Franck gaat FPV ff zonder Planck (met Twinstar).

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Kcnalp Kcnarf, 30 jul 2011.

  1. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Verf, wanneer heb je die live stream ook al weer klaar zei je ? :p:p:p:p:p:p
     
  2. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Na.. gebeurt nog niet veel... de zwepen hangen nog steeds aan de muur... :)
     
  3. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    en die dingen daar, rechts.............. zijn dat nou props ?

    Franck, kun je je twinstar iets naar rechts draaien ???????
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Zo, de boel vandaag aangesloten en getest. Een verademing !!! Geen storing meer op beeld, geen panservo die alle kanten op wil, en verder gewoon een prettig gevoel...hmmm :=) Vanavond alles aan de lader en bij de eerste gelegenheid........de lucht in !

    En nee dat waren geen props Huey, maar tralies van het kelderraam....anders lopen ze weg :)
     
  5. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Pfffff.....
    Een zucht van verlichting waait door modelbouwend en -vliegend midden nederland. Stel dat ze weglopen en op het vliegveld verhaal komen halen !
    Hahaha genoeg nu.

    Ik zie weinig heil in de weerberichten, plus dat ik deze week alleen op de zaak ben dus overdag wordt weer niks. Maar ik hou nauwlettend deze draad in de gaten om te zien wat de volgende testvlucht je brengt. Ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat je een beetje comfortabel met de bril op rond kunt vliegen !?!

    Vrijdag lijkt overigens het kansrijkst kwa vliegweer. We gaan het zien !
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    LOL

    Ik krijg een Andrelon beleving.... blote vrouw rennend op het (sport) in dit geval vliegveld...."hallo !!....." ........" ag ja, das de vrouw van Franck.........of is dat nu z'n vriendin ? ....". :) ...

    Btw, vandaag de GPS tracker binnen gekregen. Die ga ik vandaag of morgen inbouwen....geinig ding zeg!! Werkt prima met een prepaid kaartje. Straks bijna alles failsafe uitgevoerd, GPS Tracker, 201 lipo's, 23 checklists, 2 uur voorbereiding voor een vlucht en last but not least een running lady op het veld ! Dit wordt een wel een erg leuke FPV beleving zo!! .......Vrijdagmiddag vliegen Huey??? ...ha ha ha

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
  7. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    misschien eerst de weergoden 's aanpakken in die kelder van je ?:agrue:
     
  8. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Sja, vanavond maar een goed weer ceremonie uitvoeren
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
  9. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik zit toch de laatste dagen nog es te tobben over het niet kunnen koppelen van de RSSI van mn ontvanger aan de Tiny OSD. Ik heb een korte termijn oplossing gevonden, of tenminste 2.

    1: ik heb een VU (draaispoel) metertje gevonden uit een batterijtester die voltage aangeeft tot 1,5V. Als ik deze aansluit op mn RSSI geeft deze mooi 100% ontvangst aan (1,4V) en met zender uit 0% (0.9V) Als ik deze kan monteren op de neus zodat de meter net in beeld is van de camera is dat 1 oplossing.

    [​IMG]

    2: de andere oplossing is de microfoon zo installeren dat je ook servogeluiden hoort. Ik las op RCGroups een meneer die de mic zo had geplaats dat hij windgeruis + motor toerental hoort, maar ook het geluid van de servo's. Als zijn bereik/ontvangst minder werd gingen servo's jitteren, en dat is in zijn setup mooi te horen via het audiokanaal.

    Nou , nu maar ff verder solderen/proberen..
     
  10. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Franck.. ik begrijp, dat je RRSI middels een aangesloten belasting de voltage/waarde voor je ontvangstdeel beinvloedt. De RSSI regelt de gevoeligheid van je ontvanger.. Dichtbij/veel signaal doet de RSSI de ontvanger dichtknijpen en bij weinig ontvangst regelt deze de gevoeligheid een paar tandjes hoger.

    Een belasting van dit signaal doet inderdaad deze regeling uit de pas lopen. Maar het buffer schemaatje wat ik je eerder gestuurd heb, heeft zo een hoge inpedantie, dat dit geen invloed heeft of kan hebben op je RSSI regeling. Of zie ik het nou verkeerd.
    Het lijkt mij dat een draaispoel metertje eerder een belasting geeft op je RSSI dan het buffertje...
    Ikke even niet snappe...
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Hey verf

    Ik heb het buffertje geinstalleerd, maar ook met buffer gaat het mis. De OSD blijft 1,45 volt aangeven bij zender aan EN uit. (aan=1,45V, uit =0,9V) Als de boel los hangt werkt het wel goed qua voltage op de multimeter, met de OSD aan de buffer blijft de OSD 1,45 volt geven, ongeacht zender aan of uit.

