Franck gaat FPV ff zonder Planck (met Twinstar).

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Kcnalp Kcnarf, 30 jul 2011.

  1. Jeff_

    Jeff_

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Limburg, Overpelt
    Mijn cam zou ook op 12v moeten werken ( is een sony 600TVL). Is deze te voeden met een 3S of wordt dat teveel van het goede? Op 2S is mijn beeld niet echt geweldig.
     
  2. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    De meesten die ik ken gebruiken voor deze 600 TVL een 3 S. Zelf gebruik ik die ook.
    Gaat prima. Goede cam trouwens.
     
  3. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    de 600 is een super camera, vooral in het licht/donker=lucht/grond weergeven doet deze camera het goed, de 400 en 500 serie hebben hier duidelijk meer moeite mee (en deze liggen inmiddels in de onderdelenbak....voor Meessie straks :) )

    Net de electronica opnieuw ingebouwd in de cockpit. Het ziet er niet uit maar is wel netjes gemonteerd, gesoldeerd en voorzien van kkousjes en trekontlastingen en goede krimps. Ha ha nostalgie.... ik heb ooit een soldeercursus gehad (1 hele volle dag) bij Philips in eindhoven in mn stagaire tijd......ik wist toen niet dat solderen eigenlijk ook een soort van kunstvorm is/was. Vanavond ook maar Mees een snelkursus solderen gegeven.....helemaal blij...al noemt ie de soldeerbout nog wel eens strijkbout. LOL

    [​IMG]

    De RSSI meter doen we nu ff gewoon analoog, en dat werkt eigenlijk hardstikke goed. Goed zichtbaar vanuit de cam view en met zender UIT, 0,9V is dit duidelijk zichtbaar, zender AAN 1,45V vet in het groen. Ik ben het zoeken naar waar de fout nu zit even beu. Morgen gaan we gewoon vliegen, basta....of het moet echt bakken regenen. Het spul zit nu weer ok in elkaar.

    De OSD had kuren vanmiddag, opnieuw geflashed met oudere software, en nu doet ie et weer....hmmm

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2012
  4. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Haha echt geweldig Franck! ik vind dit echt gaaf... gewoon gaan met de middelen en mogelijkheden die je hebt. Voorlopig lukt het je allemaal en die RSSI komt vandaag of morgen ook wel.
     
  5. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Zo ist verf, als de soep niet naar mozes komt....of zoiets... :)

    Als ik buienradar bekijk dan moet het morgen vliegweer zijn. Verdikkie, Mees en Ik willen de lucht in ! Ik neem een pan modelbouwsnert mee om collega vliegers te lokken ! (ik heb alleen geen gaspitje)

    [edit:] de snert is gelukt en werkelijk waar voortreffelijk, dus massaal morgenmiddag naar het veld ! :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2012
  6. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Ik weet echt niet waar jij de informatie vandaan haalt dat het morgen vliegweer is, of kan worden; de apps die ik gebruik voor het bepalen "wel-of-niet-vliegen" zeggen allebei dat de kans op leuk fladderen nihil is.

    ECHTER.
    Jij en Mees zijn niet de enige waarvan de vingers in opperste staat van paraatheid zijn om die sticks weer 's goed de hoek in te drukken.....

    DUS.
    Heb ik hier het hele spul onder lading vannacht, en ben ik vanaf een uur of 12 paraat om naar het veld te komen. Heeft er iemand plastic bekertjes? neem ik een thermoskannetje koffie mee.

    Hopelijk tot morgen allemaal !!!

    grt. Huey en Meike.

    PS Frank je hebt PB over morgen.
     
  7. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Sja, ik doe maar zo een gok af en toe....we duimen er gewoon voor !!! (Hier is alles in opperste staat van lading.....en bekertjes/lepels heb ik net gehaald :) )
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  8. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Hahahaha opperste staat van lading.......da's een hele mooie !
     
