Fokker F-II peanut

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 5 jan 2008.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    In het oktober-nummer van "De Modelbouwer", het blad van de Nederlandse Vereniging van Modelbouwers, is een artikel geplaatst over mijn F-II! Leuk om mijn model zo in een tijdschrift te zien staan. En ik hoop een goeie inspiratie voor andere modelbouwers.
     
  2. koenv.w.

    koenv.w. Guest

    ik heb hem oook mogen bewonderen tijdens iifi op zijn kop ik wou net een foto maken en hij werd direckt weg gehaald :mad::mad::mad::mad:

    ik had hem op zij kop
    :murder::? laten liggen
     
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    De Fokker f-II mag komend weekend ook weer meedoen. Hij was de laatste keer door zijn pootjes gezakt en ik ben gisteravond bezig geweest met het repareren van het landingsgestel. Verder ziet het model er goed uit. Nog een druppeltje olie op de propelleras en dan kijken of ik weer tijden van meer dan een minuut kan halen met dit model.
     
  4. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    hier en daar
    hmmmm..
    Had je die tijd niet in een kleine model kunnen stoppen?
    Dan had ik weer minder te jureren...
    Ik ben benieuwd of jullie me zaterdag-avond op een hoop kunnen vegen.
     
  5. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Erik, je mag mijn F-II gewoon dezelfde beoordeling geven als vorig jaar. Dat scheelt toch weer?
     
  6. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nijmegen
    Ho ho, geen jury beinvloeding he!!!
     
  7. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Je hebt gelijk. Ik zal meteen mijn betalingsopdracht weer terugtrekken....
     
  8. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Omdat de romp van mijn F-II tijdens de Interscale 2010 beschadigd is geraakt door een gebroken motor ben ik begonnen deze nieuw te bouwen. Ik heb alle vleugels er af gehaald, evenals het landingsgestel. Bij het opnemen van de schade zag ik dat de neus met cockpit nog bruikbaar was, en alles daarachter heb ik weggesneden. Nu ben ik begonnen met de rest te herbouwen. Inmiddels heb ik 1 zijkant klaar, vanavond volgt denk ik de tweede. Dan de dwarsverbindingen en de romp kan weer worden verenigd met de neus. Het lastigste gaat weer het kleurenschema worden. Ik heb nu beschikking over inktjet transfermateriaal en ik wil de registratie en het logo hiermee maken. Dat zal wat scherper worden dan geprint tissue. Maar den weet ik nog niet hoe ik de rest van de kleuren doe, printen of spuiten.
     
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Inmiddels heb ik de zijkanten van de romp weer aan de neus zitten. Ik heb besloten dit te doen voor dat ik de dwarsverbindingen tussen de zijkanten aanbreng zodat ik geen verschil in breedte krijg tussen de neus en de romp. Nu is het tijd geworden voor die verbindingen en dan bespannen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
  10. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb gisteravond weer wat spanpapier geprint om de romp te bekleden. Het hangt nu te drogen tegen de verwarming want ik kreeg de tip dat goed drogen kan helpen tegen vlekken tijdens het verwerken. Ik span het papier eerst op een frame en bespuit het aan de voorzijde met blanke autolak en aan de achterzijde met witte autolak. Als dat gedroogt is kan ik gaan bespannen. Op zaterdag 26 maart moet hij vliegklaar zijn voor de wedstrijd in Groesbeek.
     
  11. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Hoi Wout,

    ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen ná goede droging. Het printen kan ook een goede manier zijn om mijn Comper in de juiste kleuren mét registratietekens e.d. te kunnen bespannen.
    Ik ben nog aan het twijfelen over de te kiezen uitvoering omdat de blauw/rode G-ACG itvoering onderhand wel erg vaak is gedaan en zo ook de blauwe G-ABUU.
    Er zijn er uiteindelijk natuurlijk maar enkele met de Gipsy Major of III motor uitgerust geweest dus de keuze is beperkt.....
     
  12. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Het harde werken aan de Fokker F-II heeft zijn vruchten afgeworpen, ik kreeg bij de peanutklassse de tweede prijs tijdens de IIFI, en daarnaast nog de Flying Dutchman Award! De peanutmodellen worden beoordeeld op vluchtduur en uiterlijk. Met de vluchtduur kwam het model op de eerste plaats, bij de schaaljurering op de 8e. Dat was samen hoog genoeg om in de prijzen te vallen. Ik had twee vluchten van boven de minuut: 1:05 en 1:03.
     
  13. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    hier en daar
    Proficiat! Zag er weer mooi uit!
     

Deel Deze Pagina