FXD A68689 helicopter upgraden

Discussie in 'Electronica' gestart door Justinn, 4 jun 2017.

  1. Justinn

    Justinn

    Lid geworden:
    4 jun 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Roermond
    Hallo allemaal,

    Ik ben net nieuw op dit forum en heb een vraag.

    Ik heb afgelopen maand een FXD helicopter A68689 van een kennis overgekocht omdat deze er niks meer mee doet, het enigste probleem is dat deze brushed motoren heeft en zou hier brushless van willen maken maar weet niet of dit mogelijk is met de standaard printplaat. En zou dus graag van jullie willen horen wat jullie denken wat mogelijk is. En of hier miss een compleet nieuwe printplaat op moet.

    Alvast bedankt!
    Justinn
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Brushed/borstel en brushless/borsteloos zijn verschillende motoren, en daar zijn verschillende regelaars voor nodig. Er zal een regelaar voor borstelloze motoren op moeten.
     
  3. Justinn

    Justinn

    Lid geworden:
    4 jun 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Roermond
    Ik heb zelf al een beetje rondgekeken hoe en wat erbij hoort dan is nu mijn vraag of de esc voor de motor op het standaard printplaatje van de helikopter kan worden aangesloten waar normaal de motoren opzitten of moet deze helemaal veranderd worden dan? zo ja hoe en wat heb ik dan nodig?

    fxd a68688 helicopter parts (13).jpg
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat hoort in de beschrijving van het speciale regelaartje te staan..
    Vaak moet je iets van een brushed-brushless vertaal dingetje hebben. Dat zit dan vaak op zo'n specifiek type regelaartje..

    Een normale brushless regelaar heeft een signaaldraad nodig, en dat heb je in jouw geval dus niet.

    Normaal is de indeling van een servostekker (waar dus een normale regelaar mee werkt) plus, min en signaal.
    Bij een brushed motor heb je plus en min, maar geen signaal.


    Daarnaast is het even de vraag waarom je brushless wilt.
    Een handje brushed motoren is niet zo duur..
    De ombouw naar brushless is bij een dergelijk type printplaat vaak duur, een hoop gerommel, en je hebt kans de complete print op te blazen als je iets verkeerd aansluit.
     
  5. Justinn

    Justinn

    Lid geworden:
    4 jun 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Roermond
    Op de vraag waarom ik brushless erop wil zetten is omdat ik gehoord heb dat deze een heel stuk langer meegaan en ik wil zelf beetje aan de helicopter dingen toevoegen en verbeteren en dit is een ding.

    Dus als ik jou goed begrijp is zoiets nodig als een brushed-brushless vertaal dingetje: https://www.toemen.nl/nano-cpx-xtreme-10a-brushless-esc-p-16260.html
     

Deel Deze Pagina