FMS (of andere) en Windows 10?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Peter Den, 4 nov 2015.

  1. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Ik probeer uit te zoeken hoe ik een simulator op mijn computer kan krijgen, maar bij alle (ook gratis) aanbiedingen lijkt het er op dat ze niet werken op Windows 10.
    Iemand her iets zinnigs over, of een advies wat wel werkt op Windows 10?
     
  2. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    bij mij werkt de gratis Multiflight software van multiplex wel op m'n windows 10 computer
    er is ook een koopversie waar je meer velden kunt krijgen, maar om te proberen wel een leuke sim.

    groeten Johan
     
  3. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Drenthe
  4. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Heb Multiflight ge-download en dat lijkt in orde, maar ik moet nog even een aansluitplug op de usb maken
    Ik laat weten of hij het doet
    bedankt zover.
     
  5. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Inmiddels Multiflight geprobeerd; usb interface stick er in met een multiplex zender er aan.
    De computer ziet de stick wel (noemt hemPPM device) maar Multiflight kan hem niet vinden.
    (multiflight vraagt ; please connect to a Multiplex device,maar vind kennelijk niets)

    Ook geprobeerd met FMS maar die komt niet voorbij: D3DRM.dll not loaded.

    Zit even vast hiermee.
     
  6. Fouga

    Fouga

    Lid geworden:
    13 nov 2012
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Schoonaarde, Be
    Probeer eens als administrator uitvoeren
     
  7. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Posting #5 blijkt incorrect. (had Launcher geinstalleerd :hammer:) sorry.
    Inmiddels multiflight wel geinstalleerd en geprobeerd met: uitgevoed als administrator, de usb-stick in de usb poort en niet in de Hub.
    Ik probeer dit met twee verschillende usb interface sticks: een Chinese en een Duitse officiele, en twee zenders: een Cockpit MM en een Royal Evo. (op beide zenders een volkomen neutraal model geprogrammeerd)
    Alle situaties reageren gelijk: ze lijken de knuppels niet goed te herkennen, in de weergave staan de knuppels scheef en bewegen niet conform de echte beweging (maar bewegen wel gedeeltelijk!?)dus ik beweeg bv links links/rechts dan beweegt de rechter knuppel van voor naar achter): calibratie geeft :channel 1, 2, 3 not centered, chanel 4 tm 8 geeft;calibrated neutral pulse is 1.5ms.
    Help!!!!
     
  8. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Aanvulling: tot nu toe runde ik de zenders zonder RF module: na inschakeling van het 2.4 (JETI) hackmodule geeft ie op alle channels na callibratie: calibrated neutral pulse is 1.5ms.
    De display geeft nu geen reactie op stuurbewegingen en de assignment geeft wel de goede kanalen maar reageert niet op de knuppels.
    Een simulatie reageert ook niet: sim model vliegt neutraal zonder inputs.
     
  9. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    Vreemd bij mij werkt Multiflight wel met een Futaba zender en een simpele FMS dongle.
    net opnieuw geïnstalleerd op een oude laptop met windows 10 ;).

    Heb je in de kanalen toewijzing wel de juiste kanalen aan de knuppels toe gewezen( in het menu radio), het zendertje in beeld moet de zelfde knuppelbewegingen maken als je eigen zender, let ook even op in de zender in beeld kun je de zender mode die je gebruikt selecteren.
    daarnaast zie je ook in het beeldschermpje van de zender onder in beeld welke kanalen aangestuurd worden door je eigen zender,in procenten uitslag, bij mijn zender moest ik voor rudder b.v. channel 7 selecteren,en enkele richtingen ompolen.

    In het menu radio moet je ook het vinkje voor multiplex default setup uitschakelen, anders kun je niets veranderen.

    Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn zender niet de volle 100% uitslagen heeft, maar dit is niet zo erg , ik gebruik de sim toch heel weinig meer...

    succes groeten Johan
     
  10. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Johan, bedankt voor het meedenken, maar ik heb wat je sugereert dit alles al geprobeerd en gecontroleerd.
    De zender in beeld geeft gewoon andere knuppelbewegingen en standen weer dan die ik uitvoer (op beide zenders) en de kanalen zijn standaard toegewezen. Mijn mode is 1 en zo staat ook de in beeld zender.
    De weergegeven uitslagen kloppen ook gewoon niet: ze staan in zoverre ze wat doen allemaal scheef.

    Op het ogenblik denk ik dat het toch iets met mijn zenders te maken heeft.
    Het zijn beiden zenders die geopereerd hebben met een Jeti hackmodule welke nu verwijderd zijn.
    Resterende dus lege zenders zonder module en antenne (de cockpit mm ook zonder 35mhz cristal)
     

Deel Deze Pagina