FPV vliegen verboden in USA

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ron van sommeren, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Of regels echt handig zijn? Onlangs terug van Indonesië. Geen verkeersregels aldaar. Nou ja...het is beter op de linker rijbaan te rijden. 140.000.000 inwoners, 80x meer verkeer op de weg en geen file! Hier staan we in rijen achter elkaar, elke dag, jaar in jaar uit, op prachtig onderhouden wegen door regelgeving.
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.350
    Locatie:
    Woerden
    Dan leef jij blijkbaar toch in een andere wereld. Juist vanmorgen was er op de radio dat "men" in Jakarta extra gaat toezien op de naleving van de verkeersregels om de totale verkeerspuinhoop aan te pakken. Het is onmogelijk om rijdend binnen 24 uur door de binnenstad te komen. 8O
    Verkeerd geparkeerde auto's gaat men zonder pardon wegslepen. Van verkeerd geparkeerde motoren en fietsen laat men de banden leeglopen en gaan de ventielen mee naar het politiebureau. Allemaal om de mensen duidelijk te maken dat de verkeersregels er niet voor niets zijn.
    Behalve dat men de doorstroming wil verbeteren wil men ook het aantal (dodelijke) ongelukken drastisch verminderen.
    Allemaal 100% in tegenspraak wat je hier beweert. ;);)
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.914
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou met je geen onzing gaan lopen vertellen! Mijn vrouw is geboren in Jakarta, heeft lang in Bandung gewoond, en vind de Spits in de Randstad een verademing t.o.v. het verkeer in "een rustige stad" zoals Bandung.

    De enige reden dat je daar niet van file's spreekt, is omdat de rij aaneengesloten auto's tot aan de horizon reikt. men heeft het daar éérder over "een rijtje open plekken op de weg...."

    In Jakarta zijn alle afstanden van korter dan 5 km, sneller te voet af te leggen dan met de auto, en het verkeer staat er in tegenstelling tot onze ochtend en avondspits van elk een uurtje, ongeveer 24 uur per dag muurvast.

    Bandung is wat kleiner, maar precies hetzelfde verhaal. Het is er na tienen s'avonds wat rustiger op de weg, en met "wat rustiger" bedoel ik dat je als voetganger maar één minuut staat te wachten om een weg over te steken in plaats van vijf. De gemiddelde Indonesiër wacht niet, maar steekt zijn hand op en begint voorzichtig te lopen. Die kunst heb ik nooit onder de knie gekregen (of ze negeren daar een blanke huidskleur).
    Mijn stiefdochter woont daar nog, en heeft ongeveer 3 kwartier tot een uur nodig om met de "brommer" een afstand van nog geen 20 km af te leggen (en het ding loopt toch geheel legaal dik tegen de honderd km/u). Met de Ankot Kota (hele kleine soort van busjes voor plm 8 personen, wat daar voor openbaar vervoer doorgaat) zou ze daar twee uur over doen als het verkeer meezit. Ze heeft in de twee jaar dat ze met dat ding rijd, al een keer of vier een ongeluk gehad, en het gruwelt me aan, want reken niet op ambulances of zo, dat kennen ze daar niet: als je niet lopend van de plaats van ongeval weg komt, blijf je maar liggen....

    Ongeveer 40 % van alle motorvoertuigen daar rijd rond met blikschade, ongeacht het bouwjaar. APK hebben ze nog nooit van gehoord dus hou maar afstand (5 meter) want je weet nooit of jouw remmen het doen, laat staan die van de gene die achter je rijd.

    Als je een geweten hebt, is rijden daar doodeng, want als je een brommer aanrijd, heb je gered kans vader, moeder en drie kinderen in een klap weg te vagen. Overigens rijden alle brommers daar (max toegelaten is 125 cc) met min of meer open dempers in de hoop dat je ze dan aan hoort komen in die kakofonie, en ongeveer de helft van die apparaten produceerd evenveel geluid als mijn Ducati tweekleps circuitracer destijds deed.

    Koelmiddel van een AC vervangen, is klaar terwijl U wacht, maar let niet op die grote gaswolk die er onder je motorkap vandaan komt.

    Fijn he? dat gebrek aan regeltjes....

    En weet je wat? Modelvliegen gebeurt daar uitsluitend op de aangewezen plekken, en iedereen houd zich daar aan een heel uitgebreid netwerk van ongeschreven regels, OOK in het verkeer overigens...

    Mijn vrouw komt daar vandaan, en laat mij liefst niet alleen over straat gaan, "omdat ik de regels niet ken"

    Groet, Bert
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Ah... Vandaar.

