Fokker E.III 1/4 schaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer binnenkort ga ik beginnen met de bouw van een Fokker E.III in 1/4 schaal.

Enige gegevens:

Ontwerper: Proctor
Spanwijdte: 99,5" (252,7cm)
Lengte: 71,5" (181,6cm)
Motor: Laser 200v (indien haalbaar anders ZG-20)
Gewicht: 5-6Kg

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het model heeft tevens volledig werkende "wing wrapping" en een full flying stabilo zoals origineel ontwerp.

Hier wordt waarschijnlijk wing warping bedoeld! ;)

Gemakshalve gaan we er van uit dat jij die er ook in gaat bouwen? :p

Succes!

jan.

Mijn broer kon deze kist gratis krijgen mooi gebouwd.
De eigenaar vond het opbouwen te veel werk.
Hij heeft maar een paar keer gevlogen met een eigen gemaakte stermotor.
http://www.mvaalburg.nl/picture_library/Eindecker compleet.jpg

Hij hangt nu in ons clubhuis :(

Het is niet zo mijn type kist maar vond het houtwerk wel echt heel mooi om te zien.
Ik vond het jammer dat je het door de bespanning niet meer ziet, maar ja schaal he ;)
Vandaar de de kist wel een zwak plekje bij me heeft.

Laatst bewerkt:
Hi Teus, nieuwe naam aangemeten? :mrgreen:

Noodzaak Ralf,

Op mijn normale account zit mijn fotoquota bijna vol. Nu heb ik er voor dit project weer minimaal 60 (wordt 100) te gaan. ;)

@ Bertus,

Tja die spandraden ontkom je niet aan. Je blijft minimaal 12 bevestigingen op het veld houden met monteren. Als we daar een soort snelkoppelsysteem van maken zeg 10 minuten? Valt dus wel mee vindt ik.

Zonde zeg dat hij nu daar zo hangt. Wel mooi voor het clubhuis maar zo'n kist hoort gewoon af en toe in de lucht.

Heel veel bouw plezier toe gewenst. (want daar gaat het toch voornamelijk om )

Tevens word het weer een aan winst voor Dawn Patrol 2011?.
Je mag onder tussen wel voor een aanhanger gaan sparen om het allemaal mee te kunnen nemen. :-)

hoi teus,

heb hier nog de copy van proctor liggen
sorry vergeten op te sturen probleem met alzheimer light :mrgreen:

stuur ze nu op

gr. jacques

:thumbsup: Jacques,

Dan wacht ik nog een paar dagen met beginnen te plakken om de tekeningen te vergelijken en wat ik van welke ga gebruiken.

Kan ik ondertussen ook nog rustig op zoek naar een passende aluminium pan ;)

Gr. Teus

Hoi Teus,
probeer een camping winkel in de buurt(of een winkel waar boot artikelen voor de pleziervaart) te vinden!
Daar hebben ze vast wel een passende(of een zo goed als passende) pan in de schappen liggen!
Zo niet dan kunnen ze die denk ik wel bestellen denk ik zo.

Mvgr hans

Teus,

Laat de maat van de pan effe weten kunnen we met je mee zoeken.

Jammer heb vorige week nog bij Ikea bij de pannen staan te kijken.

Ga je zeker volgen succes met de bouw.

Ton

oeps, verkeerde account gebruikt!

Mooie tekeningen van Proctor hoor :-D

Op het Aerodrome forum ook nog een mooi aktueel lopend bouwverslag gevonden wat mij wel weer aan het twijfelen maakt over de manier van bouwen. Zie hieronder een foto van bouwer John Cole van de proctor E.III.

15544d1262110821-proctor-e-iii-2nd-try-iii50.jpg

Als je/ik dit zo zie dan wil/kan je hem eigenlijk niet anders/eenvoudiger bouwen :rolleyes: Errrrruggggggg mooi............. :D

Ik had al 7mm kwart rondhout (om de buizen te simuleren) ingekocht maar ga nu toch twijfelel of dat niet helemaal rond moet worden zoals de proctor tekening. Eigenlijk is het niet veel meer werk en ziet er gewoonweg schitterend uit. Ik zag tevens op de tekening dat het prototype uitgevoerd was met een mooie Seidel ST 7-70-M ...................... :cool:

Verder verschillen de twee tekeningen niet veel van elkaar qua maatvoering. De John Lockwood is alleen qua opbouw/constructie eenvoudiger daar waar de Proctor schaal is.

Nog maar eens de gedachten over laten gaan.

Laatst bewerkt:
Fokker E III

Teus,

jouw bouwkunsten bewonderende, en je nieuwe plannen volgend, ken je dit vast wel.

Modeling Techniques

groet
Peter

Fokker EA III

Jacques.1

heb je PB gestuurd.
in afwachting van je evt. reactie.
groet

Peter

Hoi peter,

Ja, ik was ze al tegengekomen een keer. Ze staan in mijn balboekje voor het geval dat ik geen passende kap(pan) kan vinden ;)

Thnx anyway voor de link.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back