futaba fx 32

Discussie in 'Model elektronica' gestart door koenvlieg, 3 apr 2018.

  1. koenvlieg

    koenvlieg

    Lid geworden:
    15 aug 2008
    Berichten:
    195
    Vooral omwille van potmeterproblemen ben ik mijn modellen in de fx30 aan het overplaatsen naar de fx 32
    Dit doe ik manueel omdat ik niet veel vertrouwen heb om de software te copieren.
    In het atv programma kan je de snelheid instellen. Ik doe dit steeds voor de flaps. Bij de fx30 bewegen de flaps soepel, bij de fx 32 gaat dit met schokjes ( stapjes ), niet bepaald een vooruitgang dus.

    heeft iemand daar ervaring mee ?

    grtjs

    Koen
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Hiermee helpen kan ik niet echt. Ik heb dit probleem ook nog niet eerder gehoord.

    Om vast te stellen of het echt een probleem is van de FX32 zou ik via het sd-kaartje een model converteren. Je weet dan zeker, dat de instellingen dezelfde zijn en kunt de reactie op beide zenders met elkaar vergelijken.

    Als de FX30 problemen heeft moet je er uiteraard niet meer mee vliegen, maar om zo'n zender niet meer te gebruiken is ook weer zo wat. Als de nulpunten spontaan verlopen zijn het niet de knuppelpotmeters, maar de knuppeldraden die de problemen leveren en dan kost reparatie aangenaam weinig.
     
    N.Muurlink vindt dit leuk.
  3. koenvlieg

    koenvlieg

    Lid geworden:
    15 aug 2008
    Berichten:
    195
    de knuppeldraden zijn reeds vast gesoldeerd aan de potmeters, dus ik vrees ervoor dat het de potmeter zelf is, mits ik de fx 32 werkloos had liggen ...
     

Deel Deze Pagina