Funjet: hoe starten?

• Topicstarter Topicstarter quadriS
  • Startdatum Startdatum
Q

quadriS

Guest
Hallo,
Ik had onlangs een MicroJet zien vliegen en het kriebelde verschrikkelijk vanbinnen.
Na wat opzoekwerk en lezen op jullie forum zie ik dat de Funjet beschikbaar is.

Nu heb ik een paar vraagjes:
Waar kan ik een Funjet best kopen? (ik heb RR versies gezien, volledig vliegklaar)
En welke zender heb ik nodig om te beginnen (moet geen pro model zijn)
Waar kan ik eventueel een goeie 2ehand zender vinden?

Kortom, wie kan me tips geven, wat ik nodig heb, waar en hoe, zodat ik volledig van start kan gaan.
Heel veel dank.

HALLO WEET NIET WELKE HOE JE ZIT . MAAR 2BROTHES BUSSUM .WOUTERS IN BERGEIJK.EN ZAL JE WEL WETEN MAAR JE HEB EEN COMP ZENDER NODIG BV MX 12 OMDAT JE 2 SERVO TEGELIJK MOET KUNNEN AANSTUREN.

Hallo quadriS, welkom op het forum. Dit is je eerste posting. Je vraagt wat voor zender je nodig hebt om te vliegen met een Funjet. Hier leidt ik uit af dat je geen ervaring hebt met modelvliegen.
En ik ga je nu vreselijk teleurstellen. De Funjet is absolut, en nogmaals absoluut, geen vliegtuig voor iemand die nog nooit met modelvliegtuigen heeft gevlogen. Voor jou dus volkomen ongeschikt.
Modelvliegen is een mooie hobbij, maar het moet worden geleerd. Net als autorijden. Voor je eerste rijles stap je ook niet in een Ferrari Testarossa.

Er zijn heel veel goede beginnersvliegtuigen. Ga stap voor stap kan je ervaring opbouwen en na mogelijk wel een paar jaar komt de Funjet binnen bereik.
De beste plaats om je voor te bereiden op het modelvliegen is het bezoeken van een vereniging. Bij jou in de buurt is er vast een te vinden. Daar kan je alle adviezen krijgen die je nodig hebt. Veelal is er ondersteuning bij bouwproblemen en, heel belangrijk, de vereniging heeft instructeurs om je de kunst van het modelvliegen bij te brengen. Het klinkt hard, maar alleen langs deze weg is succes gegarandeerd.

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

Goedendag!
Zoals NPS. al zegt, is de funjet/microjet geen goed beginnerstoestel. Ga eens op zoek naar een easystar, een mini-mag of naar een calmato. Dit zijn toestellen in ongeveer dezelfde prijsklasse, waar je als beginner veel meer mee kan. Zelf ben ik ook nog een beginner, ik heb gekozen voor de cessna 182 van hype, dit moet een goed te vliegen toestel zijn, maar erg fragile, daarom heb ik nu een beetje spijt van, 1 keer crashen kan al fataal zijn, ik moet er mijn maiden nog mee maken. Je kan beter in een keer voor een easystar gaan, daar heb je het meeste aan!

Hopelijk kan je hier wat mee.

Groeten Thomas.

Ps: NPS, toch is er een rijschool, die les geeft in een 328 GTS, een testarossa en een Lamborghini Diablo.

BRON:Ferrariles.nl

Geweldig! Maar je weet bij zo'n foto nooit wie er achter het stuur zit. De instructeur of de leerling.

N.P.S.

Klopt, maar per les kost het 100 euro(+- 1 uurtje) Wat een geld, gemiddeld betaal je voor een rijles 35 euro, maarja, dan krijg je les in een mercedes A klasse of iets in die geest, maar nu even on topic! :ontopic:

@quadriS
Zeer nuttige informatie voor beginners.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_articles.php
-> modelvliegen
-> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Bij elke club die ik ken, krijg je voor niets instructie. Met één vluchtje per week red je het niet, ook hier gaat de analogie met autorijles op, als je het eenmaal kunt, is en blijft het makkelijk.
Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL&B:
www.airtoi.com -> clubs
www.modelvliegsport.nl -> clubs

Informeer en kijk daar eens: met welk type vliegtuig hebben ze veel leservaring, welk merk radiobesturing is populair en hoe is hun knuppelbezetting (die moet jij ook gebruiken, anders kan instructeur je zender niet overnemen). Koop 35MHz aparatuur, die frequentieband is gereserveerd voor modelvliegen.

@debru
Liever geen hoofdletters.

Bedankt mensen voor de vele info.
Ik ga idd eens kijken in de buurt dan voor wat support.
Ik zou niet willen dat men vliegertje direct kapot is bij de eerste vlucht.

Back