FrSky X12s Horus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Japie.G, 2 sep 2016.

  1. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    De xm ontvanger heeft volgens de specs een spanningsbereik van 3,5 tot 10v.
    Hoogstwaarschijnlijk werkt de module op een spanning van 5volt of op de spanning van de accu in de zender...
    Maar zal het even nameten op de pinnen achter in de zender.
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Module krijgt de volledige accu spanning.
     
  3. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Aan de gebruikers van de RB van Frsky.

    Ben bezig met de RB van Frsky.(niet de RB10!)
    En stuitte op het volgende forum: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2587421-FrSky-Redundancy-Bus-PowerBox/page15
    Daar gelezen dat iemand is overgestapt op Jeti vanwege een megalost bij gebruik van de RB!
    Heeft iemand dit in zijn geheel gelezen en weet hoe dit is afgelopen? Als ik alles moet lezen...pffft!!
    M.a.w. hoe betrouwbaar is de RB eigenlijk? Ben op pag.15 van de 65!)
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    B.v.d.
     
    Tadango vindt dit leuk.
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Qua design is hij gelijk aan de jeti en de RB10. Moet prima werken. Een probleem kan altijd een andere oorzaak hebben dan de RB.
     
    Helron vindt dit leuk.
  5. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Dat topic gaat hard als jij nog 65 pagina's zag staan, is nu opgelopen tot 97. Nog een paar pagina's verder als waar jij gebleven bent heeft iemand uitgebreid zitten testen en die heeft uitgevonden dat de issues zich voordoen als Telemetry aan staat op de X-series ontvangers. Ik ben bij pagina 30 bovenaan nu en diezelfde gast heeft daar nieuwere firmware van FrSky gekregen waarmee dat probleem is opgelost. Aangezien dat van meer dan een jaar geleden is zou je zeggen dat dat nu wel moet zijn opgelost, of er is meer komen bovendrijven, maar dan zal je toch echt het hele topic moeten doorlezen... Staat ook hoe je de firmware kan bijwerken, dus wat verder lezen na pagina 15 is aan te raden. ;)
     
    Helron vindt dit leuk.
  6. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Tja, bij pag. 15 geeft hij maar tot 65 aan... Wat valt er in godsnaam allemaal over de RB te vertellen zou ik dan denken!!!
    OK, er zit niets anders op dan toch maar de topic door te vorsen...

    (ben niet bekend met multiplex dus ook niet met diens stekkers, maar moet ik gewoon bij de RB, de buitenste pinnen van + en - draad(accu) voorzien? )

    @ Tadango. Heb jij misschien de hele RB thread gevolgd? Ik zie je regelmatig bij diverse threads opduiken!
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Een deel, maar als ik dan hoor dat er geen logging is en het opeens allemaal niet meer werkte krijg je zoveel discussie dat de realiteit ver te zoeken is.

    Elk merk kan stuk en gaat een keer een kist kosten, dat is de enige zekerheid die je hebt :)

    RB ontwerp is redelijk simpel maar wel afhankelijk van de accu's.

    De MPX stekker heeft 3x + en 3x -.
     
    Helron vindt dit leuk.
  8. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Dat zijn de vakjes waarmee je direct naar een verdere pagina kunt gaan, die geeft inderdaad tot 65 aan, maar de tekst voor deze vakjes geeft wel "Page 15 of 97" aan. ;) Als je op "Last" drukt zit je gelijk op pagina 97.
     
  9. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    @alm. Haha, bedankt, ik zie het nu ook in heel dun lichtgrijs...
     
  10. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Ik ben op youtube eigenlijk, jammer genoeg, maar 1 fimpje tegengekomen over de RB!!! (wel meerdere over de RB10)
    Daar zag ik dat de RB opgenomen was bij "models" in de Tx en dat hij vandaaruit op te roepen en te bewerken is.

    Mijn vraag:
    - Hoe krijg ik dat voor elkaar? (het heeft, denk ik, te maken met de in- / uninstall van de telemetrie!)
    - Kan ik bij de 2 ontvangers ook op een andere manier de telemetrie in- en uitschakelen?
    - Zit er in de RB eigenlijk een Bec?(Sbec of Ubec)

    M.d.i.g (Mijn dank is groot!)
     
