Fortune.....

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door WimBlommaert, 23 sep 2016.

  1. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hey Jan,

    ja, gaan we in ieder geval doen, wil komen jaar echt een pak meer gaan vliegen!!
    Op zich heeft die P120 in m'n F15 ook telkens perfect gelopen.... 't is die P100 die m'n vertrouwen in Jetcat wat geschaad heeft......

    Wim
     
  2. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    Mooi mooi Wim,

    Persoonlijk vindt ik dit kleurenschema véél mooier als welke je eerst op het oog had en dan noem je het " een kleurenschema welke voor jou door de beugel kan"

    Prachtige kist Veel plezier er mee
     
  3. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hey Wesley, thx!

    m'n origineel idee was eigenlijk de oranje versie... zelfde layout maar oranje ipv blauw... moet zeggen dat ik't blauw ook alsmaar mooier begin te vinden... ;-)

    W.
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ziet er prima uit, snap wel waarom de vraag zo hoog is :)
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Nice Wim :thumbsup:
     
  6. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    thx guys.........

    idd, vele andere fabrikanten kunnen hier een voorbeeld aan nemen........ ik wou dat m'n Tomcat , die nota bene 4x zo duur was, zo mooi en degelijk gebouwd was....... hopelijk kunnen ze deze kwaliteit en prijsniveau aanhouden, dan zal de rest wel niet anders kunnen dan volgen...... nu nog de productie helemaal op de sporen krijgen...

    Wim
     
  7. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Ziet er goed uit ga dit maar eens volgen
     
    nijsinkgj vindt dit leuk.
  8. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    922
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    :thumbsup:Gaaf Wim dat je er toch nog een gevonden hebt. Op JP was je ook bijna niet bij de kist weg te slaan.:)

    Voor een andere klant had ik spontaan, na het bericht op RCunivers, de bestelling binnen. Dus na 4 maanden toch nog een klant tevreden. Echter ik had geen tracking nummer of bericht dat hij onderweg zou zijn. Dus was hij verloren gegaan dan had ik met een behoorlijke strop gezeten.

    Ik heb voor de liefhebbers nog een versie staan in Thunderbird kleuren schema met transparante cockpit glas. Door transport vanuit China een paar kleine beschadigingen en dus mag hij voor een gereduceerde prijs weg. Laat het maar weten als iemand interessen heeft via pb.

    Ik ga je volgen Wim.
     
  9. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    zo, dit weekend toch al wat kunnen doen........

    eerst maar eens een cradle gemaakt om'm te transporteren, en stabiel op de bouwtafel te houden.......met de ventral strake en de bolle romp lig't ie anders te waggelen.....

    IMG_0378.JPG

    IMG_0379.JPG

    moet later wel nog wat opgeschuurd en geschilderd worden natuurlijk..........
     
  10. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    en dan maar een begin gemaakt met't inbouwen van de servo's......

    eerst rudder, ging zonder enig probleem. juist de plaat iets moeten uitfrezen om de roerhoorn perfect in't midden van de sleuf te brengen. JR8911 hier.

    DSC_1112 (Medium).JPG

    DSC_1114 (Medium).JPG

    DSC_1126 (Medium).JPG

    Sleuf ook iets verder uitgehaald...... gelukkig staan bij deze de roerhevels in lijn met de sleuven. bij de eerste toestellen was dit niet het geval, en moest je ook op de servo met een ball link werken. hierdoor moest je dan weer met erg lange hevels werken, en dat komt de geometrie niet ten goede...... dit is een veel betere oplossing. later komt voor alle zekerheid nog een stukje krimpkous over de kwiklink.....
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2016
  11. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    volgende: hoogteroeren.... hier ben ik afgeweken van de meesten tot nu toe gedaan hebben.... (er zit geen enkele manual bij dit toestel...). eerst maar es geluisterd bij anderen wat ze als uitslag aanhouden, en dit zou rond de 30mm liggen. lijkt me nog veel, maar kan later wel nog bijgestuurd worden. nu, 3cm op de hoogte, dat wil zeggen vrij dicht bij de as op de servohevel. normaal zit de servo met de as naar achter, maar dat zou betekenen dat de sleuf nog een heel stuk moet verlengd worden naar achter..... gaan we niet doen dus, servo anders ingebouwd, en een langere stang gemaakt. komt véél beter uit nu, en servohevel ligt helemaal binnen de stabilo.