    Vergelijking:
    In Nederland 32 verkeersdoden per miljoen inwoners per jaar.
    16 x 32 = 512 verkeersdoden per jaar over geheel Nl.

    In Jakarta 9.000.000 inwoners) zijn dat er gemiddeld 82 per dag.
    Als je dat uitsmeert over een jaar kom je op het fijne getal van 29.930 verkeersdoden per jaar, alleen al in Jakarta.

    Misschien hebben die regeltjes in Nederland toch wel een beetje zin. Nu nog de handhaving.

    Bronnen:
    Omroep Brabant: ANP Nieuws: Nederland in kopgroep minste verkeersdoden

    Traffic accidents claim 82 lives per day | The Jakarta Post

    530 verkeersdoden na ramadan in Indonesië - Buitenland - De Morgen

    En google rustig verder onder de zoektitel: "verkeersdoden Jakarta"
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En daarom quote jij dat hele bericht, met welgeteld 1 regeltje diskwalificerende tekst van jezelf, wat ook nog eens geen betrekking heeft op het onderwerp.
    Het gaat om de leeftijd van de inhoud van het bericht, oud nieuws.
     
  6. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Nu gaan we appels met peren vergelijken gelijk hartje Amsterdam met de A1.

    Maar je hebt gelijk, we hebben nog meer regels nodig, en jij staat straks nooit meer in de file op de snelweg.

    Wat ik probeer aan te geven is dat regelgeving onhandig kan zijn, zo bijvoorbeeld het verkeer door overregeling de doorstroming kan belemmeren gelijk verbod FPV de technische vooruitgang en economische groei belemmerd.
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Wat ik probeer aan te geven is het volgende:
    Ga jij, omdat we hier in Nederland het verkeersmanagement van Indonesië gaan toepassen, plotseling "tig" keer zoveel ziektekostenverzekering betalen?
    Is een hele simpele kosten/baten-analyse hoor:
    Verkeersslachtoffers (doden, maar nog veel meer de gewonden) kosten de maatschappij geld. Klauwen met geld zelfs. Enig idee hoeveel een dag ziekenhuisopname hier kost? Alleen de "hotelkosten", dus er wordt nog helemaal niet aan je body gesleuteld? Als we het aantal incidenten op de weg kunnen terugdringen door regels (alsmede een juiste handhaving ervan), zijn we met z'n allen goedkoper uit.

    En een verbod op FPV zou "de technische vooruitgang en economische groei" belemmeren?
    Proest... FPV zal ergens in de marges wellicht wat banen genereren, maarre...: hoeveel procent van het BNP wordt gegenereerd door FPV?
    Of moet ik over promilles praten? Waarschijnlijk is dát zelfs overdreven.

    Bovendien: technologische vooruitgang zit 'm niet in het gebruik, dat zit 'm in de ontwikkeling van. Evenmin zit economische groei in het gebruik, maar in de verkoop van.
    Appels met peren vergelijken, ja inderdaad.
     
  8. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Wow Roel...wat een furie. Ik heb nergens gezegd dat we hier in NL een ander managment zouden moeten toepassen. Roel...de gemiddelde snelheid op de wegen in indonesië liggen zo tussen de 50 en 80km/uur. Bij die snelheden vallen erg ook niet zoveel doden.

    En ja, je zal zien, verbod op algemene onbemande luchtvaartuigen al dan niet camera bestuurd zal een kans bieden voor anderen zoals extremisten op voorsprong in de ontwikkeling van...
     
  9. neutje

    neutje

    Lid geworden:
    28 jun 2011
    Berichten:
    23
    don't feed the trolls ron!

     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Extremisten zijn te dom om deze techniek te gebruiken. Het is nu verdomde simpel voor een FPV vlieger om een aanslag te plegen van 10km afstand. Dan kan er een paar kilo explosieven mee en kan je het toestel op de meter nauwkeurig laten exploderen.



    Geen regelgeving / handhaving zal daarvoor helpen.
     
  11. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    oh ja????

    FPV remote controlled sniper rifle | kiloOhm.com

    Wie is er nu dom?
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Furie:confused::confused: Waar zie jij furie? Ik zit met een brede grijns op mijn gezicht te typen.
    Kijk voor de grap even naar het acht uur journaal van vanavond. En als te laat bent, en dat ben je omdat ik niet 24/7 achter mijn PC zit, kun je het vast nog wel terugzien op "Uitzending gemist punt NL" of zo.

    En nee, bij de snelheden in Indonesië (50 tot 80km/uur volgens jou) vallen inderdaad"niet zoveel doden". "Slechts" bijna 30.000, alleen al in Jakarta. Peanuts natuurlijk.... Totdat het je zus is. Of je kleine broertje. Of je moeder.

