Frsky taranis 1 3pos switch 2 channels

Discussie in 'Model elektronica' gestart door hermor, 13 aug 2018.

  1. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    972
    Locatie:
    Hengelo
    Voor mijn heli ben ik op zoek naar het volgende, ik kom er echter niet helemaal uit, wellicht is er iemand die me kan helpen;

    De Taranis x9d heeft "slechts" 1 echte 2 pos switch, de rest heeft 3 standen. Nu wil ik graag 2 kanalen koppelen aan 1 3pos switch (SA)

    Dus SA- neutraal, beide kanalen (ch9 en ch10) neutraal (voor beide kanalen -100)
    SA omhoog CH9 gaat van -100 naar +100
    SA omlaag Ch10 gaat van -100 naar +100

    Ik heb zitten rommelen met curves maar kom er niet uit, beide functies werken met servos die bij activeren van volledig -100 naar volledig +100 moeten gaan.

    Beide functies zijn nooit gelijktijdig geactiveerd.
     
  2. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    972
    Locatie:
    Hengelo
    Inmiddels al zelf een oplossing gevonden, zal hem hier delen voor wie daar belangstelling voor heeft:

    Heb 2 curves aangemaakt

    Curve1 3 punten: 100, 100, -100 deze gekoppeld aan ch9 met input SA, vertraging 5 seconden
    Curve2 3 punten -100,-100, 100 deze gekoppeld aan ch10 met input SA. vertraging 2 seconden

    Er is ook een mogelijkheid met special functions (override) De reden van de optie met cuves is dat ik bij de override optie geen vertraging kon inbouwen. Aangezien ik servo's gebruik moeten deze vertraagd van de ene naar de andere stand gaan.

    Als ik nu de schakelaar in het midden heb zijn beide functies neutraal, bij schakelaar naar boven, draait de servo van ch9 van links naar rechts, bij schakelaar naar beneden draait de servo van ch10 van links naar rechts.
     
  3. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Gebruik in het mixermenu voor kanaal 9 de functie MAX als input en zet weight op -100

    En in de mixer voor kanaal 10 de functie MAX als input en zet weight ook op -100.

    Vervolgens in special functions menu set channel override kanaal 9 op 100 met schakelaar input SA omhoog

    Tweede functie channel override kanaal 10 op 100 met schakelaar SA omlaag


    Haha je had al een oplossing terwijl ik aan het typen was
     
  4. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    972
    Locatie:
    Hengelo
    Dankje, was al een poosje aan het knoeien dus dacht, ik zet de vraag hier neer.. maar kwam iets vergelijkbaars tegen op youtube waardoor ik hier wel uit kwam. De oplossing met override had ik ook gevonden maar dan kan ik maar naar een kant een vertraging ingeven, als ik weer naar neutraal schakel gaat de servo in 1 tik naar de neutraalstand. Met de curve gaat dat wel. Maar blijkbaar zijn er legio manieren om dit te organiseren, dat geeft wel weer aan hoe flexibel opentx is(-;
     
    toostbeek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina