Ik heb een tweede hands Furio, in vrijwel nieuwstaat, op de kop getikt. Wat weten jullie van deze kist? Ik vindt hem er in de rood/witte kleurcombinatie zo geweldig uitzien....maar dat zegt nog niets over en van het vliegen van deze kist.
Berrie, Ik ben natuurlijk even gaan zoeken. De meeste van deze heb je zelf waarschijnlijk intussen al gevonden... Producent: Breta model Setup: furio Video: Dailymotion - Furio F3B - a Deporte & Extremo video (Wat schieten ze 'm idioot hoog zeg!) Aerodesign: F3B Modell "NYX-Furio" Wat 'ie nieuw kost: Modellbau Pollack - F 3 J - F3B-Neuheit ('t oude baasje zat er niet ver naast!) Draadje met ervaringen: Nyx Furio 2-piece V-tail... - RC Groups Er is een romp met V-staart beschikbaar, waardoor de vliegeigenschappen sterk verbeteren. Er zijn echter meerdere gebruikers die problemen hebben met deze V-staart. [URL=" - broken furio vtail[/URL]
Erfahrungen mit FURIO-V - RC-Network (Je hebt dus de F3B vleugelverbinder!!!) Kanoh's RC Sailplane Structure (Volg alle linkjes voor een bouwbeschrijving) Furio Habe Norbert's Furio gallery: Galerie
Hey Prop-er, bedankt! E.a. had ik al gevonden. Ben ook benieuwd of er ervaringen in Nederland zijn met deze zwever?!? Ik begrijp al wel dat de V-tail versie (nog) sneller is dan de K-staart. Ik heb de K-staart versie. Ik ga het wel beleven hoe snel deze zwever is. (Ik kan trouwens de laatste 4 filmlinkjes niet openen vanwege een vage bug: rare-weergave-youtube-filmpjes )
Berrie, gefeliciteerd met je fantastische aanwinst! De v staart is vooral gebruikt om dat laatste kleine beetje aan winst eruit te halen, en dan vooral met name in de speed taak. De kruis staart lijkt mij fijner in algemeen gebruik. Zelf heb ik geen Furio, maar ik heb hem wel al vaker van dichtbij mogen aanschouwen. Is weer eens iets anders dan een supra
Da's ook de bedoeling! Hier nog een filmpje. Ongeloofelijk, voor mij, hoe de Furio hier de bochten door kleppert: http://www.dailymotion.com/video/x4zbqi_tresrapide_people Het rolt ook nog eens erg strak. Dat ben ik helemaal niet gewent van mijn thermiekzwevers met riante V-stelling.
Berrie, als ik die zo zie, dat is echt NIETS voor jou! Ik zou hem verder verkopen (ik weet nog wel iemand ). Wat een gave bak. Volgend jaar toch weer even goed snuffelen bij Harry voor een leuke F3F kist.
Dat krijg je met door "cognitieve dissonantie" ondersteunde impulsaankopen. Ik hou 'm toch lekker zelf. (je mag mijn Skopas wel kopen )
Als "cognitieve dissonantie" je niets zegt: "oooh...een Furio", "echte kwaliteitskist","koopje", "andere kist total loss", "weinig tijd om te bouwen", "verkoop andere kisten", "helemaal mijn kleur", "voor dat geld koop je niets vergelijkbaars", "dit vind je niet in Nederland", "een stapje hogerop", "heb er ooit iets over gelezen in de Aufwind", "hij glimt zo mooi", "en inclusief servo's". Dit veranderde al snel naar "hoe laat is Harry morgen open?", "Harry is morgen toch wel open?", "nee, we gaan eerst naar Harry", "zit 'ie 'm nou aan die Duitser te verkopen?", "Moet ik nog afdingen?", "ah ja, Hammerpreis". En dan die blik van puur genoegen toen 'ie in volle glorie mooi stond te wezen in 't pension... (En ik ben niet jaloers hoor...)
Dit gaat over een X-tail Furio: WASSUP [FONT=Comic Sans MS, Georgia]"Mine is 99.99999 % finished, First flight tomorrow. 76oz at 100mm CG. Just cycling the batts in the TX and RX and final set up. Very stiff very solid model. I did take some pics along the way so look for them."[/FONT]
Van Drela's site: [FONT=helvetica, sansserif, verdana]"Mike Smith's Furio NYX, which blew up right at the top of his launch. "[/FONT](Doe je voorzichtig?) Zo kun je je wel mooi de binnenkant van de vleugel bekijken.
Jeroen, ik heb deze zwever, helaas, gecrasht. Het was mijn eerste "full-house" zwever. Mijn opstapje van 2meter ribbenbouw zwevers naar 3mtr +.
Dat ziet er goed uit. Als je eens live wilt zien wat F3B vliegen is dan kom maar eens kijken bij een NK wedstrijd. 24 mei in Winterswijk of 7 juni in Swalmen bijvoorbeeld.
Het begint te kriebelen bij mij. De Furio is klaar voor de strijd! Met wat veiligheidslood in de neus ligt het zwaartepunt op 100-105mm. Instelhoekverschil heb ik nu op 1.9°graden met de trim neutraal. Nu dus eens kijken wanneer er tijd is om in te vliegen.
Deze gaat gelijk aan de lier na een eerste handstart. Waarschijnlijk a.s. zaterdag als Dennis kan. Dan gaan we er weer eens een fijn vliegmiddagje van maken!