.
Bedankt voor de leuke reacties!
.
In de tweede week van m`n vakantie bijna niet meer gebouwd...
Lekker elke dag eropuit geweest met m`n dochter en `s avonds laat maar heel soms wat aan de Fokker gewerkt.
En afgelopen twee dagen volop bezig geweest met de index van dit `Vliegende Schaalmodellen` subforum...
De late avond klusjes van afgelopen week:
De nacelles aan de bovenzijde deels bekleed met 1.5mm balsa.
Na droging licht geschuurd en de nacelles bekleed met 50 grams glasweefsel.
Daarna de nacelles, vleugeltips en ailerons nogmaals licht geschuurd en voorzien van een grondlaag:
Alle zeven servo`s in de vleugel ingebouwd.
De splitflaps in de buitenste vleugeldelen hadden nog enigzins flex en er dus nog een derde scharnierpunt bij gemaakt.
Ter plaatse van het middelste scharnierpunt van de splitflap komt ook de aanstuur hevel, veel steviger en stijver zo:
De binnenzijde van de splitflaps voorzien van een laagje PU-lak:
Komende week `s avonds weer verder
Groeten, Ramses
.
Bedankt voor de leuke reacties!

.
In de tweede week van m`n vakantie bijna niet meer gebouwd...
Lekker elke dag eropuit geweest met m`n dochter en `s avonds laat maar heel soms wat aan de Fokker gewerkt.
En afgelopen twee dagen volop bezig geweest met de index van dit `Vliegende Schaalmodellen` subforum...

De late avond klusjes van afgelopen week:
De nacelles aan de bovenzijde deels bekleed met 1.5mm balsa.
Na droging licht geschuurd en de nacelles bekleed met 50 grams glasweefsel.
Daarna de nacelles, vleugeltips en ailerons nogmaals licht geschuurd en voorzien van een grondlaag:
Alle zeven servo`s in de vleugel ingebouwd.
De splitflaps in de buitenste vleugeldelen hadden nog enigzins flex en er dus nog een derde scharnierpunt bij gemaakt.
Ter plaatse van het middelste scharnierpunt van de splitflap komt ook de aanstuur hevel, veel steviger en stijver zo:
De binnenzijde van de splitflaps voorzien van een laagje PU-lak:
Komende week `s avonds weer verder
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: