Futaba 14SG en gyro GT5.2

Discussie in 'overige' gestart door time2party, 17 feb 2017.

  1. time2party

    time2party

    Lid geworden:
    15 feb 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Brugge
    Ik geraak er hier niet goed uit bij instellen zender 14SG en de ACE gyro GT5.2
    Onderaan rechts op de display van de gyro staan 2 getallen, dit zouden de gains zijn.
    Volgens wat ik vind op het net zouden deze moeten op 100% staan, nu staan deze op 50%.
    Als ik de gyro opstart zonder TX dan staan deze inderdaad op 100% maar eens ik opstart om de zender aan staan deze niet meer op 100% maar 50%.
    Denk dat ik ergens iets niet goed doe of verkeerde instellen heb in de zender bij het gyro menu.
    Kan er mij iemand verder helpen wat er in de zender juist moet staan of mss niet moet staan.
    Alvast bedankt.
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    zomaar ff schot voor de boeg, zonder me ergens in verdiept te hebben...

    je hebt 2 manieren van gain controle vanuit de zender (zienswijze)
    1, meestal gebruikt bij spectrum, werkt van -100 tot 0 als normal, 1 tot +100 als heading hold.

    Futaba heeft vaak standaard een 0 tot 100 schrijfwijze.
    dus 0 tot 50 = normal
    51 tot 100 = heading hold.

    Terwijl bij beide schrijfwijze het volle kanaal (dus volle uitslag) wordt gebruikt.
    Manier 1 zou wat fijngevoeliger kunnen zijn. manier 2 werkt ook heel goed.
    bij futaba kun je nog wel eens kiezen tussen de twee manieren.
     
  3. time2party

    time2party

    Lid geworden:
    15 feb 2017
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Brugge
    ik heb idd een waarde van 0 tot 100 welke ik kan instellen in de zender onder het gyro menu, en dit 3x.
    maar indien ik dit verander dan veranderen de getallen niet op de gyro welke volgens het net wel zou moeten gebeuren.
    zeer bizar.
    ik kan blijkbaar in dit menu ook iets wijzigen van GY naar NORM, zou dit er iets mee te maken hebben.
    mss nog meegeven dat de GT5.2 via Sbus is verbonden met de 7008SB ontvangen van Futaba.
    dus alles komt toe in de GT5.2 en dan via 1 kabel naar de ontvanger
     

Deel Deze Pagina