FX-18 inbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Jan,en eventueel andere,

Ik zit met een vraag,ik heb een FX-18 gekocht nieuw bij Toemen ik moest een 40 Mhz
hebben die had hij niet meer wel de 35.
Uiteindelijk heeft hij me overtuigd dat de 35Mhz ook geschikt is voor varen, dom van mij
hij heeft mij gezegt dat,dat tegenwoordig mag er zou een briefje bij zitten dat dat mocht maar hellaas niet dus!!Mijn probleem dus.
Nu wil ik een kanaaluitbreidingsmodulen inbouwen maar ik weet niet precies meer waar de 2 draadjes van de moduul naar de stekerlijst gesoldeert moeten worden aangezien er 4 gaatjes zitten en een dikker soldeerpunt en nu ben ik vergeten waar ze zaten, kun jij me dat vertellen?

GR. Rob

Laatst bewerkt:
Erg slecht van toemen, 35Mhz mag neit voor varen en dat wist die man dondersbest. Terugbrengen dat ding dus en niets meer kopen daar!

Wat betreft je vraag.. welke module heb je gekocht? Voor de futaba modules hoeft er niets gesoldeerd te worden, alles werkt met stekkertjes..

Hoi Hezik,

Die heeft dat Chagr...... niet meer daarom kwam hij met de 35 Mhz,

Die module had ik , mijn vorige FX - 18 is verbrijzeld ik zal je details besparen wordt te lang
, uigebouwd.

Het is de Multi-switch module FX, daar zitten 2 draadjes met stekkertjes op gesoldeert , die
zitten er orgineel op en die moeten terug worden gesoldeert ik weet niet meer welke soldeer
punten.

Gr. Rob

Op 35MHz ben je illegaal bezig met auto's en boten. Ik zou op zeer hoge poten terug gaan naar Toemen en laat hem dan maar eens dat briefje produceren waarop zou staan dat 35MHz is toegestaan.

Laatst bewerkt:
fx-18 zender op 35 mhz

Hallo Jan,en eventueel andere,

Ik zit met een vraag,ik heb een FX-18 gekocht nieuw bij Toemen ik moest een 40 Mhz
hebben die had hij niet meer wel de 35.
Uiteindelijk heeft hij me overtuigd dat de 35Mhz ook geschikt is voor varen, dom van mij
hij heeft mij gezegt dat,dat tegenwoordig mag er zou een briefje bij zitten dat dat mocht maar hellaas niet dus!!Mijn probleem dus.
Nu wil ik een kanaaluitbreidingsmodulen inbouwen maar ik weet niet precies meer waar de 2 draadjes van de moduul naar de stekerlijst gesoldeert moeten worden aangezien er 4 gaatjes zitten en een dikker soldeerpunt en nu ben ik vergeten waar ze zaten, kun jij me dat vertellen?

GR. Rob
op de wereldhavendagen is men bezocht door het agentschap-telecom
de inspecteur was op zoek naar 35 mhz zenders die is speciaal voor de
modelbouwvliegtuigen.deze heeft aangegeven dat er meer gecontroleerd
gaat worden.
ga zelf op zoek bij Home - Agentschap Telecom

Mogge,
bedankt Ron die zal ik hem eens laten lezen, ook dom van mij geweest maar ja even niet bij de les en kassa!!
Ik heb het akkefietje opgelost van de moduul, bedankt mannen!

Verder heb ik hem een Mailtje gestuurd van betreffend schrijven, en wil mijn zender sturen, maar dat kan ik wel vergeten toemen kennende.
Telefoneren heeft geen zin, de hoorn ligt er al op voor ik heb gesproken:onweer:

Er na toe gaan brengt ongeluk, voor mij dan !!!!

Gr.Rob

Laatst bewerkt:
Hoe kan zo'n verkoper zoiets doen? Dat is gewoon ronduit dom, zo jaag je klanten weg want bij zo'n zaak zou ik niet snel iets meer kopen.
Oké een foutje kan gemaakt worden en als het nog maar sinds kort verboden zou zijn dan zou het kunnen dat hij het nog niet wist. Het is echter al weer jaren (al bijna 10 jaar dacht ik) geleden dat de 35MHz (weer) alleen voor vliegende model is gereserveerd. Het smoesje "Dat wist ik niet" kan hij echt niet meer ophangen.
Als die figuur het beste met z'n zaak en met de modelbouw voorheeft dan ruilt hij die zender en ontvanger zo snel mogelijk om. Met de excuses voor de verkeerde voorlichting.

