Flysky zender en ontvangers

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door at0ny, 15 jul 2015.

  1. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Hallo zijn er mensen bekend met deze type zenders/ontvangers? Met name de flysky fs-gt modellen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Overweeg om deze aan te schaffen aangezien ik nog een oudere 27mhz ontvanger en zender heb.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. philippe

    philippe

    Lid geworden:
    29 jun 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oostende
    Ik vind het goeie zenders
    Heb de gt2e ,de gt3c en de gt 4 en een dozijn ontvangers ervoor
     
  3. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ik heb zelf de gt2b op het oog met li-ion accu. Alleen weet ik niet of deze werkt met de standaard 4x aaa battery pack. Er past helaas geen humppack in de receiver box vandaar. Tenzij de ontvanger kleiner is dan de bestaande 27mhz ontvanger die ik er nu in heb zitten.

    Qua ontvangst verder wel goed?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    GT2 voldoet aan een goede prijs/kwaliteit verhouding maar heeft ook zo zijn nadelen. Het is beperkt met zijn instellingen en kent geen meerdere modelgeheugens. Als je toekomstplannen hebt om een 2e, 3e of 10 auto's bij te nemen heb je een probleem om ze met dezelfde zender te rijden.
     
  5. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ik heb gelukkig nog 1 nitro auto. Hiervoor wil ik hem aanschaffen.

    Voor mij is heter belangrijk voor de gas en stuur trim dat deze erop staan. Verder simpel in gebruikt.

    De gt2 kost inderdaad bijna niks. (Ebay)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk dan voor 2 tientjes meer naar een GT3 model waar je wel een digitaal menu hebt met meerdere modelgeheugens. Echt, neem van mij aan dat je voor effe iets meer geen spijt zult hebben in wat de toekomst je gaat brengen.
     
  7. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    De gt3 kost idd een paar tientjes meer.
    Werkt deze verder wel goed icm met de 4x aaa battery pack? Deze heb ik er namelijk nu in zitten als voeding voor de ontvanger. (Past net geen 5cell humppack in receiver box)



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. philippe

    philippe

    Lid geworden:
    29 jun 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oostende
    Geen probleem met de ontvangers die ik van flysky/hobbyking/modelcraft heb
    Je vind ze onder verschillende Namen terug
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Hou er rekening mee dat zo'n houder 8 potentiele slechte contacten heeft...... In een pack zit alles gesoldeerd.

    Overigens vreemd dat een humpack niet past, die heeft dezelfde maten.
     
  10. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Heb de humppack geprobeerd bij pk racing. Ivm de orginele ontvanger (27mhz) en failsafe past deze er helaas niet in.... Misschien dat de ontvangers van de 2.4ghz iets kleiner zijn dan zou het misschien wel passen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ehm daar horen aa batterijen in en niet aaa.

    Humppack moet passen is net zo groot. Never nooit geen batterijen in de auto. Dat gaat je veel geld kosten.
     
  12. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Zo is de auto ooit geleverd door hongnor. Zoek maar op Internet. Staat ook in de handleiding btw.

    Vandaar dat ik ook een andere zender en ontvanger wil ipv de 27mhz. Deze schijnen ook iets groter te zijn dan de 2.4ghz ontvangers?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  13. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    zo'n batterijen box is inderdaad wel standaard geleverd met de auto, alleen het kost je klauwen met geld aan batterijen als je met die batterijen blijft rijden...

    Heb zelf een keer een truggy gehad met twee savox erin en ook zo'n batterijen blokje, in mijn geval was het een soort van hybride auto. Ik gebruikte minimaal net zoveel batterijen als dat ik nitro verstookte o_O Wanneer ik moest stoppen om te tanken was het ook wel weer tijd om andere batterijen te plaatsen.

    En een groot nadeel is dat het toch nog wel erg veel storingen wil veroorzaken, je hebt zoveel plekken waar de batterij los kan komen en er dus voor zorgen dat je geen controle meer over de auto hebt.
     
  15. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Ik heb er gelukkig eneloop batterijen van Sanyo in zitten. Dus oplaadbaar maar een lage ontladings spanning. Als advies van pk racing.

    Hebben de ontvangers van flysky een ingebouwde failsafe functie? Kan dit namelijk nergens vinden. Dan zou er Evt wel een humppack in passen denk ik. Nu zit het namelijk helemaal vol.met batterijen box, 27mhz ontvanger, failsafe en de kabeltjes...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik adviseer dat nooit als ik een auto verkoop. Ik adviseer altijd een humppack, maar als de klant tegen mijn advies in toch batterijen wil dan eneloops 4 voor een tientje, hump is nog geen 2 tientjes. Een hump vervang ik als ik 2 liter in 1 dag rij voor een andere.

    Zoals Roelof al zei. Je hebt 8 mogelijk slechte contacten 1 verkeerde tik, 1 batterij schiet net ff 1 seconde los, en stuurloos klap je op een muur of boom. €50+ schade, en een dag sĺeutelen.

    Met batterijen rijden en een failsave is ook nogal nutteloos. Als de failsave geen stroom krijgt werkt er niks meer.
     
  17. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Het is niet tegen mij advies in. Maar zoals ik al zij ik was bij pk racing met de auto om te kijken voor een humppack. Helaas paste deze er dus niet in omdat alles vol zal en de humppack er geen op ene manier in paste... of de verkoper Had geen zin om goed te kijken maar ik he thuis alle kabels dus weer erin moeten vrotten....

    Als het aan mij lig gaat er een humppack in hoor!

    Maar misschien met een nieuwe 2.4ghz ontvanger (kleiner?) En zonder de nu failsafe zou het misschien wel passen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Het ging trouwens om deze type humppack
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  19. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Die humppacks hebben exact dezelfde afmetingen als die 4xaa pakketjes. Dus als jullie die niet in je radiobox hebben gekregen hebben jullie flink lopen k*tten als je het mij vraagt.
     
  20. at0ny

    at0ny

    Lid geworden:
    26 mei 2015
    Berichten:
    165
    Laat ik het zo zeggen ik heb niks geprobeerd. Verkoper va pk racing Had "gekeken" en kwam tot conclusie dat het niet paste. Had de humppack namelijk als bestelling op gegeven. Alleen met lege handen naar huis en met antwoord dat ik maar met de 4xaaa eneloop batterijen moest doen.

    Maar als jullie zeggen dat het moet passen rij ik morgen na mijn werk weer even langs pk racing. Hopelijk hebben ze hem nog liggen en ga ik thuis wel even rommelen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina