Frsky taranis gebruiken om auto te besturen

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Irishman, 19 jun 2017.

  1. Irishman

    Irishman

    Lid geworden:
    3 mei 2004
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Genk (Belgie)
    Hello guys
    Ik heb hier een splinternieuwe taranis liggen en enkele rc vliegers. Zal er niet meer van komen om deze in de lucht te krijgen. Ben er aan aan t denken om terug te keren naar de eerste liefde nl onroad cars.
    Is het een goed idee om de taranis te gebruiken of toch beter een zender aanschaffen specifiek voor auto's.

    Nog een vraagje. Waarom worden er drie of vier kanaals zenders verkocht voor wagens terwijl je eigenlijk maar twee kanalen nodig hebt?

    Greets from Dimi
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2017
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    In principe wel, let wel op dat een gasknuppel met een terugverende middenstand wel prettiger is met auto's.

    Klopt dat je maar 2 kanalen nodig hebt maar dan heb je nog zaken zoals een achteruit module (Savage/traxxas brandstof modellen) en ook de wil om verlichting en andere dingen te kunnen schakelen.
    Uiteindelijk zijn het de ontwikkel/productie kosten niet, meestal zelfs goedkoper omdat je gewoon dezelfde elektronica als van de goedkopere 4 of 5 kanaals vliegzenders kan gebruiken.
     
  3. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Tegen woorsig met crawlers etc heb je meer kanalen wel nodig. Instelbare diffs. Lieren. Verlichting. En idd rem Servo of geschakelde bak. Maar met stick rijden kweey
    T niet.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Zou het niet mogelijk zijn om de stick unit uit mode 1 zender te pakken, zodat er ook een veer op de linker knuppel zit?
     
  5. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Bij de meeste zenders (en ik vermoed ook de taranis, maar heb de mijne nog niet open gehad), is de ratel er uit te halen en een veer te plaatsen.

    Voor auto's en boten gebruik ik liever een stuurwielzender, behalve voor m'n zeilboot, daar is de gasratel van een stickzender erg handig voor de zeilservo/winch.
    Als kleine knul overigens veel gespeeld met nikko's en consoorten met stickzenders, wist toen niet beter en amuseerde me ook.
     
  6. Irishman

    Irishman

    Lid geworden:
    3 mei 2004
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Genk (Belgie)
    Gaat zeker,
    Heb de mijne zelf omgebouwd van mode 1 naar 4 en daarvoor de ratel van rechts naar links gezet. Zal alleen moeten uitkijken voor een extra veertje denk ik.
    Voorkeur gaat bij de rijders precies toch uit naar stuurwiel ipv knuppels. Heeft het buiten voorkeur nog andere voordelen?
     
  7. Irishman

    Irishman

    Lid geworden:
    3 mei 2004
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Genk (Belgie)
    Zelfs een extra veertje is niet nodig. Zit er standaard aan weerszijde in. Het enige wat je moet doen is het "activeren" of "de-activeren" van het veertje en de ratel.

     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee hoor, er zijn genoeg rijders die met knuppels rijden, helaas als je een beetje zender (digitaal menu met vele opties) wilt zal je niets binnen de 150 euro vinden terwijl er in stuurwiel wel heel veel te vinden is. Onder de toppers is de Sanwa Exces-Z erg populair en de meest betaalbare met alle opties is de Futaba 4GRS

    Ooit na diefstal van mijn Futaba FF3 gedwongen om met een 6 kanaals Terratop te rijden, ik heb hiervoor bij de gasknuppel de zijwaardse functie vastgeze en bij de stuurknuppel de opwaardse functie om zo bewegingen in rare richtingen te voorkomen.
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Ik rij enkel met sticks omdat ik niet anders kan. Aan de binnenkant zet ik de modules vast met een plaatje of zo.
    Ratel en veertje gewoon wisselen met een andere beweging die toch niet nodig hebt.
    Dat is gewoon mechanisch en er is toch ruimte genoeg vanbinnen.
     

Deel Deze Pagina