    De draaispoelmeter heb ik nu aan de buffer gehangen en dat werkt wel goed. Als ik mn hand over de ingeschoven antenne van de zender doe dan zie je op de draaispoelmeter de RSSI waarde inkakken ...en daarna weer stijgen naar 1,45V (de ontvanger regelt dus mooi bij !)

    ikke ook nie snappen, maar aan de OSD gekoppeld werkt het niet !

    Wat misschien kan is dat ik de buffer moet afsluiten met een lage impedantie, weerstandje van 10k oid ? maar ja, de buffer heeft van zichzelf al een lage uitgangsimpedantie....hmm. Wat ook kan is dat ik twee systemen electrisch gescheiden vlieg (FPV spul - vliegspul) , en met aansluiten van de buffer op de OSD deze twee systemen electrisch koppel...maar ja, dat lijkt me ook vreemd
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2012
  12. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Kijk even naar de voeding en de aarde van het buffertje (ik dacht dat ik dit van ontvanger haalde.) Enkel de uitgang van de gebufferde RSSI gaat dan naar de OSD. (de aarde is er al via de accu en BEC (voor de ontvanger).
     
  13. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Hmm nee dat is het em nu. Ik heb beide systemen electrisch gescheiden (1 lipo TX video/osd en 1 vliegaccu/ RX / ESC's) . Wat ik kan proberen is idd de - /massa van beide systemen aan elkaar knopen, dan kan idd het rssi signaal via 1 signaaldraadje naar de osd.
     
  14. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik heb de OSD nog maar eens geprogrammeerd en gecalibreerd op RSSI voltage. Het Maffe is dat ik op de skylark software op de laptop (OSD wordt gevoed uit USB) wel netjes de voltages meet (via de software dus) 0,9V tm 1,45V. Als de OSD goevoed wordt vanuit de laptop gaat het wel goed ! IK heb de RSSI waarde geprogrammeerd in % maar met aparte Lipo op de OSD blijft de RSSI waarde in het scherm op pak em beet 85% staan.

    Hmmmmmmm, wat gaat er fout...denk denk......ik gaat het eens even uittekenen
     
  15. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    [​IMG]

    het enige dat ik kan verzinnen nu is dat misschien 1 van de ubec's in het video / osd gedeelte geen hard gekoppelde massa (- uit) heeft.... IK ga proberen de OSD te voeden uit de Ubec van de ontvanger.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2012
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Nou...ben al weer wat verder. Ik heb de OSD nu gevoed uit de ontvanger. via het draadje van de RSSI. Probleem niet opgelost, als ik op de input van de OSD meet zie ik nog steeds 1,45V ongeacht zender aan of uit.

    IK denk dan kan het alleen nog liggen aan het Video en TX circuit....ik haal dus de 2S lipo van de VTX en camera los en wat denk je....het werkt (igg meet nu wel de juiste voltages op ingang OSD...) Kennelijk doet de ubec van de video iets raars in het circuit.

    Ff verder zoeken.

    Wordt nu wel lastig ! als ik de stepup van de 2S voor camera en TX niet kan gebruiken, hoe krijg ik dan toch een goede geregelde 12V op de cam en tx ?
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2012
  17. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    je vliegt toch op 3s? dan kan je dat toch gewoon als 12 volt gebruiken?
     
  18. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Klopt maar mijn TX kapt ermee als de accuspanning gedaald is naar 11 volt ....en dat geeft met 3S niet echt veel marge...mgoed, ik ben aant solderen en meten nu met een 3S 800mAh pakketje...kijken of het werkt.
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Voedinkje voor gebruiken!

    ik heb hetzelfde probleem met een bevRC video TX.
    ik ga nu een voeding/step up gebruiken, welke ik VOOR het LC filter zet, en zo al mijn fpv gear (camera en video TX) voed.

    zoiets:
    DC DC Adjustable Power Converter Module LM2577 3 5 35V Step Up 5 56V Max 3A | eBay

    Of:

    http://www.bevrc.com/volt-regulator-for-power-step-up-module_p472.html

    deze is iets duurder, maar wel veel kleiner (en lichter)
    http://www.ebay.nl/itm/2-5-25V-Inpu...ontrol_Toys&hash=item2313c8bbb3#ht_3148wt_906
     
  20. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Nope bert, dat was juist de uitgangssituatie, en dat werkte niet. Mgoed, ik heb alle spullen nu aangesloten op 1 accu, de OSD wordt gevoed uit de RX en de video tx/cam uit de 3000mAh accu .....het werkt nog steeds niet goed. wel beter, maar nog steeds zakt de rssi spanning 1,45V in naar 1,399 volt als alles uit 1 accu gevoed wordt. En dat is niet goed, want ik mag/wil het RSSi voltage uit de ontvanger niet beinvloeden, want dan weet ik niet of de ontvanger nog wel goed regelt.

    Ik ben even los.
     

Deel Deze Pagina