  11. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Krabbendijke
    Volgens de handleiding zit er geen enkele vorm van BEC in
     
    Helron vindt dit leuk.
  12. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Vraag 2 heb ik gevonden: ch.3 en 4 linken, dat schakelt bij het binden de telemetrie uit.
    Als dit niet klopt hoor ik dat graag.
     
  13. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Als de aansluitingen van de RB10 en de RB exact dezelfde zijn, ben ik een heel eind!!! (Frsky heeft nml. een uitgebreide vid. over de RB10)
     
  14. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    We zijn best wel offtopic geraakt al, gaat al een aantal pagina's niet meer over de Horus... Misschien beter een ander topic maken voor de andere zaken (per topic)? Is voor het later terugvinden van info ook wat makkelijker. ;)
     
  15. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    @ Alm.
    Sorry, ik denk dat je wel gelijk hebt. Kan echter niet zo snel een draad vinden met Frsky ontvangers/ RB in het bijzonder!
     
  16. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Wat de Horus betreft dan het volgende:

    Heb nu de laatste (voor altijd?) versie OpenTx voor de Horus. [OpenTx-X12S.22.0(85863358)]
    Ergens gelezen dat het van belang is welke versie FrOtx "eronder" ligt.
    Nu heb ik de versie 1.2.25. Maar er zijn later veel meer versies gekomen...
    Kan dit een probleem leveren?
     
  17. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Het was al eerder hoor dat afgeweken werd, dat gaat soms zo. Was meer om het even onder de aandacht te brengen, vandaar ook de smiley. ;)

    In de release-notes op de FrSky site staat niks vermeld bij 1.2.25 qua firmware voor de iXJT module, bij 1.2.20 staat daar nog wel iets over vermeld. Herinner me ook iets dat 1.2.25 iets zou fixen wat de iXJT module betreft, maar daarover staat niks vermeld... De laatste versies 1.2.22 en recenter noemen ze allemaal beta-versies en het is niet even duidelijk of er iets gefixed is wat de IXJT module betreft... En dan dat het nog niet voldoende getest is als opmerking maakt het ook wel weer een beetje eng om zomaar de laatste of voorlaatste erop te zetten, ook al gebruik je dan OpenTX.

    Moet iemand met meer inside-kennis wat van zeggen denk ik zo.
     
  18. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Krabbendijke
     
  19. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Iemand al iets van informatie opgevangen over de nieuwe X10 of X10S?

    Had interesse in de X12s, maar wat ik hier en daar gelezen had over deze zender, heeft me tegengehouden om er een te kopen.
    Nu komt de X10(s), welke volgens mij deels dezelfde hardware heeft als de X12s. Maar kunnen we dan dezelfde issues verwachten als de X12s had?
    Zelf denk ik dat dit een minder probleem wordt, omdat er bijvoorbeeld al direct een externe antenne op zit.

    De Frsky serie lijkt me een leuke zender. Merk dat ik bij de standaard merken af en toe dingen moet programmeren, die ik liever op een andere manier gedaan zou willen hebben. Daarvoor lijkt me de open source een mooie uitdaging. Het is nieuw, maar lijkt me uitdagend. Daarvoor zou ik met de X10s willen beginnen, maar heb geen zin dat ik dan tegen waarschuwingen van de zender aanloop, dat er een issue zou zijn met het bereik/zend signaal
     
  20. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Volgens mij is de X10s nog niet leverbaar. ?
    Maar als je hem besteld zul je één van de eerste zijn die er ervaring mee opdoet.
    En als gebruiker van het eerste uur kun je altijd ergens tegen aan lopen, of niet.

    Tot op heden heel tevreden met de Horus op wat kleine dingetjes na.
    Accu is veel vlotter leeg dan de Taranis.Trims zitten wat verder weg, redelijk wennen. Toch wat meer kritisch op bereik wegens keurig weggewerkte antenne (maar ja die breekt dan weer niet en voldoet nog altijd prima)
    Verder geen klagen nog. Ik zou er zo weer een bestellen.
     
    jm.wijnholds en Darknoor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina