Futaba T14 MZ 2.4Ghz STORING

Discussie in 'Model elektronica' gestart door john.vangastel, 16 jun 2009.

  1. john.vangastel

    john.vangastel

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    477
    Locatie:
    bosschenhoofd
    dit is het resultaat van een storing met de meest uitgebreide zender die er is uitgevoerd met de nieuwste technologie. namenlijk 2.4Ghz. het zou fantastisch moeten zijn.

    zaterdag 13 juni bleek voor mij het tegengestelde.
    2 modellen crashte ik vanwege storing. nl. een 2.8m yak van ef en de sebart sukhoi 140S
    van deze laatste heb ik een filmpje. zet vooral het geluid aan en luister goed.

    deVjfu4QU5Y[/media] - Futaba T14 2.4Ghz. this is the result. Sebart Sukhoi crashed.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    sjezus... zonde man:(

    Heb je heel veel schade aan de yak?? sukhoi ziet er niet gezond meer uit.....

    eerst storing met je yak, die gecrashed en toen met de sukhoi gaan vliegen? MIsschien iets fout in zender/module..
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  3. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Zou toch niet mogen met Futaba Fasst.
    Is er al een onderzoek naar de oorzaak?

    Grt Ron
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Heb hier geen geluid, maar wat was er te horen dan?
     
  5. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    john zegt storing, vliegtuig crashed, filmer zegt oei. John zegt, helemaal weg

    heb niet veel meer gehoord
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  6. Aaalie

    Aaalie Guest

    In chronologische volgorde:


    [start filnpje]
    Lachen, plezier....

    STORING!!

    OOEE crash EEII (een harde OEI, en het geluid van een crash met behoorlijk schade)

    wa was dat dan?
    Ja..Khad niets meer..
    Nee, dat meen je niet?
    [einde filmpje]

    Heel vervelend zo'n crash. Als het bij twee modellen gebeurd, dan ga je idd aan de zender/module twijfelen. Hopelijk vind je snel de oorzaak!


    Greetz, Aldert
     
  7. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Vanaf 0.11 Sec kun je horen dat John zegt : Storing, volledig weg. En bij 0.13 Sec zie je de kist de grond raken.

    Zonde John, hopen dat je snel weer kunt vliegen.
     
  8. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    *op achtergrond gelach* > "Landing!" > "Oei!!" "Arggghh " > (John): Volledig weg! > Meen je niet?! > (John): Ja, volledig weg!

    EDIT: ik was te laat.
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Iemand, waarschijnlijk de bestuurder, zei "storing" ff voor het gebeurde, cameraman: "oei" op moment van impact. 1e persoon: "volledig weg" persoon 3: "meen je niet" 1e weer, "ja volledig weg".
     
  10. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
    Tja, heel pijnlijk maar meer dan onderstaand zal je niet kunnen doen denk ik.

    1)Opstelling ontvanger en andere electronica filmen/fotograferen van het toestel.
    2)Zender/ontvanger opsturen naar hersteldienst(waarschijnlijk zal dat corrien zijn)
    3)Foto opstelling+link van het filmpje meesturen
    4)Posten op internationale fora om zo misschien lotgenoten te vinden en meer info te bekomen om in uw begeleidende brief te schrijven

    Jammer dat het dus geen feilloos systeem is want de combo T14/Fasst is best prijzig en men mag dan wel kwaliteit voor het geld verwachten.
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Ok, het is wel duidelijk nu :p

    Zwaar kloten om op zo'n manier zulke toestellen kwijt te raken.

    Staat 100% vast dat FASST het probleem veroorzaakte? Hoe was de voeding van e.e.a.?
     
  12. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Het zou wel erg toevallig zijn dat er 2 toestellen neer gaan, die beide maar 1 ding gemeen hebben: FASST
     
  13. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
  14. hezik

    hezik Guest

    Daar staat dan tegenover dat er wereldwijd veel T14MZ gebruikers zijn die geen problemen hebben met FASST. Vandaar de vraag. Het is niet naar bedoeld.
     
  15. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    viel der nog wat te redden
    echt zonde
     
  16. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Hallo

    ik mag aannemen dat de ene gemeenschappelijke component van deze twee crashes (ja, ik bedoel de zender dus) al bij Jan ligt ?

    Arno
     
  17. john.vangastel

    john.vangastel

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    477
    Locatie:
    bosschenhoofd
    alle accuspanningen waren in orde. alles getest en gemeten. verder heb ik hierna nog een range check gedaan met de zender. vlekkeloos tot 150 meter in range chack mode. dit is normaliter ruim voldoende. ik kan geen enkele schade meer vinden.

    op het filmpje is goed te zien dat de servo's ontzettend liepen de zeuren voor de crash. je ziet dat de kist reageerd op aileron richtingsroer en hoogteroer.

    de servo's stonden dus duidelijk niet stil.
    rare situatie.
     
  18. john.vangastel

    john.vangastel

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    477
    Locatie:
    bosschenhoofd
    de zender is nog niet weg. de zender komt vanuit belgien en is geleverd door avio et tiger daar moet deze zender dus ook naar toe. alleen jammer dat de post maar verzekerd tot 500 euro. dus ik moet het persoonlijk weg gaan brengen denk ik.

    gr john
     
  19. john.vangastel

    john.vangastel

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    477
    Locatie:
    bosschenhoofd
  20. Aaalie

    Aaalie Guest


    Eentje moet de eerste zijn.
    Mijn vertrouwen was nu beslist weg in de zender/module, de zender zou linea recta richting Jan van Mouwerik gaan!

    Ik denk trouwens dat er b.v. meer MX12/Assan of MX12/Corona gebruikers zijn, en daar heb ik nog niet een slecht bericht over gehoord ;) .

    Eerst een zaak om te achterhalen wat nu de oorzaak is, en ook wat dingen uit te sluiten door bijvoorbeeld je zender op te sturen naar de TD. Het zou namelijk enorm toeval zijn als twee modellen een mankement hebben gehad die voor storing zorgen, helemaal omdat beide modellen vele goede vluchten hebben gehad!
    En gelukkig dat er geen gewonden zijn gevallen, je wilt zo'n model niet op je dak hebben ;) .

    Greetz, Aldert
     

Deel Deze Pagina