Productaankondiging FPV Quadcopter voor €30

Discussie in 'Multicopters' gestart door Mordax, 29 mrt 2017.

  1. Mordax

    Mordax

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Eindhoven
    Zojuist zat ik wat rond te kijken op banggood, en toen kwam ik dit micro FPV BNF quadje tegen.
    http://www.banggood.com/Eachine-X73...eceiver-p-1071609.html?p=B0221338596320131216 als je de code '5defa9' gebruikt krijg je 20% korting en kost dit ding maar 30 euro. Aangezien Eachine normaal wel prima spul maakt wellicht leuk voor beginners of mensen die een indoor FPV quadje zoeken :). Mensen die hier ervaring mee hebben?
     
  2. ido

    ido

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Rotterdam
    dat is inderdaad niet duur
     
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    beetje kleine motoren (7616) aangezien bijna alles op 8520 vliegt. maar toch lekker ééntje besteld.. voor 26,25 kan je er geen buil aan vallen tenslotte.

    lekker klein en vliegt een stuk tammer dan mijn Q100 denk ik, dus voor in mijn kleine huisje misschien leuker.


    heb nog wat 7616 motoren liggen voor mijn mini hexa, dus mocht er iets stuk gaan (wat ik niet verwacht aangezien die hex ook al 4 jaar vliegt met dezelfde motoren) dan heb ik iig reserve.
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Op welke zender ga jij dat binden?
     
  5. Mordax

    Mordax

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Eindhoven
    Voor mij is het niet helemaal duidelijk met welke zenders je het quadje kunt binden. De Taranis zou sowieso moeten kunnen, maar het is me niet duidelijk of het met alle Frsky zenders lukt. In de reacties bij de productpagina zeggen sommigen van wel en anderen weer van niet. Ik heb zelf een Futaba zender met daarin een DHT module van FrSky. Denken jullie dat dit gaat werken? In dat geval schaf ik er denk ik ook een aan :).
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Let op met de X73 dat je goede Lipo's gebruikt. Als de spanning beneden een bepaalde waarde zakt, schakelt hij alle motoren uit, en klimt de spanning dan niet snel genoeg weer op, dan ligt 'ie al op de grond.

    Naast goede lipo's, is het ook op te lossen door de spanningsregelaar tussen ontvanger en batterij-spanning te overbruggen, want die is de oorzaak van het uitvallen. Als de spanning iets te ver inzakt, dan kan die spanningsregelaar niet meer werken, en krijgt de ontvanger geen spanning meer, waardoor de flight controller in de failsafe schiet. Die spanningsregelaar heeft eigenlijk weinig zin bij 1S, waarschijnlijk was het eerst de bedoeling om deze op 2S te vliegen. Dan is er wel iets nodig om de spanning naar beneden te brengen.
     
  7. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest

    ik een TGY ER9X met frsky DJT module. gebruikt hetzelfde protocol als de taranis, alleen binden is anders. (knopje indrukken tijden aan zetten vs instellen op de zender)

    dat is wel iets om op te letten ja... maar dan zou hij in principe dus ook met 2S overweg kunnen???
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zou niet durven garanderen dat deze 2S aan zal kunnen. Je ziet wel vaker dat ze iets tijdens het ontwerpen snel even aanpassen, en dan dingen laten zitten die niet meer van toepassing zijn, zoals een spanningsregelaar. In een aantal van deze kleine brushed FPV quads zit een bord dat je kan omschakelen tussen 2S en 1S, door een paar soldeerpads met elkaar te verbinden en het andere paar te verbreken. Maar motoren en bijvoorbeeld de camera zijn dan niet berekend op de hogere spanning.
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ook iets om in gedachten te houden, bij deze quadcopter is de flight controller ook meteen het frame. Dus een crash kan een dure grap worden. Maar het vliegt wel leuk, en is erg stil.
     
  10. Mordax

    Mordax

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Eindhoven
    Weet iemand hier toevallig het antwoord op?
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Bij Taranis is het alleen mogelijk in D8 mode. Misschien helpt die info?
     
  12. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    volgens de gegevens moet hij werken met DJT, dus dan ook met DHT. (zijn dezelfde hardware alleen de is diy en andere kant en klaar.

    maar zodra de mijne binnen is laat ik het je weten of hij met DJT wilt binden.
     
  13. Mordax

    Mordax

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Eindhoven
    Top, ben benieuwd!
     
  14. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    hij is uit hongkong vertrokken volgens mijn aftership appje.. dus met een beetje geluk volgende week!
     
  15. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest

    quad is binnen!
    binden met DJT module zonder problemen. :) dus de andere frsky D modules/zenders moeten ook zonder problemen werken.

    meteen even een proefvlucht gedaan met alles stock. (wel gekalibreerd en arm via schakelaar, flightmodes en motor_stop ingesteld) wat een rustig vliegend dingetje is dit zeg! :) heeft wel wat moeite met hoogte houden, maar dat kan ook door de Turnigy nanatech 750mAH komen die ik eronder heb gehangen..
    meteen op jacht naar brownout. maar na 4 1/2 minuut vliegen nog niets.. maar er zat dan ook nog 3,9V in de lipo direct na landen.

    standaard staat CleanFlight erop. maar die gaat eraf en BetaFlight gaat erop komen. daarna maar eens spelen met pids en rates.

    camera/vtx combo. klein (schattig) en word niet heet. camera was volledig uit focus, maar even draaien aan de lens en presto! perfect beeld en kan goed overweg met licht en donker transities.

    leuk dingetje voor weinig geld...
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Met een LiPo die goed spanning houdt onder last, heb je geen brownout. 750mAh is wat zwaar inderdaad, die zie je eerder op spul met 8520 motoren en rond de 90mm of meer.
     
  17. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    lol daarvoor heb ik de turnigy's ook..
    maar gebruik ze ook voor mijn micro hex, die knapte er in meerdere opzichten van op.. langere flighttimes, stabieler en beter met flips.. maar voor de X73 zijn ze toch net iets te zwaar om echt te knallen.. maar daar heb ik de X73 ook niet voor.. kingkong Q100 op 2S staat daarvoor in de hangaar. ;)
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Mooie spulletjes heb je.
    Vlieg je nog af en toe nog wel eens op die zandvlakte bij Soesterberg?
    Je weet wel, waar vroeger wel eens die paar Multicoptermeetings werden gehouden.
    Vr gr Erwin
     
  19. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ben er al een tijd niet meer geweest, vlieg nu veel op het veld bij mij achter. maar het staat wel steeds in de planning om daar weer eens heen te gaan...

    (die meetings waren daar omdat ik ze organiseerde en geen zin had om ver te reizen.. lol)
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dank voor je reactie.
    Vond het toenertijd altijd bere gezellig.
    Boel opkomst van piloten en de sfeer was top.
    Wellicht van de zomer nog eens overdoen?
    Lijkt me reuze pret geven.
    Heb inmiddels al veel andere Multicopters en zou ze daar graag eens willen uitlaten.
    Vr Gr Erwin
     

Deel Deze Pagina