Flycat tekenen...

Fase 1: Dus op het idee komen, research doen en de eerste voorzichtige probeersels op de flycat tekenen :yes:
IMG_8407.jpg

IMG_84021.jpg

Fase 2: Ben ik al zo ver.... De onderkant is al klaar! :D
IMG_8402.jpg

IMG_8401.jpg

IMG_8403.jpg

IMG_8404.jpg

Fase 3: het eerste voorzichtige begin aan de bovenkant, en maar even een tussenstop. 8-O Ik zie allemaal kleurtjes... :rainbow1:
IMG_8399.jpg

Fase 4: Het is toch wel meer werk dan ik dacht... Zal ik wel doorgaan? :confused: Oftewel de twijfelperiode waar je je overheen moet zetten. :help: :morning:
IMG_8413.jpg

IMG_8411.jpg

Fase 5: Pfff... hij is bijna klaar! :bday: :lying:
IMG_8419.jpg

Fase 6: De finishing touch. Het verder werken aan de details uit de losse hand (dus maar 1 kans om het goed erop te zetten... :!:)
IMG_8422.jpg

:sleeping:

Fase 7: Hij is af! Do is blij en ik ben zelf verbaasd dat hij nog mooier is geworden dan ik had gedacht. :p;) / :schrik::worship::thumbsup::zon::Fade-color
IMG_8423.jpg

IMG_8441.jpg

IMG_8446.jpg

IMG_8445.jpg

IMG_8443.jpg

IMG_8442.jpg

IMG_8444.jpg

IMG_8448.jpg

IMG_8449.jpg

Flyjet tekenen.

Na de flycat nu bezig met een nieuw ontwerp, maar dan op een flyjet...

Thema: :onweer:

EMCRzondag17juli2011_8_.jpg

Meer foto's komen zo snel mogelijk! :pc: Eerst maar weer snel doorkleuren :rainbow1: ;)

IMG_6620.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb vanmiddag al de eerste resultaten gezien van het nieuwe project, en het ziet er veelbelovend uit!:p

geinig toestelletje

Hoi Nikki, de eerste foto, van deze post van jou: 17 juli 2011, 18:46 .
Wat voor toestelletje is dat, en heeft tie een fan erin zitten, of een duwpropje?

groetjes Arie

Hoi Nikki, de eerste foto, van deze post van jou: 17 juli 2011, 18:46 .
Wat voor toestelletje is dat, en heeft tie een fan erin zitten, of een duwpropje?

groetjes Arie

Hoi Arie,

Het toestel is de flyjet van BMI.
Toestel is echt 2 druppels water als een Funjet alleen zit er een 64mm fanunit in bij mij (er zit ook een conversie plaatje bij om er een duwprop van te maken).
Op het moment zit deze setup erin
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11166

Ik ga hem stoken op 4S(14.8V)
Output Power: 520w
Thust: 1100g(38.8oz.)
Recommended model weight: 600-800g

Twijfel alleen nog tussen een 1800 mAh en een 2200 mAh lipo, vanwege het gewicht voor de CG
Modelletje weegt nu (zonder accu) 650 gram:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Flyjet tekenen.

EN OOK HET BROERTJE VAN DE FLYCAT IS AF! HERE COMES THE FLYJET!

Fase 1: Do heeft het thema doorgegeven :onweer:, research doen en de eerste laag tekenen op de rechtervleugel van de flyjet :)

IMG_9263.jpg

IMG_9281.jpg

Fase 2: De eerste vleugel aan de bovenkant is al af! :D Gaat snel zo...

IMG_9278.jpg

IMG_9287.jpg

IMG_9289.jpg

Fase 3: Op het idee komen wat er aan de onderkant komt en deze tekenen. Oeps... De onderkant is al af! :cool: :o

IMG_9297.jpg

IMG_9298.jpg

IMG_9320.jpg

IMG_9322.jpg

Fase 4: Oeps de stift is op.... :eek: :sad: :2gunfire: / maar snel een nieuwe halen! ;)
Tussenstand:

IMG_9291.jpg

IMG_9296.jpg

Fase 5: Het broertje van de flycat is af! Hopelijk binnenkort wat actiefoto's! :cool::zon:8-):thumbsup:

IMG_9313.jpg

IMG_9307.jpg

IMG_9324.jpg

IMG_9327.jpg

IMG_9329.jpg

IMG_9323.jpg

Laatst bewerkt:
Nog even een kleine aanvulling.

De grijze tapjes onderaan de vleugel gaan nog weg, de servo's worden gewoon vast geplakt op de vleugel;)

Maar moet eerst even kijken of ze in neutrale stand staan, ben nog even aan het wachten op de ontvanger:)

Komend weekend de maiden?

Nee, helaas niet.:(
Had 4mm plugies besteld voor de regelaar en lipo's (moet ik ook nog bestellen:rolleyes:)

Maar die sukkels aan de andere kant van de brievenbus hadden 4mm vrouwtjes en 3,5mm mannetjes opgestuurd, en ondanks die halve millimeter blijven de plugjes niet in elkaar zitten.
Dus na wat mailtjes en foto's zijn eindelijk de goede onderweg.

En had nog even met de lipo's gewacht omdat ik eerst wilde kijken wat het maximale gewicht is wat ik kan plaatsen ivm de CG

Dus de maiden laat nog even een paar dagen op zich wachten:cool:

Coming soon! Zwevertje ;)

Jaja...
Binnenkort maar eens het nieuwe zwevertje van Do onderhanden nemen.
Hij is nu nog heel mooi wit, maar binnenkort heerlijk aan de kleur!!!

Thema-Hint: :tank:

Laatst bewerkt:
Thema: leger/ luchtmacht :tank:

1e laag is af! En de onderkant van de vleugels :cool:
Do kan alleen niet wachten tot hij af is... dus heeft wel al gevlogen ;):rolleyes:

IMG_9967.jpg

bovenkant (nog niet af)

IMG_9968.jpg

staart

IMG_9969.jpg

onderkant

en de vleugels:
IMG_9973.jpg

IMG_9972.jpg

luchtfoto's:
IMG_0017.jpg

IMG_0026.jpg