  9. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  10. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Ik heb ook knakworsten in de startkist gepropt hahaha
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Leuk, dat was een ouderwets middagje snertvliegen.

    Helaas wat dit ook weer een dag met rare dingen. Mees prakte de Starter in de grond door storing ? (geen schade gelukkig) Edwin prakte z'n Jet in de modder door geen hoog/laag meer (jet helemaal stuk) en ik ben m'n langzaam weer opgebouwde vertrouwen in 35MHz weer helemaal kwijt. Met het eerste testrondje zonder bril merkte ik al dat de twinstar niet helemaal deed wat ik bedoelde (en ik gaf de copilot de schuld) De tweede testvlucht was ik controle helemaal kwijt. Gelukkig was het een redelijk normale crashlanding, geen schade wel een eind lopen voor Mees en Meike. Op het filmpje zag ik net dat de pan servo behoorlijk aan het jitteren was geslagen, meestal een teken van troubles.....jammer dat net de RSSI meter net uit beeld is van de HD camera. M' goed die storingen waren nu juist mn reden om over te stappen naar 2,4GHz.

    Zit er toch aan te denken mn 2,4GHz spektrum spul in de twinstar te installeren.

    Ik zal na 't eten even filmpjes en foto's plaatsen. Voor de rest vonden Mees en ik het een lekker middagje vliegen ! Mees wil volgend jaar iig lid worden van Middel Nederland....en ik dus maar ook ;-)
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  12. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. FG Dude

    FG Dude

    Lid geworden:
    15 nov 2006
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Prov. Antwerpen (B)
    ...
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  14. Huey

    Huey

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Maarssen
    Meike en ik vonden het ook een super leuke dag ! De snert was heerlijk, en hartstikke lekker gevlogen.

    Leuke foto's Frank, en het filmpje is ook echt grappig ! met nog een near-hit erin ook.

    Sorry voor jullie maar leuk voor mij dat ik dit keer degene ben die ongeschonden het veld heeft kunnen verlaten............is meestal andersom !
     
  15. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Jammer dat het tegen blijft zitten maar gelukkig de hele winter om het uit te vogelen.

    Ben zelf blij dat ik op UHF ben over gestapt.
    Oké kan ook een slechte uitwerking hebben maar in de meeste gevallen werkt het gewoon.
    En tjah die vergunning.....

    35MHz was niet echt een succes. Veel failsafe tikken en 2.4 kwam ik in het begin ook niet verder dan 800m max.

    35Mhz met originele antenne hield het bij 1200m ook wel op met al een behoorlijk hoogte.
     
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Sja, 't blijft wel balen want de MPX evo werkte tot nu toe perfect. Mgoed, ik moet gewoon een betrouwbare verbinding hebben, niet is erger dan met je sticks staan te draaien en je kist gaat richting aarde...:-/ Dan maar 2,4 nu ff en niet zo ver weg, heck ik ben nog aan het wennen op de bril te vliegen. Ik heb inmiddels de 2,4 spullen al ingebouwd. blijken 2 van mn trimknoppen op de dx6i kaduuk.....weer ff plakken :)
     
  17. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    even voor mijn beeldvorming:

    de video TX vanuit een spanningsregulator / step up voeden werkte niet?? Wat werkte er niet dan?
    Want normaal zou die ALTIJD (ongeacht de ingangsspanning) bijvoorbeeld 12,6 volt moeten geven?!
     
  18. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Erm....met de Video TX is niets mis Bert, tgaat meer om de ontvangst van de 35MHz ontvanger.
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ik doelde op deze opmerking:

    daar was mijn reactie met de voltregelaar / step up voor bedoeld!
    Nam aan dat dit over de video TX ging ;)
     
  20. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik realiseer me net dat ik ook nog een Myvu bril heb liggen, maar eens kijken of we die ook aan de praat kunnen krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2012

Deel Deze Pagina