Funkey .50 Hughes 500: 3 variaties op een thema

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door bruteforce, 26 okt 2015.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    dat is leuk om te horen,
    veel plezier verder ..
    groetjes, Uwe
     
  2. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Wat heb je trouwens voor mechaniek gebruikt Marco voor deze Hughes?

    Ik heb namelijk een heel mooie 500 size canopy op de kop weten te tikken maar de staart zit bij deze canopy wel erg hoog.
    IMG_0218.jpg
    IMG_0217.jpg Ik was van plan dit mechniek te gebruiken maar de staart zit toch wel te laag van dit mechaniek
    Compactor_470_Mechanik_0199_720.jpg

    Ik ben benieuwd
    Groeten Cor
     
  3. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Hoi Cor, dit model lijkt op een hughes 500 in militaire uitvoering, de OH-6 Cayuse. Ik denk echter dat het niet bedoeld was om een modelheli in te bouwen maar meer als decoratief model onder een plafondventilator. Heb ik al eens op ebay gezien.

    Mijn Hughes maakt gebruik van een Trex600E, de eerste versie met riemaandrijving.

    Omdat je van een compactor 470 mech uitgaat denk ik dat het een 450- of 500 size heli is? Dan zou je beter een Trex450 of 500 nemen.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2015
  4. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
  5. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    [​IMG]
     
    Pizzaman en Heli-Uwe vinden dit leuk.
  6. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Hey Marco, Ja dat klopt. Iemand had deze staan en ik dacht daar kan een best een mechaniekje in. Ik heb de boel open en gemakkelijk zal het niet worden. :) Maar dat dat vind ik juist de uitdaging. per slot heb ik de Graupner bell 47G ook om een HK CMT /Align 500 gefrommeld weten te krijgen:), heb je m'n water landing gezien :).?

    Het is wel een gaaf model met aparte schaal cockpit (waar GI Joe en Jane nog in moeten :). Omdat ik weinig ruimte heb moet ik wat en de compacter 470 lijkt de beste oplossing. De heli maten liggen idd rond de 470 en 500 size/
    Maar omdat de heli best wat zwaar is zal ik toch met 8 cellen aan de gang moeten denk ik.
    We gaan het beleven. Ik heb al vele malen contact gezocht met scale flying en Skyrush Duitsland maar krijg geen reactie van deze gasten ?

    Verder jouw laatste foto is wel gaaf kan ik ook nog over nadenken:) Echt een fraaie oplossing is dat.

    groeten Cor
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ik heb onlangs een cockpit gekocht bij scaleflying DE en had voordien een 3 tal mailtjes gestuurd om de juiste afmetingen te krijgen en ook noppes van antwoord . :weetnie:
     
  8. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - Belgiƫ
    Is idd jammer bij scaleflying.de
    Heb voor de Bell412 daar een mooie cockpit zien staan maar niks nada noppes reactie over de afmetingen of op de vraag of dit in een Marvel Craft romp past.... Jammer want toch wat duur om te bestellen en dan te zien dat het niet past.
     
  9. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Klopt mannen. IK heb afgelopen zomer een keer contact gehad om een ongeverfde romp te bekijken maar hier gaat het blijkbaar alleen maar om de verkoop en als je met vragen komt of de mechanieken ook in andere rompen kunnen krijg je totaal geen reactie. Toch maar naar RC heliparts en RC heli shop en zo.
     
  10. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Inmiddels ben ik er achter dat dit mechaniek wel mooi kan passen maar dat de staart te kort is. EEn 600 mechaniek kan niet en waarschijnlijk ook een 500 niet? wie heeft ideen :)
     
  11. CorM_Heli

    CorM_Heli

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Anna Paulowna
    Iemand ervaring met Skyrush.CH en DE? Skyrush geeft totaal geen sjoege :O
    Weet iemand hoe je die gasten wakker krijgt?
     
  12. Bertone

    Bertone

    Lid geworden:
    12 apr 2014
    Berichten:
    14
    Altijd leuk om je oude heli terug te zien.

    Groetjes Harm
     
    bruteforce vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina