Funjet meeting bij mvcb

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Jan scholten, 22 jan 2011.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Gerben, het zijn deze stekkers van rc-technics RCtechnics en ze zijn nu niet op voorraad daar.

    Ik heb toch maar voor te testen 4 mm erop gezet. Hij is vliegklaar, tenminste op het programeren na.

    Setup 3026 powercroco 5+4y gewikkeld aan een markus 80 regelaar met een 11x10 prop. Als servo's MPX Tiny MG, ontvanger rx-6-dr light M-link 2,4 Ghz.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Theo, ik heb siliconensnoer en ook 6mm contacten, dus daar is altijd wel een mouw aan te passen.
    (edit)
    Das nou jammer, namaak LMT stekkers, die heb ik niet meer.
    Heeft W&W niet liggen?


    GJ
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    naar W&W gaan haal ik morgen niet, ben dan redelijk druk met de beesten.

    Het is voor mij ook nog niet zeker of ik naar de meeting kom, dat hangt ook van de beesten af.

    ik wil morgen ook proberen om de wedstrijd kist F5B vliegklaar te krijgen.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mocht ik morgen per ongeluk in de buurt van W&W komen dan neem ik wel wat stekkers mee.

    GJ
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zijn er trouwens zaterdag mensen aanwezig die veel ervaring hebben met het opgooien van zware funjets? Mijn vaste opgooier (clubgenoot) is niet bij de meeting aanwezig namelijk:)
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wij doen niet anders dan modellen gooien die eigenlijk niet kunnen vliegen.
    Kan je er geen starthaak inzetten, 12-15cm achter de neus, dan kan je een flitschenstart maken.

    GJ
     
  7. Minicoopert

    Minicoopert

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    a
    bij wouters in bergeijk hebben ze deze wel, is vlak in de buurt van het vliegveld MVCB. we hebben 220v, dus solderen gaat ook wel. ik gebruik zelf de 6,5 mm, zijn zeer goed ....
     
  8. Minicoopert

    Minicoopert

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    a
    de bewegwijzering is vanavond gemaakt en zal op de bospadkruisingen te zien zijn, staat nu in de lak (vuurrood), de vorm is als een funjet (nou ja ... ongeveer dan). dus VOLG de pijlen ... ehhmm funjets.

    tot zaterdag allemaal, wordt supergoed weer.


    zaterdag
    09-04-2011
    [​IMG]
    17 °C
    10 km/u

    0% regenkans
    0 mm neerslag
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mijn vorige Ultra had een starthaak, maar die is bij een mislukte start total-loss gegaan. Sindsdien laat ik 'm toch maar opgooien, want voor een stukje schuim vind ik die Funjets toch wel aardig aan de prijs.....

    Anyway: nog 1 werkdag, en dan een schitterend weekend voor de deur:p
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Het probleem met de stekkers heeft zich vanmorgen opgelost. Bij controle in de gegevens van rc-technics bleek dat ik toen 6 paar had besteld. Er moesten dus nog 4 paar hier rondslingeren. Deze doken vanmorgen op toen ik ernaar op zoek ging. Nu eerst werken en dan kijken of ik ergens een stuk kabel kan vinden waarvan ik een laadkabel kan maken.
     
  11. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Alex,

    normaal zal me dit wel moeten lukken.
    Trouwens, ik zoek ook nog een werper voor die van mij. De oorbescherming krijgen jullie in leen bij het opwerpen.

    Het zit me trouwens ook weer niet echt mee.
    Gisteren wou ik de batterijen laden van de Funjet alsook de 2S Lipo voor de start van de turbine. Deze gaf echter low voltage aan. En ja, die zat zelfs onder de 3,7V... :-( Daarom langzaam geladen met een "normale" lader die ook lipo aankan. Daarna overgeschakeld op de gebalanceerde lipo lader. Kwam uiteindelijk toch nog goed...

    Maar, normaal heb ik nog wel 2Sjes in reserve...

    Het grootste probleem is dat mijn wagen kapot is sinds dinsdag en ik als vervangwagen een wel zeer kleine Peugeot 206 heb gekregen. Ik heb nog geen enkel idee of ik hier zonder probleem 25l kero, een brandblusser, wat ander materiaal EN de Funjet inkrijg. En dan misschien nog de kameraad die mee wil. Hoop het alleszins van wel... Hopelijk tot morgen dus.