    Ik twijfel er ten zeerste aan of er enig oorzakelijk verband is tussen die sigarendoos, dat "ding op pootjes" (wat een "sniperrifle" voor zou moeten stellen:bye:) en de inslag op het beeldscherm. En ja, ik heb "enige ervaring" op het gebied van vuurwapens... Bovendien: áls je al van een Remote Operated Rifle gebruik zou maken, ga je er natuurlijk niet pal naast zitten.

    Los daarvan:
    Als rechtgeaard terroristenleider ben je natuurlijk bijzonder dom als je gebruik gaat maken van technische zaken als FPV, terwijl je een arsenaal aan onwetende, kansloze, goedkope losers hebt die gedurende vrijwel hun gehele korte leven hebben gehoord dat in het paradijs 70, zich steeds weer hernieuwende, maagden op hen wachten....
    (Lijkt me ook geen pretje overigens; ik ben mijn werkende leven op mijn 17e jaar begonnen in de patienten-administratie van een middelgroot ziekenhuis, tussen 24 jongedames rond de 20 jaar. Dat lijkt de hemel, maar het is de hel. Je wilt niet weten hoeveel steken onder en boven tafel daar onderling werden uitgedeeld...)

    Die leiders van terreur-organisaties kunnen ook rekenen hoor: zo'n kansloze jongere kan meer explosieven bij zich dragen (helemaal als je hem of haar een busje of vrachtwagen ter beschikking stelt), er kan technisch minder mis gaan door jamming en er is nul komma nul kans op track & trace van de opdrachtgever.

    Maar goed, als jij wilt beweren dat Nederland een kans voorbij laat gaan in de strijd teren terreur door FPV vliegen te gaan verbieden (wat in dit land nog steeds niet aan de orde is) be my guest.
    Ventileer deze mening gerust aan mijn werkgever. Je kunt haar vinden op Plein 4 te 's Gravenhave. Als ze tenminste niet op dienstreis is...
     
  13. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Whow, mannen, graag wel wat respect houden naar elkaar aub. Ook dit hoort bij de gehele discussie over modelvliegen, inclusief FPV. Je kunt niet alleen het leuke benadrukken, ook niet alleen de mindere kanten. Helaas kom je elkaar dan ergens tegen. De zogenaamde voor en tegenstanders. Maar net vanaf welke kant je het bekijkt.

    Hier is iedereen welkom, waar je ook voor of tegen bent. Zolang de discussie constructief is is er niets mis mee. Laten we dat dan ook zo proberen te houden. Thnx.
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Die niet maar waarom zijn er dan nog zo weinig (geen?) aanslagen met drones gemaakt? Voor het smokkelen beginnen ze er mee. Voor aanslagen is het toch perfect? Je hoeft niet in de buurt te zijn en hebt een groot bereik, ideaal.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Erwin, blader eens een paar bladzijden terug en kijk even wie dit topic, na een stilte van twee maanden, weer omhoog heeft gehaald en op welke manier. Weet je meteen weer wie / welke groep dit soort discussies telkens weer oprakelt...
     
  16. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Vergeef me, ik ga niet terug zoeken.
    Wie oprakelt of het initiatief neemt is totaal irrelevant.

    Beide kampen zitten op het vinkentouw en weten precies wat ze kunnen (en willen) vangen.

    Voor de duidelijkheid (een mens kan maar duidelijk zijn); ik hoor tot het kamp die graag, met het gegeven verstand, zoekt naar nieuwe mogelijkheden en uitdagingen.
    Ook als de wetgeving nog niet zo ver is daar in te kunnen volgen.

    Enkel deze instelling heeft ons mensen gebracht tot wat wij tot op heden kunnen.
     
  17. freijn

    freijn

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Precies. Er is duidelijk gehoor geven aan mijn oproep.
    Als ze zo verstandig waren als dat ze denken dat ze zijn, hadden ze niet gereageerd.
    Bedankt voor de demotratie.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2014
  18. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  19. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Helemaal mee eens. Als je de mensen die overal tegen zijn en alleen het verstand hebben om regeltjes te kunnen volgen.. komen we geen stap vooruit en blijf je in het verleden hangen.
    Doen er hier op het Forum maar een paar.

    Ga denk ik de negeerlijst even openen, kan ik de angst tov het nieuwe weer even lezen.

    Eens kijken of er wat nieuws gemeld wordt.. waarschijnlijk hetzelfde als al van jaren terug.
     
  20. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Ja hoor ... niets nieuws.

    Ga maar lekker verder... doei.

    edit:
    gewoon het groepje angsthazen (zijn er maar 5) op de negeerlijst zetten.. volg het advies van intussen heel veel MBF leden... heerlijk rustig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina