frsky taranis xd9 plus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door rick1963, 9 mrt 2018.

  1. rick1963

    rick1963

    Lid geworden:
    9 mrt 2018
    Berichten:
    12
    Locatie:
    klundert
    wie kan mij wegwijs maken in mijn
    nieuwe frsky taranis xd9 plus.
    Ik kom er niet uit met de instellingen.
     
  2. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
  3. Phaedra

    Phaedra

    Lid geworden:
    20 aug 2011
    Berichten:
    502
    Locatie:
    omgeving Antwerpen
  4. Phaedra

    Phaedra

    Lid geworden:
    20 aug 2011
    Berichten:
    502
    Locatie:
    omgeving Antwerpen
    In OpenTX koppel je Inputs (je sticks en sliders) via Mixings aan kanalen van je ontvanger. Dat laat een maximale flexibiliteit toe, zonder daarbij gelimiteerd te zijn door wat een of andere fabrikant besloten heeft qua mogelijke mixes.
    Je kan dus eender welke input mixen met eender welke andere, en dat resultaat naar een kanaal (nummer) sturen.
    Voor elke input, of mix (je kan het op beide plaatsen), kan je dan dingen instellen zoals expo, limieten, differential (voor ailerons), of curves (zelf te definiëren zoveel je wil).
    Als je 2 inputs (of meer) mixt, kan je dat dan in Add (inputs optellen), Replace (de ene input vervangt de andere, meestal via een switch) of Multiply.
    Zo kan je alle denkbare combinaties maken, met alleen je verbeelding en creativiteit als limitatie.
    Ik heb zo een paar modellen met stuurbaar neuswiel, waarbij dat neuswiel niet voldoende effectief is om te draaien tijdens taxi of takeoff. Ik heb daarvoor een mix gedefineerd die de richtingsroer functie vertaald naar differentiële stuwkracht, waarbij links richtingsroer bijvoorbeeld zich vertaalt naar de rechtermotor extra gas en de linker minder gas. Na takeoff schakel ik die mix gewoon uit.
    Het makkelijkst is om ook de Companion software op je PC te installeren, werkt veel makkelijker dan met de knopjes van de zender. En je kan dan ook ineens een simulatie doen van wat je geprogrammeerd hebt. En je hebt een backup van al je zender instellingen op je computer.
     

Deel Deze Pagina