Fpv bomen en een bos.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Erik-Victor, 28 jun 2015.

  1. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zit hier flink rond te spitten en kom er niet helemaal meer uit.

    Mijn setup is een gopro clone (ga ik niet huilen als ie crashed)
    Tarot 600mw zender hier gebruik ik een setje Clover Leaves op

    Ik zit nog te wachten op een IOSD en een Tarot kabeltje om de camera te voorzien van stroom en om de videobeelden van de camera naar de Tarot zender over te brengen.

    Nu lees ik verschillende zaken. Als ik het goed lees is jullie advies om geen HD camera te gebruiken maar een analoge 600tvl camera. Zoiets als deze Sony.

    Uiteindelijk lijkt het mij erg leuk om op afstanden van maximaal 1 tot 1,5 KM te kunnen vliegen met een bril echter denk ik eerder onder de 1KM te blijven. Ben niet op zoek naar de langste vlucht zeg maar.

    Wat is nu handig de HD beelden gaan streamen via de zender of een losse camera kopen voor het FPV en de GoPro-clone te gebruiken voor beelden achteraf (leuk voor YouTube / luchtfoto's etc)
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Let op vanaf 01-07-2015 mag je niet hoger vliegen dan 120 meter !!
     
  3. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    600tvl camera is altijd beter dan een Gopro of een clone for live video. Het beeld is ook een stuk beter met een 600tvl. Je kan ook vol tegen de zon in vliegen en je hebt nog gewoon beeld. Dit word best moeilijk met een gopro / mobius. Zelfs als het wat donker word kan je nog perfect beeld hebben met z'n 600tvl cam. Gebruik de GoPro voor video opnamens en de 600tvl camera voor FPV. Ik zelf gebruik de cam van Fatshark. Werkt super!
     
  4. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    O.K ik ga mijn setup even aanpassen dan. Kom nog wel met een update
    ee
     
  5. Purplehazezzz

    Purplehazezzz

    Lid geworden:
    19 okt 2009
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Zeist
    zoizo stream je geen hd van je gopro via je videozender. Idd beter een sony 600 TVL is al bewezen en 1 van de beste fpv camera's
     
  6. Erik-Victor

    Erik-Victor

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Inmiddels is alles binnen.

    Ik voed de camera direct vanuit de PDB van de F550. De video out van de camera loopt naar de iOSD. de iOSD video out loopt naar de video in van de Tarot zender. Via de Tarot zender voed ik de Gopro. Opname van de Gopro doe ik dus op een SD kaartje
    De tilt van de gimbal (Gopro) kan ik aansturen via mijn zender, naar voren of naar beneden richten. De Sony camera kijkt alleen naar voren en is "fixed" bovenop de F550.

    Ik heb alles getest op de TV. nog niet in het veld. In verband met de kosten ga ik eerst vliegen met een 7 inch monitor.
    Later zou ik graag een videobril gebruiken.
    Suggesties zijn welkom
     
  7. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Die nieuwe bril van HK krijgt overal erg goede recensies en is zeer voordelig geprijsd.
     
    Erik-Victor vindt dit leuk.
  8. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Welke is dat
     
  9. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Dat is deze Quanum, staat een draadje verderop ;)
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik vlieg al een tijdje met die kijkdoos ( V2 versie ) en moet zeggen:ik wil niet anders.
    Heerlijke kijkdoos met goed beeld.
    Wel iets aanpassen dmv foam te plaatsen zodat de doos dan helemaal naar je eigen formaat hoofd zit, maar dan is het ook heerlijk.
    Vr Gr E
     
  11. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    De V2 kijkdoos van HK is ideaaaal. Net als wat Dylan zeg... even wat polystyreen hier en daar weg halen, wat foam hier en daar... en eventueel de monitor op de achterzijde plaatsen. Persoonlijk vond ik dit wat rustiger voor mijn ogen. Binnen een uur zit hij in elkaar met alle aanpassingen.
    Hoef geen Fatshark meer. Zelfs niet de HD.
    Tip: De 800TVL camera van fpvcam Rotterdam is zeer goed (met name met tegenlicht alles nog goed te zien ipv zwart vlak) en niet duur..... Icm de HKdoos perfect beeld.
     
  12. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Die 800TVL camera van fpvcam Rotterdam zal best goed zijn, maar €40 + €6.95 verzendkosten is toch redelijk aan de prijs. Voor de helft van het geld heb je een camera uit China die waarschijnlijk net zo goed is.

    Martin
     
  13. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Je hebt altijd wel ergens iets goedkoper. Zo heb ik ook chinese camera's en die van Sony gehad. Toen ik de laatste had gesloopt werd ik geattendeerd op deze camera en heb toen meegekeken terwijl iemand ermee vloog. Dit was een wereld van verschil met de Sony cam die ik voorheen had en dat was al een verademing t.o.v. de chinese en oudere Sony camera's. Met name situaties met tegenlicht bleef hij gewoon kleuren geven ipv alles in silouet. Bij ons op het veld moet je 's avonds tegen de zon in landen. Vroeger kwam ik extreem laag aan om zo een schaduw te vangen van een boom, zodat ik op het laatste moment mijn mat zag. Nu kan ik gewoon op een veilige manier komen aanvliegen.
    Nogmaals 40 euro is geld, maar ik betaal graag wat meer voor kwaliteit en veiligheid.
     
  14. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    als je door bossen wil vliegen met deze antennes dan denk ik dat je ervaring teleurstellend word. Ik zou aanraden om eens contact op te nemen met me dan laat ik je proberen wat beter werkt. Vrijwel alle droneracers stappen nu over. stuur me maar een pb tje dan kan je ze testen.

    Wicher
     
  15. NRG-79

    NRG-79

    Lid geworden:
    4 mrt 2016
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Haarlem, Nederland
    Hallo Wicher.

    Welke setup word er dan getest? 1.2ghz? Ben wel benieuwd
     
  16. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    Nee gewoon 5.8 GHz en stuur me ff een pb dan kan ik je vertellen wat de meeste gebruiken
     

Deel Deze Pagina