Aankondiging Foto's uploaden voor bouwverslagen

Discussie in 'MBF Nieuws' gestart door NVM, 13 okt 2010.

  1. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Beste mensen,

    In het nabije verleden hebben we/heb ik een hoop ellende met foto's gehad welke zijn gebruikt voor de bouwverslagen.

    Ik heb het volgende besloten, iedereen die een bouwverslag aan het maken is, kan mij een PB of E-Mail sturen en zal ik toevoegen aan een speciale groep die zonder beperkingen in aantal foto's kan uploaden voor deze bouwverslagen, let wel: voor de bouwverslagen. Deze foto's zijn opgenomen in de structuur van het forum, staan dus niet op een andere server met alle nadelige gevolgen die dat kan hebben.

    Ik zal bij tijd en wijlen wel controleren of degenen die zeggen bouwverslagen te maken dit ook doen, en niet deze mogelijkheid misbruiken voor andere zaken, maar dat moge logisch zijn, en ik verwacht ook niet dat dit zal gebeuren.

    Ik hoor het wel!

    Robert
     
  2. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Super initiatief. Mij kan je alvast toevoegen.

    Cor
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Super Robert.:worship:
    Je zal veel mensen blijgemaakt hebben.
     
  4. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dit is inderdaad een goed initiatief, ik zat afgelopen week al naar deze oproep-aan-makers-van-uitgebreide-bouwverslagen te staren omdat ik regelmatig mails krijg van site's zoals Photobucket dat ik mijn opslaglimit aan het naderen ben.

    Afgelopen tijd heb ik wel al wat foto's gedelete van (oude) bouwverslagen omdat ik de ruimte nodig had.
    Voor de toekomstige bouwverslagen zou het een uitkomst zijn als ik gebruik kan maken van de server van het MBF :thumbsup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. foto´s uploaden voor bouwverslagen

    goedenmorgen,

    zoals ik het deed, via ´afbeeldingen en foto-albums´, werkt het (voor mij) prima.
    Blijkbaar kan het nog beter.

    Ik meld mij aan: bouwverslag Horten XII

    groet
    Peter
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Als vriend van het forum kan ik 750 foto,s plaatsen . (wie heeft dat al?)

    Nu zonder vriend te zijn officieel nog meer ?

    Dat systeem snap ik niet helemaal . :(

    Mvg Johan
     
  7. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    De gedachten hierachter is dat mensen die bouwverslagen schrijven zorgen voor veel plezier en genot bij een hele hoop lezers. Bouwverslagen worden door zeer veel mensen gevolgd en het dient in mijn ogen dan ook het algemeen belang van zeer vele lezers op het modelbouwforum..

    Dat is mijn gedachte hierachter...

    Robert
     
  8. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Een hele goede gedachte Robert :thumbsup:

    Ik vindt het ook jammer dat er bouwverslagen zijn waar de foto's uit verdwenen zijn. Hierdoor zijn die bouwverslagen eigenlijk nutteloos geworden als naslag werk.

    Groet,
    Theo
     
  9. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Daarom ook deze stap van mij..
     
  10. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Vraagje, kunnen/mogen de foto's op de MBF server ook geplaatst worden op andere forums ?
    Ikzelf ben gebruiker van twee forums, het MBF en RPF (Replica Prop Forum), het zou mooi zijn als ik ze daar ook dan kan plaatsen.
     
  11. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ja, dat kan en mag... het KAN zijn dat ik wel een keer de fotos welke hier geupload worden van een klein watermerk worden voorzien, aangezien ze toch dataverkeer verbruiken, vooral als ze ook op andere sites worden getoond, maar dat mag niks nieuws zijn, dat gebeurt vaker.

    Robert
     
  12. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dat is heel mooi, en de watermerken in de foto’s zijn geen enkel probleem.
    De modelbouwverslagen die ik op het RPF plaats zijn niets vergeleken met de verslagen die ik hier op het MBF plaats.
    Als de gebruikers van het RPF meer willen weten over de (model)bouwverslagen dan kunnen ze naar het MBF gaan. Foto’s zeggen meer dan duizend woorden, in every language
     
  13. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Johan,

    Ik ben ook vriend van het MBF.

    Ik heb mijn fotoalbum al geruime tijd vol (750 stuks) en heb Robert gevraagd of een een mogelijkheid bestaat om meer foto's te kunnen uploaden.

    Dus ik ben blij met de nieuwe optie !
     
  14. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Hallo Piet

    Je zal wel een van de weinige zijn (op jullie afdeling kom ik niet vaak):D

    Het voor de vrienden gewoon vrij te geven (het aantal) was veel gemakkelijker (en goedkoper).

    Mvg Johan
     
  15. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Donateurs zijn super belangrijk, maar mooie bouwdraadjes zeker ook.
    Als je iets moois bijdraagd, en er belangeloos veel tijd insteekt, steun je het forum op een andere, maar zeer nuttige manier.
    Dat word nu beloond met fotoruimte die niet van je eigen ruimte afgaat, en onder goed beheer,
    en dat is mooi :).
     
  16. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Robert,

    Dat is mooi!

    Maar is hiermee je aanbod om foto's op te sturen voor terugplaatsing op foto.modelbouwforum.nl (zodat ze meteen weer zichtbaar zijn in de bestaande draadjes) van de baan?

    Dirk
     
  17. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    nee
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat watermerk linksbovenin ziet er goed uit.

    Niet te opzichtig, precies goed :)
     
  19. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Is er een beperking voor het aantal afbeeldingen per post? In het verleden in de Weblogs was er een beperking waardoor je meerdere posts moest maken. Ik hou er erg van om het hele verslag in de beginpost te plaatsen en al het geleuter en discussies komen dan er na. Maar als het aantal afbeeldingen beperkt is, is geen extra post tussen te voegen.

    Ik kan dan wel een apart topic maken voor geleuter en voor elke eigen post in het verslag het slotje eraf, toevoegen en slotje er weer op maar zo komen er twee aparte topics waarvan één bij de bouwverslagen en de ander in een ander subforum.
     
  20. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Als je een draadje aanmaakt,
    En eerst vier, vijf, zes of zoveel posten achter elkaar aanmaakt met "gereserveerd" erin als je denkt nodig te hebben...
    Dan ben je er toch ook?
    Je moet een beetje rekening houden met de gronologische sorteer volgorde van de software, moet ik als moderator ook.
    De nieuwste post komt altijd als laatste, wat je ook probeert.
    Je kan deze posts dan naar hartelust editen/modereren.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2010

Deel Deze Pagina