FPV met 5.8 GHz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door knikvleugeltje, 10 jun 2010.

  1. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Sander heeft het in het grote FPV-draadje al gehad over 5.8 GHz voor video.
    Maar om alles sneller te vinden heb ik maar een draadje gestart speciaal voor de 5.8-liefhebbers.

    Ik ben hierin geïnteresseerd omdat ik met Jeti 2.4 GHz vlieg.

    Zijn deze sets al uitgekomen Sander?
    Ik kan ze niet vinden.............zal aan mij liggen misschien.

    Je praat over 25, 100 en 600 mW. Voor zover ik weet mogen we hier 25 mW gebruiken. Zijn de overige zenders voor Amerika bedoeld?


    Ik vraag dit omdat dit: New FPV582 5.8 GHz 200mW Plug and Play System A/V 5.8 GHz FPV wireless system for FPV [FPV582] - $99.99 :: Hobby Wireless - FPV Store - The Best in Wireless System setje mijn aandacht trekt. Maar het zendvermogen...........................................



    Gr.
    Taco.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  2. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Twas anders..................


    mHz moet zijn GHz........

    Misschien kan een moderator dit wijzigen??
     
  3. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Even in je eerste post op de Edit knop klikken en de titel aanpassen. Daarna bericht weer opslaan. ;)
     
  4. LeoFPV

    LeoFPV

    Lid geworden:
    14 sep 2006
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Rotterdam
    waarschijnlijk 5,8Ghz volgende week in de winkel.... Beetje druk overal. had het al moeten hebben ..
    geduld is een schone zaak, maar het moet niet te lang duren.. ;)
     
  5. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Tlukt niet....alles is aan te passen, maar de titel niet.

    @LeoFPV: ik ben benieuwd.


    Taco.
     
  6. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Nee, je moet gewoon naar het fpv forum gaan en dan dubbel klikken naast de titel van dit topic. Als het goed is kan je dan de titel aanpassen.
     
  7. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Dan even onder het vak om de tekst aan te passen op de knop Meer opties klikken. ;) :yes:
     
  8. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Pfffffffff.
     
  9. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Had deze al in een ander topic gezet, maar past hier ook wel:
    XEN 5.8G High Power 200mW AV TX and RX Systems [XEN-AV58G] - $71.40USD Low Price RC Limited

    Alle waar naar z'n geld, het spul van Sander is wellicht beter, maar dit is goedkoper en werkt ook.

    Over de 200mW, dat zit een beetje scheef in Nederland, je mag het bij wet wel kopen en dus bezitten, maar voor het gebruik heb je een vergunning nodig.

    Als je een radioamateur winkel in loopt mogen ze je ook alles verkopen, maar je mag het pas met vergunning gebruiken.

    Mag niet, kan wel, het is helemaal aan jou.
     
  10. LeoFPV

    LeoFPV

    Lid geworden:
    14 sep 2006
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Rotterdam
    Een beetje flinke wifirouter bij bedrijven stuurt er met een connect zelf meer dan 200mw uit. Dit schijnt onder het "gedoogbeleid" te vallen zolang je iemand anders maar niet stoort... nou dan ga ik er van uit dat een wat sterkere FPV zender ook onder het gedoog beleid valt... indien je niemand in de weg zit... :)
     
  11. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    <illegaal bezig mode>
    Tsja, zolang je uitzendt op een frequentie waar je niemand tot last bent, zal ook niemand klagen en controleren. Gelukkig kan dat nog en staat de AIVD niet continu het hele spectrum te scannen. ;)
    </illegaal bezig mode>
     
  12. LeoFPV

    LeoFPV

    Lid geworden:
    14 sep 2006
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Rotterdam
    nee, gelijk heb je. en die paar mensen die IPV van hun baby in de andere kamer ineens wat aerial shots te zien krijgen... ach, wat zal ik zeggen.. Kind is in de wolken misschien?!?!

    als je echt tot last bent dan zou je eiedere keer op dezelfde dag en tijdstip op de zelfde plek moeten staan willen ze je eens uitpeilen. hoe groot is die kans?! bijna nihil....
    speelt het weer ook een rol.

    :)
     
  13. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Dat setje is wel mooi ja.

    Wat specs:

    •Two AV output
    •Vidio output: 1Vp-p 75Ω
    •Audio output: 1Vp-p 600Ω
    •Power supply: DC 12V
    •Video: PAL/NTSC •Dimension: 5.2cm x 6.8cm x 1.3cm
    •Weight: 45g (without antenna), 55g (with antenna)

    Wat maakt het verschil van PAL / NTSC ?



    Taco.
     
  14. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Dat doet de camera die je er op zet ,
    plak je er een pal camera op ontvang je pal.
    plak je er een ntsc camera er op ontvang je ntsc.

    voor zender maakt dat niet uit die geeft het gewoon door ,alleen de beeldgever moet er voor geschikt zijn.

    Mijn dikke haai bril geeft allebei weer ..

    Groeten Wiebe.
     
  15. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    PAL is EU TV standaard, NTSC is Amerikaans.

    Vroegâh maakte dat heel veel uit, maar tegenwoordig is de meeste apparatuur compatible met beide. Als je de keuzemogelijkheid hebt is het wel beter om voor PAL te gaan.

    En ja het is zo dat er waarschijnlijk niemand last van zal hebben als je een beeldzender met een paarhonderd mW aanzet, net zoals niemand er last van zal hebben als je op een verlaten weg te hard rijdt.

    Hoe krom het ook is, we mogen op dit forum geen "illegale activiteiten" aanmoedigen.
     
  16. LeoFPV

    LeoFPV

    Lid geworden:
    14 sep 2006
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Rotterdam
    ik geloof dat een cursus zend amateur maar 2 dagen is en multiplechoice... schijnt makkelijk te halen te zijn....

    gaan we dan voor quantumkorting?! ;)
     
  17. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Je kunt ook zelf even het boekje doorlezen hoor. Heb hem al in huis, nu nog tijd/zin vinden in het lezen ervan... :p
     
  18. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    De Amerikaanse versie wel ja daar maken ze meer vragen zoals moet je een harde helm op als je onder aan mast staat als er iemand in werkt.

    In nld is het wel een paar zweetdruppels moeilijker hier moet je nog wel wat filters herkennen en een paar berekeningen kunnen maken q code kennen alfabet kennen [alpha lima bravo ]ed.

    Het is een examen van een 1,5?uur ,en nee leo het is niet effe boekje lezen en klaar.
    De n licentie is voor Kg max 25watt ik dacht 3 banden 10 20 40 meter 2 meter en 70cm.
    De f licentie is max 400 watt alle amateur KG banden en 50mhz 2 m 70cm 23cm 13cm 6cm en 3?cm ongeveer dan ,en nog een stukje op 136khz.

    Groeten Wiebe.
    ps voor de n lic denk ik dat je minimaal zonder veel elektro/zenders /antenneskennis toch wel een paar maanden bezig bent .
    De f lic meer dan een half jaar ,elke week een paar avonden studeren met hulp! .
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2010
  19. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Vergeten te vermelden; het 'boekje' is wel een map van een paar cm dik. :lol:
     
  20. LeoFPV

    LeoFPV

    Lid geworden:
    14 sep 2006
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Rotterdam
    pfffffffffffffff. misschien op een warme zomerdag aan het strand (inclusief verbrande rug!)
     

Deel Deze Pagina