Floriske.nl's heli avontuur

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door floriske.nl, 4 mrt 2014.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    mooie vogel, Floris, gefeliciteerd !
     
  2. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Gisteren van iemand een jlog 2.6 overgenomen. Dan kan ik tenminste ook met de jive vluchten gaan loggen.

    Daarnaast heb ik een 14SG met R7008SB rx met Telemetrie en de Jlog fungeert ook nog eens als 8 telemetrie sensoren!

    Ubat == Accuspanning (V)

    Imot == Motorstroom (A)

    mAh == Totaalverbruik (mAh)

    RPM Rotor == rotor rpm

    tFET == ESC FET temperatuur

    tBEC == BEC Temperatuur

    throttle == gas (0..100%)

    PWM == throttle pwm (0..100%)

    1 sensor waarbij je kan kiezen uit:
    • Ibec == BEC stroom
    • Ubec == BEC spanning
    • externe RPM == externe jlog rpm sensor
    • Speed == externe jlog snelheids sensor

    1 sensor waarbij je kan kiezen uit:
    • externe Temperatur#1 == externe jlog temp sensor
    • externe Spannung 0..12,8V == externe jlog volt sensor

    Waarschijnlijk ff puzzelen om alles aan de praat te krijgen maar wel een mooie upgrade voor de logo!
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  3. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Oeps, ik heb niet goed opgelet bij de aanschaf van de jlog.

    Deze blijkt "telemetry only" te zijn. Ik wist niet dat die versie er ook was. Niet goed opgelet dus.

    Een upgrade naar "logging only" kost € 15,- en naar "telemetry + logging" € 60,-
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2016
  4. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Naar blijkt kan ik telemetrie ook gewoon loggen met m'n zender.

    Binnenkort eens proberen, als dat een beetje fatsoenlijk werkt hoef ik ook de j-log niet te updaten.

    Telemetrie werkt in ieder geval prima! Super handig om bijvoorbeeld rpm's etc. uit te kunnen lezen. Zelfs het stroomverbruik klopt vrij aardig. Zit maar 2.5% tussen de telemetrie- en bijgeladen waarde.

    Vlieg de 600 nu op 2100rpm (max aangeraden door mikado), meer dan voldoende power en kan als ik wil toch zo'n 7 minuten vliegen met 4000mAh 10S
     
  5. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Loggen met de zender werkt goed:

    - loggen op sd kaart met de zender
    - log met ffs als csv van de kaart halen
    - inlezen in logview studio (waar een preset voor fasstest telemetry in zit)

    Zelfs alle zenderkanalen worden gelogd
     
  6. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Het wordt denk ik tijd voor een maatje grotere tailblades op de logo. Bij bijvoorbeeld (knife edge) piro's met flinke tegenwind komt hij zo nu en dan wat tekort.

    Gain zit al op z'n max dus dat valt niks meer te winnen en ik vlieg ook al op 2150 rpm (max. wat Mikado adviseert) dus daar valt ook niet veel meer te halen.

    Er zitten nu stock rotor star 95mm bladen op. Veel mensen vliegen met 105mm dus dat zal het wel gaan worden.
     
    arnodejong vindt dit leuk.
  7. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Inmiddels 105mm besteld. Ben benieuwd.

    252895031.jpg
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... bij lagere touren moet je misschien wel de 105 mm gebruiken.
     
  9. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Ik vlieg met het max. door Mikado aangeraden toerental en nog houdt de staart zich zo nu en dan niet.

    Het kan ook zo maar zijn dat de veel te beperkte instellingen van de V-Bar Express de boosdoener zijn dus ook die ga ik maar eens upgraden naar Pro.
     
  10. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Zou het eerder in de setup zoeken... uitslagen van tail maximaal? ... anders wellicht mechanische wat aanpassen om grotere uitslagen te krijgen
     
  11. robbedoes

    robbedoes Guest

    Is de afstand van het hart van de tailservo hevel tot de stuurstang okee? Ik weet dat er op 600SE 105mm tailblades zitten maar dit in combinatie met 593 mm mainblades. Misschien een andere tailservo proberen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2016
  12. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Uitslagen staan maximaal, alles loopt soepel, gain staat maximaal en de servo moet het makkelijk aan kunnen.

    Ik ben al meer mensen tegen gekomen die met 105mm tail blades zijn gaan vliegen omdat ze anders niet genoeg power in de staart kregen
     
  13. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Vbar inmiddels geüpgrade naar Pro. Kan ik tenminste wat meer instellingen aanpassen.

    Bijvoorbeeld de Rudder expo, deze staat in Express standaard op 50% en is niet aan te passen. Dat is te hoog naar mijn zin.

    Ook maar eens wat gaan spelen met wat hogere I gain op de staart, misschien dat deze zich dan wat beter houdt.

    Verder de optimizers ook eens proberen. Kijken wat daar uit komt. En even uitzoeken hoe laag ik met de deadbands kan gaan met de Savox servo's.
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... de instelling in de v-Bar voor de servo zelf is ook goed ?
     
  15. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
  16. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Vandaag weer (helaas maar 2x) gevlogen. 1 volle vlucht en 1 "Tail optimizer" vluchtje. Daarna dichte mist helaas.

    Inmiddels de flight style, agility en yaw rate verhoogd, rudder expo verlaagd. Voelt goed zo.

    Geen problemen gehad met de piro's vandaag maar het waaide ook nauwelijks. Staart zit soms nog wel tegen het resoneren aan dus misschien nog 1 puntje minder gain er op.

    Uit de optimizer vlucht kwam een wat hogere waarde voor linksom (49) tov rechtsom (19).

    Linksom heeft de staart ook wat minder uitslag dan rechtsom (logisch omdat dit met het koppel mee is). Het lijkt me dat straks met de grotere bladen deze waarde nog wel wat omlaag zal gaan.

    Ze zeggen overigens dat je je bij 80 of hoger pas zorgen hoeft te gaan maken.
     
  17. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Ik was wat over PID aan het lezen en kwam dit artikel tegen:

    http://rctodayshow.com/tech-topics/ten-minute-tips/alexs-secrets-of-the-pid/

    Erg handig voor PID n00bs als ik ;)

     
  18. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Nieuwe 105mm bladen zitten op de staart. Hopelijk laat het weer het morgen toe om er ff mee te vliegen.
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  19. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    Anders naar mvc snoopey komen vandaag in Dongen. Ben er ook.
    Mvg Patriek
     
  20. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Helaas te mistig op 't veld om te vliegen vandaag. Volgende week nieuwe ronde/nieuwe kansen.

    Thx voor de uitnodiging Patriek! Maar was om die tijd al op ons eigen veld.
     

Deel Deze Pagina