Een gloedje nieuwe, bekende asp .36 is 74 euro bij een bekende engelse shop. De jouwe is niet nieuw. Ook al zit hij in de doos.. hij heeft wat eigenaren gehad. Alleen al daarom gaat er een stuk van je bedrag af. Daarnaast, is fox niet echt een breedgedragen merk, waar je overal onderdelen voor vind. Wat de waarde zeer stevig laat kelderen. Wat hij werkelijk doet.. Met de goede gek, richting de 50. Bij het normale volk? Heel wat minder. In mijn optiek dan..
Hier is het linkje: https://www.2dehands.be/hobby/model...estuurd/modelbouw-motor-fox-35-330373804.html
Da's eerder "verzamelaars-spul"... Fox bestaat al een tijdje niet meer... Maar het heeft in dit forum (Helicopters, brandstof specifiek) niet zo heel veel te zoeken, Fox heeft bij mijn weten nooit helimotoren gemaakt....
Nee... geen goeie deal... tenminste, als je er mee wilt gaan RC vliegen. Als je aan lijnbesturing doet, of gewoon een verzamelaar bent, is het een prima deal, want voor zover ik weet waren Fox motoren prima apparaten (in de USA een trouwe schare aanhangers in elk geval), maar dit ding heeft geen RC carburateur: het ding loopt vol gas tot de tank leeg is....
En wat als iets kapot gaat, en je onderdelen nodig hebt... Als je er mee wilt vliegen, doorzoeken naar iets waar je wel iets mee kan
Ik had de mijne nieuw voor Fl. 85.-, moet in 1971 zijn geweest. Tja, dat is Fl. 55.- dus dat valt wel mee. Maar zoals al opgemerkt, wat wil je er mee? En dan, het is een motor met een ijzeren zuiger en een stalen cilinder, die vragen een heel andere inloopprocedure dan de huidige generatie motoren. Als je er dus niet mee bekend bent, dan heb je hem in no time kapot. Ik vrees dat er flink wat Foxen in handen zijn gevallen van goedwillende tobbers die ze vervolgens nietsvermoedend om zeep hielpen. Zonde.... Hier de mijne, gloedje-nieuw in mijn eerste model met een motor, groter dan 1,5 cc. Let op: geen demper! Daar werd toen nog niet zo kinderachtig over gedaan. Heb er het hele wedstrijdprogramma mee leren vliegen. Dat was zo leuk, dat ik het nu nog doe..... Daarna is de motor -met een gemodificeerde OS Jetstream demper, na 1972 verplicht- overgezet in het volgende model, waarmee ik mij ooit nog plaatste voor mijn eerste WK... Hoezo, jaren 70? Heb dat hele brandstofgedoe inmiddels ook al weer achter mij gelaten. De nieuwste met 700 W aandrijving:
The ravages of time..... O ja, Fox peut: 28% ricinus, 5% nitromethaan, de rest methanol. Enya 3 plug en een Top Flite 10 x 6 wide blade hout
De "Vos" heeft een nieuwe thuis en zal gebruikt worden maar zeker niet in een helikopter Voor 35 € kon ik hem moeilijk laten liggen Groeten Jef
Mooi! Je gaat er, hoop ik, toch wel speciale Fox peut voor mengen? Vraag anders even aan Sal. Zijn Fox loopt altijd voorbeeldig.
Ik heb ook nog een litertje fox-mengsel staan. Ik heb er ook nog enkele. 4 fonkelnieuwe (allerhande "special editions") en nog een paar goede tot zeer goede gebruikte.
ééntje komt van bij mij , had ik je verleden jaar of het jaar daarvoor nog verkocht , nu heb ik terug twee waarvan ééntje zeker in een rondvluchter moet komen , suggesties model welkom Groeten Jef
Inderdaad Jef! En hij heeft al gedraaid op een MAX stuntkist uit de jaren 70. Nu wordt het model gestript en herbouwd (te zwaar, te krom, te lelijk,... ) Jef, mijn absolute favoriet voor een fox35 is een Grondal Nobler. Dit is in mijn ogen het allermooiste F2B-model en is perfect om vintage en classic stunt mee te vliegen. En daar hoort gewoon een fox35 op. Groeten, Jo ps: Wie had dat gedacht dat ik nog ooit in het heli-gedeelte van het MBF zou posten????
Ikke ook nie Is het deze Jo , in outerzone vermeld als de AMA special http://www.outerzone.co.uk/more_pics.asp?ID=4289 Groeten Jef
Bedankt voor alle reacties! Om de één of andere reden kreeg ik geen meldingen dat er een nieuw bericht was. Sorry.
Hier een Grondal -met Fox 35- van een van mijn twee kunstvlucht mentoren, Paul Tupker. En de allerlaatste keer dat we samen vlogen, op de 100jr. KNVvL show. Helaas is hij eind 2009 overleden.