    DSC_1115 (Medium).JPG

    Sleuf moest wel iets breder om de kwiklink niet te hinderen.... Savox TG1265 op hoogte trouwens. hierbij moet de montageplaat niet uitgefreesd worden, servohevel komt perfect uit....

    DSC_1116 (Medium).JPG

    enkel klein stukje uitgefreesd voor de versteviging bovenop de bevestiging van de servo.

    DSC_1117 (Medium).JPG

    nieuwe, langere stangen. M3 draad trekken op veerstaal is niet evident, maar toch goed gelukt...........

    DSC_1118 (Medium).JPG

    et voila!! 30mm uitslag bij 100% servoweg..... sleuf maar een klein stukje moeten bijwerken naar achter. de servo-as ligt een halve cm achter de voorste rand van de sleuf.

    DSC_1121 (Medium).JPG

    DSC_1123 (Medium).JPG
     
  12. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Gisteren ook nog een rolroerservo ingebouwd. hier wordt ook 30mm uitslag voorgesteld. door de iets andere geometrie zit ik hier wel met langere servohevels. JR8911 op rol.

    DSC_1127 (Medium).JPG

    1.5mm multiplex onder de servo om de hevel mooi in't midden te brengen..... alles past verder perfect.......

    DSC_1128 (Medium).JPG

    DSC_1129 (Medium).JPG

    en aangesloten.......... enkel de stang iets moeten inkorten, en sleuf klein stukje bijgewerkt naar achter.........terug, 30mm uitslag bij 100% servoweg.
     
  13. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    dan als tussendoortje neuspoot gemonteerd en stuurservo ingebouwd. Alle schroeven geborgd met Loctite.

    IMG_0384.JPG

    IMG_0385.JPG

    Analoge 8.5 kg servo hier...... digitaal staat anders continu te brommen.......
     
    Berto vindt dit leuk.
  14. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    922
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Ziet er goed uit.:thumbsup:
     
  15. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Wat een bloedmooie kist Wim. En dat op 8 km van mijn deur, kwijl...
     
  16. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    thx guys........
    Enne Dries, es op de koffie komen he??

    Wim
     
  17. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Enige minpunt aan deze kit is de meegeleverde pijp......... bij de huidig geleverde kits zou dit moeten opgelost zijn, maar de eerste kits werden geleverd met een pijp die je best rechtstreeks in de vuilbak kiepert.....

    DSC_1130 (Medium).JPG

    zoals je ziet is de buitenwand zo dun dat die onvermijdelijk er gaat uitzien als alufolie, en ook de klok vooraan is uit héél zacht alu gerold.... waardeloos dus.

    DSC_1133 (Medium).JPG

    Bovendien bleek in die van mij ook de binnenpijp een knik te hebben. of in montage of in transport een duw gekregen.
    ga ik dus niet gebruiken, heb geen zin om hierdoor problemen te krijgen. de vervanging van Grumania is reeds besteld........


    W.
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Dat is wel jammer ja maar meegeleverde pijpen zijn zelden goed.
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Oe, die ziet er wel heel erg uit.
    Diegene die ik hier had was nog in top conditie, afgezien van de kwaliteit dan want die is meestal niet over naar huis te schrijven.

    Grt,
    Berto.
     
  20. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik hou het zeker in mijn achterhoofd :)
    Er stond nu in Frankrijk een gele te koop die dienst gedaan had als demo toestel trouwens.
     

Deel Deze Pagina