo toch te doen vliegen op een lipo die betrouwbaarder is dan een andere lipo. De kongpower lipo's zijn zo gefabriceerd dat je de lipo kan ontladen tot 0.0V en dan zonder problemen kan terug opladen. Dit is een VEILIGHEID en het is dus niet de bedoeling dat je dit iedere vlucht doet. Maar wanneer je toevallig je lipo zo ver leegvliegt, laat je hem gewoon even rusten. De lipo zal vanzelf terugkeren naar ongeveer 2.5V/ cell. Hierna gewoon je lipo met 1C laden en hij is weer helemaal gezond. Wanneer je om het even welke andere lipo zo zou ontladen tot 0.0V zou hij gewoon opbranden. Dit is dus geen overbodige luxe.
Men heeft ook al test gedaan met een kongpower van 5000 mah. Men heeft deze met 120A geontlaad en de lipo werd slechts 59° warm en functioneerde nadien weer perfect.
Het enige minpunt is dat hij iets groter is dan de flightpower maar hij past nog steeds in mijn heli.
Voor mij is de beslissing al gemaakt. KONGPOWER RULEZ
Deze lipo zal binnenkort verkrijgbaar zijn via eRcmarket
Laat gerust je stem horen. Ik beantwoord met plezier al jouw vragen.
Greatz,
Fréderic