    Groetjes,

    Davy
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Top Davy, ik kan jou ook helpen met opgooien, ik kan het zelf ook goed, maar een 1250 grams Ultra zelf opgooien en sturen lukt me niet:)

    Zie je morgen!!!:p

    p.s. moet volgens mij makkelijk passen in een 206'je
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Over een uurtje of 2 gaan we de Funjet invliegen.
    Hij heeft enorm veel last van torque, hopelijk gaat het goed.

    Tot morgen!
    Het wordt korte broeken weer, 18 graden en windje 2..


    GJ
     
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Mijn funjetje is nu ook klaar voor de maiden. Alles werkt zoals ik wil, alleen de motor maakt een rauw geluid als ik het gas dicht trek. Dadelijk op het veld eens kijken of dat ook zo is met prop. De gasresponce heb ik al lager gezet, net zoals de responce time van de rem en de remkracht. Hopenlijk is het staartstuk sterk genoeg in originele staat.


    Morgen is het niet mogelijk voor mij om naar de meeting te komen, enkele dieren hebben mij nodig.
     
  15. Minicoopert

    Minicoopert

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    a
    Het probleem met de stekkers heeft zich vanmorgen opgelost. Bij controle in de gegevens van rc-technics bleek dat ik toen 6 paar had besteld. Er moesten dus nog 4 paar hier rondslingeren. Deze doken vanmorgen op toen ik ernaar op zoek ging. Nu eerst werken en dan kijken of ik ergens een stuk kabel kan vinden waarvan ik een laadkabel kan maken.


    mocht dat allemaal niet lukken, ik heb nog wel een laadkabel voor 6mm te leen ....
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Net even de GPS coördinaten ingevoerd, toch nog iets verder rijden dan ik dacht (1 uur en 45 min.) maar dat hindert niet, gewoon op tijd weg, radiootje aan en gaan met die bak:D

    Vanaf 10 uur kan er gevlogen worden, is er nog eerst een briefing of iets?
     
  17. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Dat kan ik beamen, met het testen van de motor vanavond tordeerde de gehele middenvleugel. Misschien die toch nog even versterken met een koolstof staaf.

    Maar wat is dat een geweld met die 3026 powercroco en die 11x10 klapprop, en wat een mooi geluid, niks huilen of janken wat we gewend zijn met die funjets.
     
  18. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Haha, dat dacht ik al. Zo een grote prop op zo een klein kistje kan maar 1 ding betekenen: Boormachine :).

    En dat janken raak je niet kwijt als je morgen nog komt. Net de ME 163 even volgas laten lopen, konijn in de gordijnen en de vriendin met een deegroller in de hand ;)
     
  19. Minicoopert

    Minicoopert

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    292
    Locatie:
    a
    er mag zoals eerder aangegeven in het draadje van 11 tm 17 uur (dus niet vanaf 10 uur) gevlogen worden, rond 10 uur gaan we alles opbouwen .... Allemaal tot morgen ....
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Helaas...
    Het doel is bereikt.
    De aandrijving is echt superstil maar dat was hij heel kort.
    Gerben aan de knuppels, ik de Funjet aan de bungee en gaan.
    De eerste poging zette Gerben de motor iets te vroeg aan dus de prop sloeg vast in het bungeekoord.
    Alles weer uit de knoop gehaald en een tweede poging.
    Weer een mooie start, gaat perfect zo'n bungee maar om de een of andere reden kwam het koord niet mooi los dus Gerben zette heel verstandig de motor niet aan.
    Bungee aangepast en nu de 3e poging.
    Ging weer perfect weg, motor op tijd aan en zoals ik al verwacht had had de prop erg veel koppel.
    Model draaide naar links weg en roeren hadden weinig zin want hij draaide gewoon weg.
    In de paar seconden dat de motor liep waren we wel overtuigd dat dit een mooie setup zou kunnen zijn voor een snel model, maar niet voor een Funjet.
    Een hoopje niet te repareren schuim lag voor ons op de grond....

    Gerben heeft nu alles in een F5B model gebouwd, daar gaan we morgen (uh, vandaag) mee testen maar we komen dus niet naar de Funjet meeting want het is geen Funjet.

    Advies is dus om maar geen grote props (in ieder geval kleiner dan 6") te gebruiken op een Funjet want het koppel is dan te groot.

    Iedereen veel plezier in Bergeijk!

    GJ
     

Deel Deze Pagina