flightsim via USB of parallel?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door wouter1, 17 okt 2002.

  1. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    België, Geraardsbergen/Gent
    Beste mensen,

    Als je nu Reflex aanschaft, welke connector is dan het beste
    en waar plug je ze juist in je computer? de USB of de parallel?

    grtz
    Wouter
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    als er een usb bestaat voor Reflex lijkt mij dit beter...

    anders moet je elke keer je printerstekker eruithalen :roll:
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    en de printerpoort aansturing geeft onder XP problemen
     
  4. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    USB.

    Johan
     
  5. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    USB is inderdaad in principe het makkelijkste :)
     
  6. FredF

    FredF Guest

    Bij de moderne PC operatingsystemen (Windows 2000, XP) is alleen USB mogelijk (printerpoort werkt niet). Bij oude operating systemen en computers (Windows 95, Windows 98 first edition) is geen USB ondersteuning. De vraagt blijft of een moderne simulator op deze oudere systemen sowieso lekker draait.

    Dus indien de printerpoort niet echt noodzakelijk is zou ik voor USB kiezen.

    mvgr Fred
     
  7. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Incorrect :)

    Ook onder windows '95 (en '98 1st edition) is USB aan de pruttel te krijgen, voor windows '95 weet ik iig 100% zeker dat er een USB supplemental is :) En die is er gegarandaard ook voor '98 (als et al niet standaard werkt)

    De kans is ook groot dat het onder Win'98 SE en WinME het lekkerst draait dat soort software :)

    En de parralelle poort functioneert ook prima onder Windows 2000 en XP :) M'n HP Deskjet 690 C+ besmeurt vrolijk blaadjes papier (als die @)(*#)@(#*@)( printer het al doet, maar dat prob is er ook onder '95, '98 '98SE enz... ligt aan de printer :))
     
  8. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Windows NT heeft een andere printerpoort aansturing dan de win 9x versies, waardoor sim's niets kunnen met de 'andere' (lees niet 'normale') signalen die ze ontvangen...

    Windows XP is deels gebasseerd op Win NT, en heeft hier dus ook last van :cry:

    dat Windhoos 2000 dit ook heeft is nieuw voor mij....maar zou best kunnen hoor :wink:

    het niet werken in XP heeft niets te maken met het wel of niet functioneren van de parralelle poort, het zou gek zijn als je in XP niet zou kunnen printen :roll: :roll:
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Foutje.

    Windows 2000 is opvolger Windhoos NT.
    XP is weer enigzins afwijkend gebaseerd op 2000.

    ME is gebaseerd op 98 third edition. (die dus nooit uitgeleverd is)

    95 heeft geen USB ondersteuning.
     
  10. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    kortom, je kan niet zonder pic interface als je je sim wil besturen via de printerpoort..., dit geld volgens mij ook voor de seriele... :roll:
     
  11. Luc

    Luc Guest

    USB is altijd makkelijker en sneller dan een printerpoort. De reden dat het niet lukt op een printerpoort onder windows NT4, 2000 of XP is dat de kernel van windows het niet toelaat om input signalen rechtstreeks te verwerken, dit wordt eerst afgevangen. De output (een printer) werkt natuurlijk wel gewoon goed.
    USB kan ook onder win95 en zelfs winnt4 met supp. software werkend te krijgen zijn, maar dit betekend niet dat alle USB hardware feilloos draait.

    Luc
     
  12. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    printer is óók input hoor :twisted: :wink:
     
  13. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Volgens mij heb ik het ff anders opgevat dan dat het bedoelt werd, ik begreep dat de parallele poort et helemaal niet zou doen onder XP, maar het was ook al laat :oops:
     
  14. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben waarop NT en opvolgers met hardware omgaan (Software mag hardware niet rechtstreeks meer aanspreken, alles loopt via de HAL (Hardware Abstraction Layer). De sims zullen daar nog wel niet geschikt voor zijn misschien :? :)

    Ik weet 100% zeker van wel :) Op school ('k doe Technische Informatica) hebben we op de project pc's win'95 standaard staan, en d'r zijn al genoeg die hun USB webcam er op hadden draaien :) En een aantal van die pc's heeft een USB muis. Zoals ik al zei, is er dus een USB supplement voor win'95, en er is een Win'95 c-versie die standaard USB support heeft.
     
  15. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Printer is inderdaad niet alleen output, hij geeft ook signalen terug zoals paper jam, papierlade leeg, inkt op..enzo.. en sync van gegevensoverdracht als de printerbuffer vol is.

    Ik heb nog niet echt veel USB hardware geprobeert onder '95, maar ben ook nog niet echt veel problemen tegen gekomen.. En het is een kwestie van proberen natuurlijk. En als je USB enWin'95 hebt, is het in 99% van de gevallen ook wel mogelijk om Win'98 te gaan draaien, die is nog zo heel veel zwaarder :) (En neem niet aan dat er nog mensen met een 486 werken :p Daar zullen de sim progs ook wel niet op werken ;))
     
  16. FredF

    FredF Guest

    Snel antwoord op Windows 2000.

    Op de doos van Reflex versie 4.0 staat:

    “Unter Windows 2000 funktioniert ausschliesslich die USB Version“

    Dit geldt volgens mij tevens voor XP. Het op zoek gaan naar programma' tjes die de printerpoort voor NT, 2000 of XP geschikt maakt (voor ander gebruik dan printen) kan altijd, echter garantie heb je niet en je belandt waarschijnlijk in een andere hobbytak ...... computers 8O

    Mvgr Fred
     
  17. Luc

    Luc Guest

    Okee okee voor alle bitneukers :wink: in dit forum. Een printer geeft informatie terug via de parallele poort, maar de printerdriver die speciaal geschreven is voor een NT omgeving kan hiermee omgaan.
    Een simulator waar wij over spreken heeft geen windows NT/2000 of XP driver en zet gewoon een signaal op de printerpoort. Dit signaal wordt niet door een driver opgevangen en door de kernel geblokkeerd. Dit is de rede waarom de simulator niet onder NT-achtige omgevingen werkt, tenzij er een driver gebruikt wordt die hiermee om kan gaan.
    Excuseer me voor mijn eerder onvolledigheid. :hammer:
     
  18. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    België, Geraardsbergen/Gent
    ik heb vandaag dus de sim ontvangen,
    maar enkel met een duitse handleiding.
    Kan ik ergens op een internet een nederlandse
    of een engelse handleiding vinden?

    En als de zender op de pc is aangesloten, moet
    ik hem dan nog aanzetten of niet?
     
  19. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    JAA!, lijktmij wel zo handig he :)
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Doet me denken aan harold's uitspraak:
    Domme vragen bestaan niet,
    domme antwoorden wel...

    :twisted:
     

Deel Deze Pagina