Foto's van MFU ingebouwd in cabine

• Topicstarter Topicstarter Luc Dhondt
  • Startdatum Startdatum
L

Luc Dhondt

Guest
Wie kan er foto's laten zien hoe zijn MFU ingebouwd zit in de cabine,zelf ben ik de Scania
bezig aan het bouwen en had graag mijn origeneele ruiten gebruikt zodat je de voorkant
in de cabine kan kijken, zelf had ik gedacht om gordijntjes op te hangen voor de slaapcabine.
zodat de MFU weg zit. Dus wie foto's heeft hoe hij zijn MFU in gebouwd heeft in de Cabine kan ze hier plaatsen. groetjes Luc,

Wie kan er foto's laten zien hoe zijn MFU ingebouwd zit in de cabine,zelf ben ik de Scania
bezig aan het bouwen en had graag mijn origeneele ruiten gebruikt zodat je de voorkant
in de cabine kan kijken, zelf had ik gedacht om gordijntjes op te hangen voor de slaapcabine.
zodat de MFU weg zit. Dus wie foto's heeft hoe hij zijn MFU in gebouwd heeft in de Cabine kan ze hier plaatsen. groetjes Luc,

hallo luk

alles is mogelijk mits eens goed te kijken
ik krijg bijna alles in een tamiya cab
ik al zowat van alles gedaan met een tamiya
maar er is nog nooit een geweest waar het niet lukt
mischien eens rondkijken en vragen
heb je je mfu al , er is een zeer mooi alternatief , servonaut
daar rijden wij in onze club allemaal mee
dit is goedkoper , kompacter en veel verder uit te breiden

ps
ik heb een volvo nh , fh Ii , fm II globetrotter, fm II laag dak en fm II dagcab gemaakt uit en voor tamiya

groeten

rc modeltrucks.be
brugge

hey je kan de spieker van de mfu omdraaen ben je diie kwijt en de rest kan zoals ik het gedaan heb gr

Ik heb het zo gedaan. eerst een achterwand gemaakt die netjes aansluit met de deuren van de kabine. Op die manier hou je zoveel mogelijk ruimte beschikbaar voor de electronica.

achterplaat.JPG

achterplaat%20(2).JPG

En dan de plaat in zijn geheel gemonteerd op de bodem van de kabine.
Ik ga dus niet meer me kabine kantelen maar gewoon rechtstandig omhoog halen als ik ergens bij moet komen. de stoelen en diverse details komen dan ook op de bodemplaat vast te zitten. ik hang gordijnen op zodat je de plaat niet ziet.

achterplaat%20(5).jpg

Zo zie je hoever hij achter de deur zit.
achterplaat%20(6).jpg

en zo het totaal overzicht de speaker ligt onder het dak boven op de kabine
achterplaat%20(7).JPG

Foto's van MFU ingebouwd ingebouwd in cabine

Dit is de eerste keer dat ik hier op dit forum reageer, hoe ik hier een foto op kan zetten dat weet ik nog niet.
Ik heb voor de Scania iets gemaakt dat lijkt op het idee va Marko, maar dan scharnierend. De stoelen en het dashboard zitten op standaardmanier in de cabine vast, het verticale deel van de constructie met op de achterkant de MFU kan bij geheel geopende cabine naar voren platgelegd worden (stekkertjes makkelijk toegankelijk). Als de cabine dicht scharniert dan houd ik de MFU-constructie een eindje omhoog zodat die bij het verder sluiten door de rugleuningen van de stoelen rechtovereind wordt gezet.
Verder heb ik trilmotor in de cabine zodanig gemonteerd dat het dunne vliegwiel precies achter de gril draait (beetje passen en meten maar het kan wel!)

MFU

Bedankt voor de reactie's, was ook al bezig met de MFU op een plaatje te bevestigen met scharnier systeem zodanig als je de cabine naar voor kantelt dat de MFU mee naar voor kan kantelen. Heb dan een magneetje bevestigd zodanig de cabine dicht gaat dat de MFU dan vast klikt in de magneet.De trilmotor heb ik niet op de normale plaats bevestigd (is normaal voorzien op de plaats van de passagiers zetel) maar heb hem rechts achter in de slaapcabine gemonteerd. Heb ook de 2 zetels ongeveer 2 cm naar voor verplaatst om wat extra ruimte te hebben achter in de cabine om alle electronica te kunnen plaatsen. Heb dan ook een want gemaakt in abs (plastiek) juist achter de 2 voorzetel waar later een gordijntje of iets in die aard aan komt zodanig dat je niets van de electronica zal kunnen zien als je door de ramen kijkt. Zelf ben ik nog niet zo goed vertrouwd hier met het forum om foto's te plaatsen. Wel kan je mijn bouwverslag (enkel foto's) bekijken op : welkom bij RC Scaletrucks en dan ga je naar leden,dan op Luc uit Knokke-Heist en zo kan je de vorderingen zien op het forum.
groetjes Luc,

goeie dag wie heeft er een tamiya truck te koop staan kant en klaar wel een volvo of mercedes met vriendelijk groet patrick

Patrick, je loopt nu alle topics af te struinen en berichten te plaatsen over de verkoop van trucks. Kun je alsjeblieft een vraag uitstellen bij de afdeling truckverkoop van nuevenniet.com?!

Heel strak plan zoals je het hebt uitgevoerd met dat tussen schot, en inderdaad kan je dan alles mooi kwijt en hangen er geen draden door de hele cabine heen.

Je kan ook heel wat spullen kwijt als je een traanplaat over de acherkant van het chassis maakt, dus dan de tank en alles laat vervallen, en dan ruimte genoeg hebt voor alle electronica en andere dingen, maar deze oplossing is toppie.

Back