Voordat we Toemen de grond in torpederen.. houdt er wel rekening mee dat we hier 1 kant van het verhaal horen... Misschien was het in werkelijkheid wel zo dat de klant ook wist dat 35Mhz niet mocht, maar Toemen geen 40 had en de klant toen maar uit eigen beweging een 40Mhz gekocht heeft en nu hier maar zegt dat dat van Toemen moest om van 'het gezeik' af te zijn.

Dat is het andere extreme, ik weet niet wat waar is, maar wel dat we het verhaal hier maar van 1 kant horen.

Ik heb uit woede maar Robbe aan zijn neus getrokken, ik heb Toemen nog een keer gemaild
, stilte was te verwachten, als ik een FX-30 had besteld dan had hij hem zelf gebracht

Rob

Jup ben nu 3 x bij toemen geweest en ook ik ga er niet meer naar toe. Wat een ongelooflijke onvriendelijk stuk chagrijn is die kerel zeg.

Voordat we Toemen de grond in torpederen.. houdt er wel rekening mee dat we hier 1 kant van het verhaal horen... Misschien was het in werkelijkheid wel zo dat de klant ook wist dat 35Mhz niet mocht, maar Toemen geen 40 had en de klant toen maar uit eigen beweging een 40Mhz gekocht heeft en nu hier maar zegt dat dat van Toemen moest om van 'het gezeik' af te zijn.

Dat is het andere extreme, ik weet niet wat waar is, maar wel dat we het verhaal hier maar van 1 kant horen.

Hier nog eenzelfde soort verhaal:
Ik wilde de rc hobby weer oppakken 2 jaar terug om te gaan rc zeilen.
Ik wilde graag een Micro magic, die had toemen niet, maar I quote: de Rainbow 2 van Robbe is een gelijkwaardig model aangaande de micro magic.
Ok, doe die dan maar, enne ik heb ok nog een zender nodiG, liefst 4 kanaals.
Komt toemen aan met de SKYPORT 4 van Futaba, in 35Mhz.
Ik zei: 35Mhz is toch alleen voor vliegen ?
Toemen: ja dat WAS zo, nu mag ook 35Mhz voor alles gebruikt worden.

DIT WAS 2 JAAR TERUG.

Hier op het forum melding van gemaakt, kreeg op mijn spreekwoordelijke kop van de 35Mhz gebruikers dat ik maar niet moest gaan varen met die zender

Toemen gemailt, kreeg na 3 keer antwoord dat ik de zender mocht komen ruilen voor een 40Mhz type ALS DEZE WEER BINNEN WAREN !!!

2 jaar later moeten de 40Mhz zenders nog steeds binnenkomen denk ik.

Toemen = wegblijven

Rest my case

Rob, waarom ben ik in godsnam naar Toemen gegaan als verspaget in Eindhoven zelf zit ?????????

Ik kom er nu 2 jaar, goed bereikbaar, meestal parkeerruimte vlakbij, en goede service.
Deze winkel neemt de tijd voor de kanten, en als er iets is kun je gewoon terug en wordt er naar en oplossing gezocht.
Prijzen liggen op ongeveer zelfde niveau, dus waarom naar Den Bosch als je in Eindhoven zelf ook terecht kunt ?

Laatst bewerkt:
't Is dat 2.4GHz er inmiddes is, anders zou ik zeggen, heren modelvliegers onder de rivieren, trek uw conclusie en handel er naar. Wil je een winkel(s?) blijven ondersteunen die aan je veiligheidsstoelpoten zaagt???

Dit begint nu wel erg op een winkelbespreking te lijken en das niet de bedoeling.. ;)

Hoi John.

Ik kom tegenwoordig bij Wouters Bergeyk, klein beetje ver, maar tijd genoeg, en heeft alles
(bijna) in de rekken.
Willy's model bouw doet tegen woordig alles in treinen, jammer technische man maar het liep
niet goed.
En verspaget ja wat mot je daarmee, op de markt zou hij geen slecht fig. slaan.

Dat waren zijn eigen woorden, als ik niet genoeg meer kan verdienen ga ik weer op de markt staan. Ik ga er alleen lijm e.d halen.
En voor de rest trek ik men eigen plan, ik hoop wel dat die ei.....l in Den Bosch over de kop
gaat maar ja dat soort.......:onweer: ik stop met dit onderwerp, het is een Hobby.

Sjalom Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back